Eerste echte horloge: Certina DS-1 Powermatic 80!

Dag allemaal,

ik ben nieuw op dit forum. Op mijn 41e vond ik het tijd voor een horloge. Geen idee wat er allemaal (goed) was en kwam na een beetje googlen uit op een Renard grande chrono. Vond het een heel mooi horloge en ook nog eens een Nederlands merk. Wat een miskoop: de chronograaf ging heel stroef en na drie dagen viel het horlogeglas er gewoon uit!! Teruggestuurd en gelukkig mijn geld teruggekregen.

Dus, maar eens op zoek naar goede horlogemerken en dankzij dit forum terechtgekomen bij mooie en voor mij betaalbare merken als Roamer, Tissot, Edox en Certina. Uiteindelijk, na wat verdieping wist ik dat ik naast een mooi horloge, een automatisch horloge wilde en echt degelijk. Uiteindelijk zat mijn hele top 3 bij Certina en is het dan de Certina DS-1 powermatic 80 geworden. Vandaag ontvangen en echt heel mooi!

Zo, dat wilde ik even delen. En ook dat ik hier lekker blijf lezen en inspiratie voor toekomstige aankopen blijf opdoen :slight_smile:

Groet, Douwe

P.S.

32 likes

Veel draagplezier en waar blijven de foto’s :grinning:

Welkom hier :+1:

En zoals Jero1 ook al aangeeft, foto’s! :wink:

Welkom en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
En ik sluit aan bij voorgangers: foto’s zijn welkom.

Welkom!

Mijn beste,

Douwe, van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Super gaaf horloge gefeliciteerd en veel draagplezier. Ik heb m ook om gehad. Maar twijfel nog tussen longines hydroconquest of die mooie certina.

:slight_smile:

Er zit ook nog een milanees bandje bij. Makkelijk zelf te verwisselen. Die foto komt nog!

11 likes

Proficiat met je NA

EN uiteraard welkom !

Mooie start met deze Certina!

Welkom Douwe! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Welkom, welkom en veel plezier van je Certina :blush:

Certina is gewoon een leuk merk. Helaas wat ondergewaardeerd. Voor jou dus niet. Geniet er maar van. Doe ik ook van mijn certina ds1 automatic.
Overigens welkom bij dit leuke forum.

Veel draagplezier! En welkom hier :+1:

Mooi horloge, groetjes van zijn broer met ‘Big Date’ :grinning:

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst :slight_smile:

Net zoals veel andere HF’ers heb ik ook een paar Certina’s in de collectie zitten.

Veel plezier ermee!

Heel mooie start Douwe, veel leesplezier hier op HF :+1:

Mooi horloge, veel plezier hier op het forum!

Welkom hier, en een Certina is altijd top, geniet ervan!

Gefeliciteerd met deze NA.

Ik zit zelf al een tijdje maar Certina te kijken maar heb nog niet het juiste exemplaar gevonden.

Jij gelukkig wel!
Geniet er van.