Op de dial staat Speedmaster
En ja, Reduced is de bewuste keuze bij mij geweest. Vond die des tijds (en nog steeds) mooier dan de pro (vloeken in de kerk?) draag hem nog steeds met veel plezier en dat is waar het volgens mij om gaat
Zo bizar, beide horloges zo mooi op leer of nato en zo lelijk op een stalen band. Zonde dat Omega geen mooie stalen banden weet te maken… Door de stalen band oogt het horloge gelijk een stuk goedkoper in mijn ogen.
Zou zelf voor een speedy op leer of nato gaan
Die Planet Ocean zit op de laatste foto op rubber.
Maar de stalen band van de PO is wel een mooie band.
Van de Speedy is het, mmmwwah, in het echt wel redelijk. Maar ik draag m voornamelijk op leer. Een Speedy kan op alle banden.
Mijn 1e “echte” nieuwe horloge was de SMP 300.
Als enig horloge meer geschikt dan een Speedmaster door de waterdichtheid.
Later kun je alsnog een keer een Speedmaster kopen.
Best antwoord wat ik voorbij heb horen komen is naar de AD gaan en beide horloges in het echt te bekijken en te voelen.
Andere terechte opmerking is dat een nieuwe speedmaster hesalite voor +- 3500 a 3700 euro over de toonbank gaat her en der (en dan heb ik het over een nieuwe in de stickers met alles erop en eraan).
En mijn ervaring met mijn speedmaster (heb hem nu een maand of 9) top horloge maar de metalen band is niet fatsoenlijk te stellen.
Kortom beetje haat liefde verhouding, nu is mijn pols de jouwe niet, maar de originele metalen band / clasp heeft precies 2 micro adjustments en daar heb je met mijn maat pols (ik geloof 17,50 cm) helemaal niets aan.
Hij zit dus of te ruim, of te krap.
Er is wel een andere clasp van Omega met meer micro adjustments maar die is niet goedkoop, en niet origineel bij dit horloge.
Wel even iets om in het achterhoofd te houden mocht je voor de speedmaster gaan (wat overigens een super tof horloge is).
Gewoon een 1171/633 er op zetten. 430 euro via de dealer, grijze markt is (vaak veel) duurder. Je moet (bizar genoeg) wel de net-iets te brede endlinks op maat laten vijlen - door iemand die dat vaker gedaan heeft (hint ).
Deze band dus:
Voelt enorm cheapo aan, maar draagt geweldig - juist door z’n lichte gewicht, en wat los(ser) tegen elkaar geplaatste schakels. Is ook geen hair-puller, hoewel je dat haast zou verwachten.
Tapered ook veel mooier; van 20 naar 17 mm. De nieuwste band tapered van 20 naar 18, maar wel weer met een 20 mm gesp!
17 cm pols hier, op een smalle pols staat deze band sowieso beter.
Heb je al naar een seamaster aqua terra gekeken? Verschillende maten, verschillende configuraties en heel erg geschikt als one piece collection.
Mooi hoor! Zit er ook aan te denken om een 1171/633 band op m’n Speedmaster te zetten. Geef 'm een mooie vintage look, enige wat me tegen houdt is de prijs… Is it worth the money?
Nee, maar de Speedmaster is z’n geld ook niet waard, objectief gezien. Je moet er maar gewoon om lachen eigenlijk. En - een vintage exemplaar (van die band dus) is bijna net zo duur, en altijd behoorlijk uitgewoond.
Is gewoon zo. Dat uurwerk is al 52 jaar nagenoeg hetzelfde, R&D zit er dus al heel lang niet meer in. Ik wilde mijn gejatte exemplaar “terug”, that’s all.
Nee, maar de Speedmaster is z’n geld ook niet waard
Hahaha
En qua gewicht scheelt het maar 40 gram, merk je een groot verschil?
Ik heb zelf een planet ocean gehad, seamaster persoonlijk mooier en leuker.
Ik heb de nieuwe band maar een paar keer gedragen - van mijn vorige exemplaar, uit '99. Dat zag er op mijn pols niet uit, en ik vond 'm ook best zwaar. Ook daar al snel een 1171/633 op gezet. Dat lukte toen nog - vintage - voor 100 euro.
Kijk aan, dat zijn nog eens leuke prijzen! Maar voor een huidige 1171/633 band zeg je naar de AD gaan?
Ik zou gaan voor de Speedmaster als het voorlopig een 1 piece collectie wordt. Je kunt met de Speedmaster eindeloos swappen met banden en past overal goed bij (sportief en sjiek).
Ik zou gaan voor een Omega Aqua Terra
Beslist. Gek genoeg zijn ze online en op eBay duurder.