Eerste automaat, eerste Seiko, eerste 5-je ! De SNK623K

Mijn eerste automaat, mijn eerste Seiko, mijn eerste 5-je !

Bij het uitpakken had ik meteen een wauwww-gevoel !

Mijn vader heeft deze ook (als daily beater).

Knap horloge!

Soms wil ik de blauwe wel eens :slight_smile:

Mooi, lijkt erg op de Seiko automaat (ik denk ook een 5) die ik in 1976 van mijn eerst verdiende salaris kocht… zou willen dat ik die nog had zeg…

Veel plezier ermee en let op… er volgen er vast meer.

Grtz rob

bjoetieB)-

Mooie klok. Veel plezier er mee.

Mijn beste,

Je eerste ‘Seiko’ en dan al meteen een schot in de roos.
Een schitterend horloge uit de gerenommeerde ‘5’ serie. Prachtig design, formeel en toch een sportieve look. En de aanduiding van de dag is ‘Très chique’

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit magnifieke horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Proficiat! Je eerste vergeet je niet zo gauw. En niet wegdoen of kwijtraken heh, anders krijg je er vast spijt van zoals Bluetooth. Het is een tijdloos horloge.

P.S. Heb je de achterkant al gezien? Mooi heh! En ik denk vast dat je em al een paar keer tegen je ook hebt gehouden 's avonds… :wink:

Netjes! Met een vijfje ga je nooit de mist in. Geniet er vooral van! (tu)

ach, dat vind ik zo leuk, die gescheiden dag/datum.

seiko heeft dat al veel vaker gedaan, ik heb er zoeentje uit '69 nog in de “to-repair” bak liggen (geleende foto)

(tussen de kleine 100 andere naar service snakkende seiko’s…)

veel plezier ermee!

Hij bevalt nog steeds prima! Het stoort wel dat hij 20 sekonden per dag vooruit loopt.

Ik denk dat dit model met de dag-aanduiding op “6” vrij uniek is. Tot heden heb ik nog geen enkel ander horloge (Seiko of ander) gezien. Of heb ik dit verkeerd voor??

BATMAN Schreef:

Hij bevalt nog steeds prima! Het stoort wel dat
hij 20 sekonden per dag vooruit loopt.

Ik denk dat dit model met de dag-aanduiding op "6"
vrij uniek is. Tot heden heb ik nog geen enkel
ander horloge (Seiko of ander) gezien. Of heb ik
dit verkeerd voor??

je komt het inderdaad weinig tegen, als ze als split daydate hebben zit de dag meestal op de 9 index. ik moest me erg inhouden toen ik deze nieuwe serie bij rob zag staan :slight_smile:

maar de 62xx serie had dit al wat eerder, in de seiko database staan er enkele:

Oris heeft een paar duikmodellen met ook de dag (en datum) op de zes positie.