Eerste echte luxe aankoop

Omega Speedmaster! Zoals hierboven al aangeven schikt het horloge uitermate voor verschillen gelegenheden. Daarnaast kan je lekker doorwisselen met de banden, denk aan: staal, leer, nato etc. Zodra je de Speedmaster op een andere band draagt, lijkt het een totaal ander horloge. Dat is natuurlijk wat je wilt als het je ‘eerste echt luxe aankoop’ is :wink:

Edit: Daarnaast is een Speedmaster in nieuw staat inclusief doos en papieren al te krijgen voor +/- €3500

1 like

Heerlijk die laatste toevoeging, je kon het niet laten he! :sweat_smile:

Hear Hear.

1 like

Ik denk óók dat je de Speedy als eerste moet kopen.

Het is een absolute klassieker en cool op een nato, sjiek op alligatorleer met vouwsluiting en stoer op de stalen band! :slightly_smiling_face:

Overigens draag ik zowel mijn Speedy als SMPc alléén op staal; da’s gewoon het mooiste!

Op kantoor ziet écht niemand wat voor horloge je draagt dus draag gewoon wat je wilt! :sunglasses:

1 like

Ik zou voor een Speedmaster gaan. Is voor meer gelegenheden geschikt.

Maar bovenal: kies waar jij je het best bij voelt!

Ik zou voor de speedy gaan. Tijdloos design en een echte bandenswapper. Persoonlijk zou ik de saphire sandwich kiezen, want ik heb een zwak voor glazen achterdeksels. Deze variant heeft alleen wel iets minder historische waarde dan de hesalite en is iets duurder. Bijkomend voordeel van een speedmaster is, mocht je nog op vakantie gaan na de coronacrisis, heb je alvast een hutkoffer. :wink:

Ja het is puur gebruik in vrije tijd, feestjes etc en het gaat ook zoiezo met stalen band worden

Tenzij je op kantoor een geel gouden day date draagt.

Het zijn over het algemeen pooiers en drugsdealers die dat soort klokjes dragen.

Die hebben geen kantoortuin. :crazy_face:

1 like

De Speedy is wat meer aan te kleden maar als je het horloge vooral privé gaat dragen…dan zou ik als ik jou was gewoon de mooiste als eerste kopen!

Het zijn beide geweldige horloges, sowieso geen slechte keuze ! :smiley:

Ja tuurlijk, draag geen kostuums ofzo haha maar gewoon casual met alles combineren toch

1 like

Dus, dan maar wat plaatjes ter illustratie.


Ohja, is de Seamaster Planet Ocean. Kleinigheidje.

3 likes

Ik heb een Seamaster liggen, waar ik heel blij mee ben, maar de Speedmaster is natuurlijk meer een alleskunner. Als ik alle verhalen hoor, is 'ie wel kwetsbaarder. Kortom: stof tot nadenken!

3 likes

Ben je trouwens van plan de Speedy met saffieren glaasje te kopen of met hesalite?

De orginele hesalite

3 likes

Goede keus, zou persoonlijk ook eerder voor plexi glas (hesalite) gaan dan saffier glas :wink:

Wat vind je zelf, want daar gaat het om toch?

Welkom !!
In ieder geval kies je geen rolex dus je bent uit het goede hout gesneden :+1: De Seamaster is een automaat en dat is wel veel praktischer als dit je dagelijkse drager wordt.

1 like

Speedmaster is en blijft een klassieker. Let wel op enkele quality-control dingetjes, gaat de laatste tijd wel 's wat minder.

Om Swatch niet juridisch achter me aan te krijgen, wil ik je die aandachtspunten per PB wel even toelichten. :wink:

Tenzij je een kantoorbaan hebt, of - zoals ik - tijdens het werk geen horloge kunt dragen. :slight_smile:

1 like