Eerste automaat, welke te kiezen?

Ik ben van plan binnenkort mijn eerste automaat aan te schaffen, maar weet nog niet wat te kiezen. Ik zoek iets in de prijsklasse 500/600 euro. Mijn smaak qua horloges is klassiek, en ik wil liefst een model met een glazen bodem (of hebben alle automaten dat?). Het horloge moet ook betrouwbaar zijn, experimenten met Russische of Chinese horloges durf ik niet aan. Waarschijnlijk kom je dan uit op Zwitsers/Duits/Japans. Qua design zoiets als de IWC Portuguese (die is erg buiten budget natuurlijk, maar iets dergelijks).

Een chrono wordt waarschijnlijk lastig in die prijsklasse, je zou kunnen kijken naar flieger horloges, bijv. Stowa, Fortis of Archimede.

Kijk ook eens bij Hamilton.

http://www.hamiltonwatch.com/index_flash.html

Succes

Als je een Rus neemt voorzien van een ETA 2824-2 of een Valjoux 7750 dan is er echt niets aan ut handje hoor.

Arjay

Een Zeno is misschien ook een optie?

Hier
http://www.time4sale.ch/home.php?markid=31&adminid=&sprache=3&seite=2
bijvoorbeeld.

Een Rus met 3133 uurwerk is toch ook prima? Prachtige chrono’s, ook klassieke, voor 250,00 to 300,00 Euro.

Tissot le Locle Chrono…mooie automaat voor weinig geld.

Weet ik maar hij wil een automaat.

Arjay

Ik schaar me achter Quinny. Merken als Stowa, Fortis en Archimede zijn kwalitatief goed en kunnen mooi in je budget vallen. Een chrono wordt inderdaad 'n beetje lastiger.
Mijn Fortis Pilot Professional Day-Date, bijvoorbeeld, zit precies tussen je 500 en 600 euro (althans, 2,5 jaar geleden). Ik vind het een prachthorloge, het heeft een glazen bodem en over de kwaliteit valt niets verkeerds te zeggen.
Succes met je keuze!!

ik zat net als Snooker ook aan een Zeno te denken…sommige modellen komen in de buurt van de Portugesier en de prijs is te overzien! Wellicht iets boven je budget maar dan spaar je nog even maandje door.

Gr Jeroen

Mijn Beste,

George heeft het je al gezegd, de “Tissot Le Locle” Automatic Chrono nr. T41.1.317.31 met het Valjoux 7750 kaliber heeft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een horloge waar je veel plezier aan zult beleven. De winkel adviesprijs is € 795-

Orologio Signaturis Temporis

De Tissot Le Locle is inderdaad erg mooi, zeker een kandidaat! Wat vinden jullie van de Seiko SPB005J1? Die wordt op internet voor vergelijkbare prijzen als de Tissot aangeboden. Design is iets ‘strakker’ dan de Tissot en de Seiko heeft een metertje voor de gangreserve (handig of overbodige luxe?).

Pixelz je hebt een PriveBericht (PB )!

Ik zou als het toch klasiek moet zijn voor de zwitserse Tissot gaan.

Hoi Pixelz

Als je zo’n type (seiko) overweegt vind ik persoonlijk (daarom heb ik 'm zelf ook) de premier kinetic een wat klassiekere uitstraling hebben.

Als de klassieke uitstraling de doorslag moet geven lijkt me de tissot idd een betere keus.

Ik heb inmiddels de Seiko SPB005J1 even aan mijn pols gehad en vind dit horloge toch erg tegenvallen. Hoewel een kwestie van smaak waren zowel mijn vrouw als de juwelier het er over eens dat het prijskaartje (995 euro) indrukwekkender is dan het uiterlijk van het horloge doet vermoeden.

Dus…grote kans dat het een Tissot Le Locle wordt. (de chronograph of de ‘gewone’, daar ben ik nog niet over uit)

Mijn beste,

Een verstandig besluit. Succes verder met de aankoop. We lezen en zien wel welke het is geworden.

Orologio Signaturis Temporis

Ik wil je natuurlijk niet beinvloeden, maar ik heb net deze gekocht…
(Foto bij het laatste sprankje licht dat nog over de buurmans huis heel viel…)

En ik vindt hem prachtig !
Stevig, zwaar, zeer stijlvol, en een mooie open achterkant met zicht op het uurwerk (Valjoux 7750 ? heren kenners ?)
Ik heb ook een bijna dezelfde Maurice Lacroix Pontos en zit me zwaar af te vragen waar het prijsverschil van €500,- eigenlijk in zit. (De MLC is dus duurder…)
Misschien ook weer een vraag voor de kenners ?

De nieuwere LeLocles hebben een wat drukkere, bewerkte wijzerplaat, en een andere achterkant, waar je van moet houden.
Succes

Bas

Zit echt geen ETA 7750 uurwerk in maar een ETA 2824-2.

MIjn beste,

Klopt, in de Tissot nr. T41.1.483.52 zit een Caliber ‘ETA 2824-2’

Orologio Signaturis Temporis