Tissot is een ontzettend goed merk, zeker in dat segment! De vraag is een beetje wat jij ‘veel voor je geld’ noemt: sommigen zullen daarbij aan kwaliteit denken en anderen vinden de afschrijving van de waarde belangrijker. Als je het louter over kwaliteit hebt, is dit een ontzettend leuk horloge: flinke powerreserve (80 uur!), aardig precies en mooi afgewerkt.
Het zou helpen als je een beetje aangeeft wat je precies in een horloge zoekt! Wil je per se een stalen band? Hoe groot wil je hem ongeveer hebben? Hoeveel wil je uitgeven? Hoe beter wij weten wat jij wil, des te beter kunnen we je helpen!
Qua waardevastheid niet de beste keuze, maar deze is erg mooi, vooral in het echt. Ik zou 'm kopen, als je deze erg mooi vindt, is een prima merk en goede kwaliteit!
Bedankt voor je reactie! Ik bedoelde uiteraard de kwaliteit haha. Als ik iets waarde vast wil, investeer ik wel in iets waar ik meer vanaf weet.
Ik zoek een all round horloge. Mooi, mechanisch, maar ook voor allerdaags (werk ect.) . Stalen band, eigenlijk net zoals dit horloge. Niet een te drukke dial.
Omdat ik nieuw ben op dit segment wil ik geen beginnersfout maken en rotzooi kopen. Ook zou ik wel tot 1500 euro max gaan als er andere horloges zijn die op dit model lijken. Is Longines bijvoorbeeld een veel aantrekkelijker merk? Die hebben ook dit type horloges maar zijn net een slag duurder.
Niet per se, al heb ik een zwak voor het merk. Jij bent net zo goed af met een Tissot of een Longines als met een Breitling of een Omega. Het is maar net waar jij je lekker bij voelt.
Voor 1500 kom je aan een aantal horloges die qua specs en afwerking boven Tissot staan.
Je kan ook denken aan een sinn 556, Oris, Eterna (veel eterna’s op ebay met flinke kortingen b.v.:
Laat je overigens vooral niet ‘opgeilen’ om opeens het dubbele uit te gaan geven dan die Tissot, omdat we hier allemaal horlogegekkies zijn. Als je nieuw in de hobby bent, zou ik vooral niet 1500 euro gaan uitgeven en het vooral eens aankijken in een wat later budget. Mocht je dat pad afgaan, zou ik een Seiko SKX of een Seagull 1963 kunnen aanraden!
Dat is een mooi horloge en een goed merk. Ik meerdere tissots en altijd dik tevreden geweest over de kwaliteit.
Maar ik weet niet of je al een idee hebt welke maat prettig is voor jezelf en lekker draagt. 40mm is redelijk maar voor een kleinere pols kan het al veel zijn.
In ieder geval is tissot een prima merk en kwalitatief ook gewoon goed.
Grote gemene deler is dat je met een Tissot nooit mis kan grijpen. Altijd uitstekende prijs kwaliteit. Het is ook een feit dat je nog 100 horloges in die prijsklasse vindt die cool zijn. Succes met je keuze en laat je vooral niet gek maken. Vind je het mooi en heb je het ervoor over dan lekker doen!
Mooi horloge, prima merk. Dit model kende ik niet. 40mm is opzich een prima maat. Voor zo’n dresser iets groot naar mijn smaak, maar als je wat grotere polsen hebt dan ik prima te doen
Andere suggesties van hierboven zijn met 42mm wel groot