Lees al even mee, maar heb nu ook even wat advies nodig.
Ik zit te kijken naar een eerste duurder horloge maar ben er nog niet uit welke eerst.
Heb een aantal dressers op t oog, paar duikers en ook een aantal Meistersingers.
Ik heb niet veel wensen. De Oris Aquis is zo ongeveer t grootste wat ik kan hebben qua formaat. Budget is max €2700. En met dress voorkeur voor handopwinder, al weet ik dat een Oris niet heeft.
Ik loop er even tegen aan dat ik maar 3 plaatjes kan plaatsen en geen links mag paatsen dus excuses als t een beetje rommelig overkomt soms.
De dresser
Ik neig naar Nomos als voorbeeld, want ben er nog niet uit welk model nu mooier is.
Vind de Oris Artelier Small seconds date ook erg mooi.
Verder nog een vraag of t netjes is om korting te vragen in de prijscategorie +1500 en zo ja hoeveel ongeveer? Zou 15% onbeleefd zijn om te vragen? ( Ja ok niet alle horloges die ik erin heb staan zijn in die categorie, volgens mij is de Epos goedkoper dan €1500 en de 33mm Nomossen meestal ook goedkoper)
de beste value for money is m.i. een tweedehands Moonwatch (3570.50), deze is voor rond de 2k te krijgen en is:
a. een klassieker die in elke horlogeverzameling thuis hoort
b. een tijdloos design dat ook over 50 jaar nog steeds gedragen zou kunnen worden als single-watch-collection
c. een betaalbare mechanische chrono (manufactuur zelfs, aangezien Lemania tegenwoordig onderdeel is van de Swatch groep)
d. een erg populair model en op de tweedehands markt erg waardevast en gemakkelijk te flippen mocht je ooit geld nodig hebben (of een Daytona willen kopen)
In ieder geval nooit iets waar de Bouvrie mee te maken heeft gehad
Enne 21% korting kun je op Schiphol krijgen op ieder horloge .
Sterkte met uw beslissing.
Ik zou ook een speedmaster willen adviseren. Hele mooie klok, goede kwaliteit, fijne service. Met de Straps kun je leuk spelen van sportief naar chique en alles daarbuiten en er tussenin.
Als je een van de horloges hierboven wil kiezen zou ik zelf voor Meistersinger gaan, alleen geen editie van Jan
Gewoon mijn 2 centen…
Heel veel plezier en succes met je keuze! Houd ons op de hoogte aub!
Anders kan je EN een dresser (weet nog een mooie Longines Master Collection op dit forum te koop staan) EN een duiker (Oris Aquis?) voor dat budget aanschaffen!
Als je eerste duurdere horloge beschrijft denk ik hier aan.
De trechter.
Bovenin de trechter zitten de talloze merken die ook duurder uit kunnen pakken nieuw, onderin het tuitje is de keuze geconcentreerd en hebben we met minder merken minder keus.
Bovenin het tuitje zit de Speedmaster is niet echt out of the box en meerdere keren genoemd maar in de tuit van de trechter is de keuze beperkter, omdat ik 1 waar wil voor m´n geld dus een icoon van een sterk merk met goede inruilwaarde zou het mijns inziens moeten worden.
Misschien klein beetje duurder en een mooie 2e hands Date-Just?
Het is maar een idee maar voor een kleine 3000 euro zou ik het in deze categorie zoeken.
Halfjaar geleden heb ik de mijne uit 2007 verkocht voor iets minder dan 2k en een andere uit 2012 gekocht voor ongeveer 2k, beide compleet met doos en papieren, geen idee of de prijzen sindsdien zijn gestegen, maar veel zal het niet zijn
Vorig jaar kon ik ze ook compleet vinden voor 2k. Ga je nu niet halen vrees ik, tweedehands stijgt sneller dan nieuw lijkt het!
Heb zelf een Meistersinger in bezit en de aquis gehad. Nadeel van de aquis vond ik dat er geen nato op kon en de stalen band mijns inziens te lomp was. Zou dan eerder een LLD nemen of doorsparen voor een black bay.
Meistersinger is echt top! Met opgelegde cijfers voor mij een horloge waar ik het wow-gevoel van hou.
Ik vind t erg moeilijk om n suggestie te doen.met zo n brede scope. Gaat t om n special occasions horloge of om n daily wear waar misschien praktische zaken, zoals automaat, datum, lume, etc van belang zijn?
Oris duiker ben ik niet zo n fan van vanwege de bandaanzet die geen andere bandjes toestaat dan die v oris zelf.
V nomos vind ik de orion mooi.
Speedy pro/moon is wel n icoon, maar moet je wel v chrono en handopwinder houden. Je andere keuzes zijn volgens mij allemaal automaten.
Als je v omega houdt en banden swappen, dan vind ik de railmaster n mooie klok.
Ik heb de Longines Legend Diver en ben er heel tevreden over. Van Nomos vind ik de Club altijd erg mooi. Als je goed zoekt kan je die samen voor jouw budget wel vinden. Succes.