hi mensen, ik ga binnenkort mijn eerste horloge kopen. Hebben jullie misschien suggesties voor een eerste horloge? zelf zat ik te denken aan een Seiko SKX011j. ik weet alleen niet zo goed waar ik een (bijna) nieuwe in goede staat kan kopen. het moet ook van een betrouwbare site zijn, want ik wil niet opgelicht worden.
ik heb zo rond de €400-€500 om te besteden.
Zou voor een Hamilton Khaki King gaan, mooi horloge, goed uurwerk, gerespecteerd merk.
Wel de automatic natuurlijk
Mooie dat haha
ik vind hem erg gaaf! dankjewel
Kijk eens op Chrono24
SKX011 heb ik gehad en is een leuk horloge. Maar wordt niet meer gemaakt. Dus nieuw lastig(er) te vinden. Gebruikt kom je ze nog wel 'ns tegen. Maar niet heel vaak. Een actueel model dat hierop lijkt is de SRPD59.
SRPD59K1 | Seiko | Always one step ahead of the rest
Maar deze heeft niet de schroefkroon die de SKX wel had en is 100m WR. Wel heeft ie een sunburst wijzerplaat, zichtbodem en het modernere 4R-uurwerk, met hacking en handwinding.
Verder heb ik, en vele andere mensen hier, goede ervaring met bovengenoemde leverancier MisterLimited. Daar kun je gerust kopen. Veel succes en plezier!
heel erg bedankt voor u hulp!
Wat dacht je van Horlogeforum? In het blauwe gedeelte staan vaak leuke dingen te koop
heb ik nog niet gedaan, omdat ik vrij nieuw ben in de horlogewereld. Bedankt voor de tip!!
De zin die voor wijzing hier stond is fout gebleken en daarom verwijdert.
Daarnaast zijn dit geen nieuwe horloges van AD’s dus niet altijd met garantie of in nieuwstaat. Meer iets voor na een paar jaar ervaring in de horlogewereld. Wel leuk om met een Seiko te beginnen denk ik.
Waarom zou je dat doen, in deze prijsklasse is er genoeg te vinden bij bekende Nederlandse websites.
Hoezo ook een nieuw lid kan hier toch gewoon een horloge kopen in het blauw.
Mijn fout te snel iets gezegd waar ik onvoldoende naar had gekeken. Dacht dat het helemaal niet zichtbaar was voor nieuwe leden om een of andere reden.
Seiko is DE gateway drugs voor je horloge hobby! Voor 400-500 euro kan je ook hier op HF nog iets hoger instappen met een Seiko Turtle of Samurai bijv.
Je kan ook een gezocht topic starten. Succes!
Zodra jij een budget noemt komen er direct tientallen suggesties die totaal gaan negeren wat je wilt.
Maarreh, kun je zeggen waarom je naar een SKX011 neigt, en niet gewoon een Oriënt FAA02006M9 op zou willen pikken?
Is het de maat, of iets specifieks aan het ontwerp?
SRPC07 kan ook wat zijn.
Voor 4- a 500 euro zou ik persoonlijk geen SKX meer kopen
Ik zou dan ook eens kijken naar de SRPD59K1. Deze is eigenlijk identiek, beter uurwerk maar geen 200 meter waterdichtheid. Als je echt de volle mep wil betalen zou ik ook eens kijken naar de samurai.
Mooie oranje duiker!
Budget verhogen en voor rolex gaan
Wellicht een optie, al is die flink duurder nu
Uurwerk is tikkeltje matig met het budget miyota uurwerk.