Eerste echte luxe aankoop

Toe maar, joh… :man_shrugging: …en wat zijn jouw horologische bijdragen aan het forum, verder?

4 likes

Bandje kun je 'm nog wel aan helpen toch? :joy:

Komt nog denk ik, hij is pas 5 dagen lid

2 likes

:nauseated_face:

Automaatje is wel lekker toch?
Alleen jammer dat de subregisters wat ver weg staan.

@Jeroen_S riep het wellicht voor de grap maar ik zou ook altijd voor een Aqua Terra gaan, dan heb je de alleskunner (zwemmen, vrije tijd, overhemdje) in prachtig formaat. Op z’n zachts gezegd ben ik dan ook geen Seamaster fan (de enige op het forum volgens mij) dus mijn tweede keuze zou een speedy zijn. Maar moet het Omega zijn?

1 like

Dat niet persé maar daar viel mn oog op heb ook nog naar breitling gekeken of tag heuer

Was absoluut geen grap. Ik ben al een tijdje aant kijken voor een AT. En heb ze nu drie keer gepast…
Waarschijnlijk wordt het deze.

Of met rubber ( die wil ik erbij kopen )

9 likes

Heb zowel de Moonwatch als de SMP als de AT en moet toch eerlijk zeggen dat ik dr AT als alleskunner en allespasser en alleswhatever toch de mooiste vind. Als je vaker van bandje gaat wisselen is de Speedy het meest veelzijdig. De SMP vind ik qua lijn / horloge gewoon het mooist.

En het leuke is dat ik dus met een advies begon die nu weer zelf onderuit gehaald heb. Gewoon doen. Toen ik 30 was gaf ik nog geen 3-5k aan horloges uit dus mooi begin en zolang je voor Omega gaat en Rolex lekker links laat liggen is het altijd goed?
! Hahaha :joy:

RIO says hello

3 likes

Wat vinden jullie van breitling?

Volgens mij pak je de aanschaf van een horloge verkeerd aan.

Meestal heb je meer lol als je zelf een horloge kiest, in plaats van anonieme mensen op een forum laten kiezen.

2 likes

Mijn keuze ligt al vast :wink: alleen zie hier niet veel over breitling dus dacht ik vraag het eens

Nou… of dat uurwerk zo’n feestje is, daar kun je over debatteren.

De basis 2892 is prima, maar de DD module erop…

I know. Daar lees/hoor je spookverhalen over.
Ongetwijfeld is het een rommel uurwerk.
Ik vind hem ook niet zo mooi als de reguliere speedmaster, vanwege de plaatsing van de subregisters.

Ik vind alleen het wel karig dat omega in 2020 de reguliere speedmaster professional nog steeds als manual wind, en spatwaterdicht uitbrengt.

Het is op zich prima spul, maar onderdelenvoorziening is non existent…

Staat inderdaad veel mooier. Bizar dat Omega dat zelf niet doet…

1 like

Geen van beiden mijn keus, ook niet uit het Omega veld. Ik zou voor een veel tijdlozere AquaTerra of Constellation gaan, dus ik heb lichte moeite om voor één van die twee te argumenteren.

Wat ik wel kan zeggen is dit: Je moet niet alleen naar de aanschafprijs kijken, maar ook naar storingsgevoeligheid en onderhoud.

Chronografen zijn complexer en duurder in onderhoud dan een simpele driehander. Ik zou dan ook zeer zeker niet kiezen voor de speedmaster als je nog nooit een luxehorloge hebt gehad. De Seamaster is vele malen robuuster: Waterdicht, simpel uurwerk (en dat bedoel ik positief) en dus makkelijker en goedkoper als eigendom.

Daarom zou ik tussen die twee, als het echt moet, de Seamaster 300 kiezen.

Maar goed, AT en Connie 4 life, biyatches!

4 likes

Houd je hier serieus rekening mee?

Een Speedmaster Professional is hartstikke duurzaam en heeft hetzelfde service interval als een Seamaster. Die €200,- verschil in servicekosten zou voor mij nooit een uitgangspunt van de keuze zijn.

4 likes

Beide top keuzes!!

Ik zou echt een paar keer passen en kijken waar je de beste klikt mee hebt.

Aqua Terra in 38 is ongelofelijk

Dan begrijp je de essentie van de Speedmaster Professional niet. Dit is zoals de meeste mensen hem nog steeds willen hebben. :slightly_smiling_face: