Eerste echte luxe aankoop

Ben wel benieuwd! Je mag ze mij ook wel PB’en :wink:

1 like

Zoals aangegeven vind het allebei super mooie horloges die ook allebei in mn collectie komen alleen de vraag welke haal ik eerst

1 like

Ik heb ze allebei een zou ze allebei niet willen missen!
Ik heb eerst de Seamaster gekocht, omdat ik die al jaren wilde. De Speedmaster heb ik gekocht door dit forum…:sweat_smile:. Heerlijk om te kunnen afwisselen!

De Speedy is veelzijdiger en dus geschikter om als one piece collectie te gebruiken. Dus daarom moet je eerst de Seamaster kopen, dan komt de Speedmaster ook nog wel! Andersom kon je het weleens bij de Speedmaster laten! :wink:

3 likes

Prima!

1 like

Al eens gedacht over de Globemaster? Staat er volgens mij zelfs een te koop op HF.

2 likes

Hahah heerlijk beredeneerd! :joy::+1:t2:

1 like

Vind ik ook. Dat gezegd te hebben, als je veel watersport doet, dan zou ik voor t zekere v n schroefkroon voor n Seamaster gaan. Daarbij vind ik de tool loze snelverstel en duikersextentie in de sluiting erg praktisch.

En de 1 heeft n datum en de andere n stopwatch.

Maar bedoel je de Seamaster 300 of de Seamaster Professional 300 (met helium ventiel)?

Is dat blauw of zwart, ik kan het niet goed zien :grimacing:
In elk geval :star_struck: :star_struck: :star_struck:

1 like

Valt best wel mee hoor.

:sunglasses:

11 likes

Van harte! Goed idee ook om het te vieren met een horloge.

Als ik het zo lees kun je geen foute keuze maken. Als je er per se mee wil zwemmen of veel bij magneten in de buurt komt, zou ik de Speedy overslaan maar dat lijkt niet aan de orde. Van banden wisselen - daarvoor is de Speedy inderdaad top - moet je je afvragen of je dat überhaupt gaat doen. En hoe belangrijk vind je het dat mensen je horloge herkennen/waarderen? De Speedmaster is al decennia min of meer hetzelfde en, terecht of niet, een icoon.

Zelf zou ik gaan voor de Seamaster; veel mooie details, lange gangreserve en gewoon erg gaaf (ook op rubber)!

Succes!

1 like

Het is blauw.
Maar deze blauwe kleur wil afhankelijk van het licht nog wel eens een andere kleur nadoen.

Daar heeft mede forumlid @junior ook al eens een leuk stukje over geschreven bij zijn aanwinst.

1 like

Doe vooral waar jij zelf het beste gevoel bij hebt. Met beide keuzes heb je een prachtig horloge alleen zijn ze behoorlijk verschillend…

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Speedmaster en dan met hesalite (en geen reduced!)

de gangreserve is voldoende om je door de dag heen te helpen. Wel jammer dat je geen horloge kunt dragen op je werk :disappointed:

Mooi gezegd!

1 like

Alleen in de pauzes! Is ook de moeite niet… Een automaat draag ik eigenlijk alleen op vrije dagen. Gooi tegenwoordig ook wel vaak kwarts om de pols - heb twee Dan Henry’s.

Gelijk heb je !! ik heb voor het gemak ook 2 kwartsen - grab en go en nooit de tijd opnieuw instellen :+1:

Fifty shades of blue, … :wink:

Je moet natuurlijk kopen waar jij het beste gevoel bij hebt.

Maar…persoonlijk zou ik altijd voor de Speedmaster gaan. Onlangs zelf ook aangeschaft ter ere van mijn 40e (jij doet het 10 jaar eerder, top!).
In zijn ‘categorie’ is er geen iconischer horloge dan de Speedmaster. Dat geldt niet voor de Seamaster.
Op de vraag wat de meest iconische duiker is, zul je vaker de Rolex Submariner terug krijgen.
Nogmaals dit zou mijn overweging zijn/ is mijn overweging geweest.

Succes met de keuze!

Submariner en speedmaster.. saai?

Goede keuze! Komt er hier ook eerder dan een Speedy denk ik.