Ja, ik heb nu een Seiko en die is ook 40 mm. Dikker kan misschien niet meer zogoed vallen. Maar dit zijn dus ook echt dingen waar je rekening mee moet houden!
Ik zou eens een juwelier in de buurt zoeken die Tissot voert, of eens wat dressers om de pols proberen van die maat. Voor mij persoonlijk valt een duiker van 40mm mooi, maar voor een dresser heb ik liever 36-38mm. Door de grotere wijzerplaat ogen ze anders te groot.
In bijna alle genoemde horloges zit hetzelfde uurwerk - ofwel ETA 2824-2 (indien het merk lid is van de Swatch Group) ofwel Sellita SW200 (kloon van die ETA). Daar is het dus niet om te doen, in beide gevallen prima. Looks zijn dus vooral doorslaggevend hier.
Voor Tissot en Longines geldt in deze prijsklasse, dat je flink verlies maakt bij verkoop. Maak meteen de best mogelijke keuze, dus…!
De Sinn 104 blijkt ook erg lastig te verkopen voor een leuke prijs, valt me al een tijdje op. Kun je ook je voordeel mee doen, als je jong-gebruikt zoekt.
Die Tissot is prachtig !
Ik haak alleen af op powermatic, dan liever ETA 2824-2.
Verder: volg je hart !
Als je het bij 1 horloge houdt, zijn ze allemaal prima.
Er is zoveel te koop in deze prijsklasse.
Maar ook voor beneden de 1.000 en zelfs beneden de 500 zijn hele mooie “echte” horloges te koop.
De SARB033 bijvoorbeeld.
Extreem bang for the buck.
Prachtige eerste keus! Een merk waar je ook eens naar zou kunnen kijken is Certina. Ook een leuk ‘startmerk’ met goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik.
Idd voor deze prijs krijg je veel waar voor je geld. Dus ik zeg laat je niet teveel afleiden door de fanaten en ga ervoor, voor de van Willigen prijs krijg je hier echt geen spijt van!
Tissot is een leuk merk, vooral de Visodate vind ik gaaf en hele goede prijs/kwaliteit Maar als je het geld hebt, ga dan voor de Heritage collectie van Longines
Zelf heb ik de LLD, en de Avigation Big Eye staat op de shortlist
Mooie Tissot hoor Niks mis mee, goed merk, goed uurwerk.
Altijd eerst passen he?
En wat al eerder hier vermeld is: niet gelijk naar een duurder model kijken vanwege sommige adviezen, nergens voor nodig. Rond dat bedrag heb je behoorlijk wat keuze, waar je 20 jaar plezier van hebt. Daarna zie je wel weer verder
Wel zou ik eerst hier even rond neuzen wat er te koop staat, dat scheelt je gewoon een paar honderd.
Succes met je speurtocht
De Tissot Gentleman heeft al een tijdje m’n aandacht, vooral (persoonlijk voor mij) die met een massief gouden lunette . Als eerste “echte” horloge is een Tissot Gentleman Powermatic 80 (silicium) een geweldige aanschaf voor een levenlang horloge plezier!