Eerste echte luxe aankoop

Uniek/ goed verhaal -> goede marketing -> gewild -> iconisch -> nog gewilder -> nog meer marketing -> veelbesproken/ veel gezien -> te veel gezien -> saai… zoiets? Zit op zich zeker wat in…

Ik hou van mooie verhalen, dus ga goed op die modellen. Als je nog een ander mooi verhaal hebt, houd ik me aanbevolen :slight_smile:

2 likes

HOLY sh*t wat is die toch mooi…

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Ik ben ook benieuwd en wil wel zo’n pb :wink:

Daar ging de koffie!

Mijn eerste was destijds een Seamaster. Nog steeds super blij mee. Onlangs een originele Omega NATO band op laten zetten. Staat em prima! Trouwens beide klokken zijn klassiekers dus altijd goede keuze. Succes met afweging.

2 likes

Dat heeft een Seamaster 300m ook niet nodig. Die is In zijn basisuitvoering altijd cooler dan een Speedy :sunglasses:

Als je dat stuk gordijn er nou afhaalt en hem weer netjes op de rails zet ben ik het volkomen met je eens!

1 like

Haha. In deze tijden reis ik even niet per trein en pak ik liever de auto dus voorlopig de autogordel om.

2 likes

Hoe zijn de Omega’s voor mensen met dunne polsen?

Hoe staan ze op brede of dunne polsen?

2 likes

Wat is jouw definitie van “dunne polsen”. 15 cm? 16 cm? Daarnaast ligt het ook flink aan hoe jouw pols eruit ziet, voornamelijk of je een platte of ronde pols hebt. Ik zou gewoon een Omega AD binnenlopen waar ze beide modellen hebben en ze gewoonweg gaan passen. Dan heb je een goed beeld hoe ze staan en zie je ze ook in het echt.

Mijn pols is 17,5 cm (niet plat). De Seamaster (SMPc) is 41 mm, de Speedmaster (Automatic Silver) is 39 mm en beide dragen echt perfect. Ik heb ook grotere horloges gehad, maar de 41 mm van de Seamaster is nu voor mij het maximum.

1 like

Meer een platte pols :stuck_out_tongue_winking_eye:

42mm op 17 centimeter!

3 likes

@Kjeldv Hierbij mijn Speedmaster en mijn SMPc. Twee schitterende horloges, welke keuze je ook maakt. Je zit altijd goed met een van deze :wink:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/9/7/a978a7346d896687cdb8e857e31d540c61cd2b4a.jpg
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/6/a/96af7a7c22a28d855295053dd5e48083d0155d94.jpg

2 likes

De Seamaster is gewoon het mooist!!

1 like

Persoonlijk zou ik voor een “one piece collectie” gaan voor de Speedmaster aangezien ik deze wat veelzijdiger vind!

Hangt er wat van af natuurlijk. Als je 1 horloge wilt, dan zou ik blijven passen tot je zelf tot de conclusie komt dat een Planet Ocean het beste is :joy:

Da’s wel een Reduced. :wink:

1 like