Eerste aanwinst van 2011

Vanmorgen mijn eerste nieuwe aanwinst (en misschien wel de laatste) van 2011 ontvangen. Na lang wachten stond de postbode eindelijk voor de deur…
Het pakje was al op 21 december uit de USA verzonden. Ongetwijfeld heeft het weer, de Kerst, het nieuwjaar en de douane een rol gespeeld dat het zo lang duurde :slight_smile:

Het doosje ziet er niet echt spectaculair uit, dat heb ik wel eens mooier gezien

een simpele handleiding in het Engels met een dealerstempel uit omgeving New York zijn bijgesloten bij dit in Duitsland gemaakte horloge. Iemand die het kent?

Rainer Nienaber heeft een klein bedrijf in Bünde in Westfalen. Als je op zijn site kijkt zul je zien dat hij alles zelf doet: inkoop, verkoop, opsturen en natuurlijk het bedenken en maken van leuke complicatie’s op basis van bestaande ETA of PUW uurwerken. Hij is vooral bekend om zijn fraaie retrograde horloges die tijdens MaastrichtTime in 2008 en 2009 te bewonderen waren!
Dit is een model met vergrootte dag en datum aanduiding. De kast heeft een gouden bezel…

Het uurwerk is netjes afgewerkt…

De bandaanzet is geschroefd, kastmaat 41mm. Ook de kroon is geschroefd, ik zal er toch maar niet mee gaan zwemmen.

mijn jaar is prima begonnen :wink:

Groet,
Arno.

Hallo,

Het horloge had mij meer aangesproken als 't géén dag/datum weergave had gehad. Maar ondanks dat ziet de algehele afwerking er top uit. Veel plezier met het dragen.

Tabee

Stijvol klokje hoor!

Gefeliciteerd met je aankoop!

Dag datum vind ik ook eigenlijk overbodig maar wel functioneel.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Mooie klok. Nienaber maakt aparte horloges.
Ik heb ze ook in Maastricht bewonderd.
De brochure heb ik nog bewaard en daarin staat op de prijslijst de Double Date
vermeld met een prijs van Euro 1365.
Dat zal de stalen versie wel zijn.
Veel draagplezier.

Groet Jan

Datum is jammer, veel te veel tekst, geschroefd kroon niet nodig, kartelrand veel te veel Chronoswiss. Nee, doe het niet voor me, sorry.

Een mooi begin van het nieuwe jaar. (tu)

Ik vind de kroon niet bij de rest van het horloge passen, verder vind ik de dagaanduiding ook niet echt lekker geplaatst. Toch heb je het horloge voor jezelf en dus veel draagplezier gewenst! (tu)

gaaf om een horloge van dit merk te bezitten ! veel plezier ermee.

Zonder day was deze nog mooier geweest,gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

GR harb

Arno Schreef:

Ook de
kroon is geschroefd, ik zal er toch maar niet mee
gaan zwemmen.

Kijk, dat is nou een detail dat ik kan waarderen. Ook al is het geen duiker, toch geschroefd.

bedankt voor deze info Jan.
Ik wist alleen een prijs van 2005. (deze is uit 2003)
En in Japan stond er één voor het dubbele van dat bedrag te koop…

Groet,
Arno.

Die ziet er prachtig uit. (tu)
Ook ik heb vrij lang staan kijken in Maastricht bij de stand van deze horlogebouwer, erg mooi merk.

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd en veel draagplezier! :slight_smile:

een best horloge!
klassieke uitstraling en ik vind de datum erg mooi
en bovendien functioneel.
Veel plezier met dit prachtige horloge (tu)

Bidle Schreef:

Gefeliciteerd en veel draagplezier! :slight_smile:

Wat Bidle schrijft (tu)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mooie klassieker.
Wel een omweg, een Duitse klok via Amerika binnenloodsen.
Veel draagplezier.
Deze kwam bij mij vlak voor nieuwjaar met de buurvrouw mee, die was in de USA met de kerst. Door verkoper naar Amerikaans adres laten opsturen en de buuf heeft 'm toen meegenomen.
Mooie klassieke pilot chrono van een super merk.
Meteen een echte Alligator eraan.

ik heb de heer Nienaber in Maastricht ontmoet. Zoals veel zelfstandige horlogemakers een heel vriendelijke man met passie voor het vak!
Zijn horloges waren me al eerder opgevallen. Hij maakt horloges die een beetje afwijken (lees: niet doorsnee zijn). Verder is het natuurlijk ook leuk om een horloge te hebben waarvan er geen duizenden zijn gemaakt :wink: Nu kon ik er één aanschaffen voor een redelijke prijs. Het horloge is gebruikt, maar dat zie je er niet aan af…

groet,
Arno.

fraaie Oris, die buurvrouw moet je te vriend houden (tu)
veel plezier er mee.

groet,
Arno

TheMaestro Schreef:

Mooie klassieker.
Wel een omweg, een Duitse klok via Amerika
binnenloodsen.
Veel draagplezier.
Deze kwam bij mij vlak voor nieuwjaar met de
buurvrouw mee, die was in de USA met de kerst.
Door verkoper naar Amerikaans adres laten opsturen
en de buuf heeft 'm toen meegenomen.
Mooie klassieke pilot chrono van een super merk.
Meteen een echte Alligator eraan.
http://i6.photobucket.com/albums/y232/TheMaestro58
/Oris%20Big%20Crown%20Chronograph/P1080322.jpg

/Oris%20Big%20Crown%20Chronograph/P1080335.jpg

/Oris%20Big%20Crown%20Chronograph/P1080329.jpg

Zo echt een topper, mooie manier van vervoeren trouwens! (tu)