Eerste aanwinst van dit jaar, gouden Omega

Blinde Marktplaats-gok nummer 3, na een paar onverkoopbare oranje herenschoenen in maat 35 en een neppe Omega Polaris heb ik eindelijk een goede gok gedaan. Ik heb weinig betaald voor deze massief gouden Omega. Het is een handopwinder. Dat is alles wat ik erover weet, dus bij deze wat vragen:

Weten jullie er meer over? Wat voor uurwerk zit erin?

Wat is de waarde voor een exemplaar als deze?

Mooi horloge. Maar die NATO band kan écht niet…

Leuke aanwinst. Gefeliciteerd.

Hoe weet je dat het horloge ‘massief’ goud is? Wat voor merkjes staan erop?

groet,
Niels

Massief 14K goud?

Ik ben het eens over de band.
Moet echt iets van leer om,dit is echt lelijk.

Bedankt voor de reacties, ik was zelf positief verrast hoe het horloge er in het echt uitziet.

Na een aantal goedkope vintage dresswatches (desira, tasso, rodania) eindelijk een Omega. De afwerking is voor zo’n oudje enorm goed.

Het horloge kwam aan met een beschimmeld leren bandje, wat ik eraf moest knippen, zo beschimmeld waren de puspins. De groene ranzigheid zat overal. Toen even snel een bandje om gedaan (de puspins kreeg ik niet los, dus ik moest deze nato er wel op zetten).

Hij ligt nu bij de juwelier, zij vertelde mij dattie massief goud is. Ze gaat hem servicen en polijsten. Daarna komt er een leren band op, geen zorgen :wink:

Mijn beste,

Een prima start van het nieuwe jaar!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

ik denk dat je uit die oranje herenschoenen een mooier bandje kunt knippen dan deze nato

@Henkjan91 zo’n topic hoort natuurlijk bij de vintage afdeling:)
Heb je een foto van de achterkant?

Heel mooi, maar inderdaad, koop een mooi passend leren bandje.

Okee, ik vind het prima als een moderator dit topique verplaatst naar het vintage deel.

Hij ligt nu in de kluis van de juwelier, dus kan zelf even geen foto maken.Dus bij deze een foto van de verkoper inclusief het ranzige, beschimmelde bandje:

Hoi, mooie vondst! In tegenstelling tot de rest was ik meteen in zekere zin positief verbaasd door de Nato! Oké ik zou er ook niet voor gaan maar het is ergens wel vernieuwend en gewaagd :wink: Maar een leren band zou niet misplaatst zijn denk ik

Mbt jouw vraag over informatie… Ik ben geen echte kenner maar opt eerste zicht zeg ik begin tot midden '60s en een 601 handwind calibre? Misschien zijn er mensen met meer kennis maar dit zou ik er van maken :wink:

Dit is mijn Genève (helaas belegd goud) eind '60, cal. 601 (de 611 heeft datum)

Heb hem echter laten vallen een tijdje terug en glaasje is eraf :frowning: Achja moest toch eens geserviced worden dus ga hem binnendoen bij Freddie van het forum :wink:

van harte en laat die miep s.v.p. terughoudend zijn met polijsten. Straks zijn alle scherpe kantjes rondgepolijst. Dat gaat snel met goud.

Wat mij betreft ook een mooi (donkerbruin) leren bandje.

Je kunt zondag op de rikketik een mooie donkerbruine hagedis van Di-Modell scoren met transpiratiegaatjes aan de binnenzijde.

Edit:

zoiets dus, of een iets fijnere structuur

Gerard van Hienen uploaded this image to

Bedankt. Ik had hem eigenlijk als doorverkoop aangeschaft, maar vind hem nu toch steeds mooier, erg nonchalant cool. Ik overweeg nu ook een bruine lederen NATO.

Nielsz, bedankt voor de info!

Brutus, ben helaas niet in de gelegenheid, maar toch bedankt voor de tip. Die band op de foto vind ik erg mooi en alle vintage dresswatches lijken toch op elkaar, dus hij zou ongeveer hetzelfde op mijn Omega staan.

Ik dacht aan een mooie Kroko

O, haha, dit is niet de eerste aanwinst van 't jaar! Ik was even de Tag Heuer van twee weken terug vergeten!

Toch met Oranje / zwart Bondstrap zou ik het niet verkeerd vinden

Henkjan91 Schreef:

O, haha, dit is niet de eerste aanwinst van 't
jaar! Ik was even de Tag Heuer van twee weken
terug vergeten!

Precies:)-D
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

Dick

Poetsbeurt van de TAG is gedaan door edelsmid/juwelier, resultaat was beneden verwachting. Het geborstelde deel is goed, maar het glimmende deel glimt nog steeds niet echt.

Als ik de bestelde doos ontvangen heb zal ik 'm voorstellen op het forum.