Spatwaterdicht en manual wind? Waarom?
Omdat niet elk horloge hetzelfde hoeft te zijn misschien?
Inderdaad zeg!!
Ik snap ook niet waarom ze nog steeds geen Quartz uurwerk in een Patek Philippe Calatrava plaatsen.
Quartz is toch veel preciezer…
Poging tot beetje speedmaster plagerij gaat hard de bocht uit.
Met total cost of ownership? Jazeker. Het zit 'm niet alleen in de service, maar ik heb gemerkt dat chrono’s gewoon breekbaarder zijn. Aangezien ik niet oplet en potentieel rare dingen doe zonder m’n horloge af te doen wil ik ook lage reparatiekosten in een zo robuust mogelijk pakket.
Bovendien zal je ze de kost maar geven die na aanschaf van iets duurs echt na moeten denken over 200 Euro.
Ik heb geen last van m’n geld. Dat jij dat wel hebt… ach.
Yup.
Ik snap het ook niet. Manual wind, ach, da’s een prima uurwerkkeuze, lekker retro. Maar spatwaterdicht… Als Junghans toch eens van die rare 30m WR af stapte en dingen met 100m pakkinkjes verkocht zou ik er meer dan één hebben.
Ik vind een goed doorontwikkeld en hoogwaardig quartz uurwerk in een Patek veel minder vulgair dan in staal uitgevoerde Patek’s.
Stalen Pateks zijn voor plebejers en boksers, die dingen heuren in edelmetaal uitgevoerd te zijn. Het uurwerk is toch een beetje secundair… Kom op, er zijn veel te veel Patekjes met een JLC OEM uurwerkje te vinden om dat te betwisten.
Seamaster Spectre met lollypop
Toch mooi dat mensen zo’n verschillende opvatting kunnen hebben van deze hobby.
Ik kijk veel minder rationeel naar horloges, reparatiekosten en robuustheid bungelen echt helemaal onderaan mijn prioriteitenlijstje.
Maar goed, als die punten voor mij wel belangrijk waren dan was mijn favoriete horloge niet de Lange 1
Voor mij zijn de kriebels in de buik die sommige horloges je kunnen geven veel belangrijker, dat heeft niets met geld te maken. Als mijn besluitvormingsproces rationeel ingegeven was, dan had ik alleen een Apple Watch gehad.
Ik zou voor de Speedmaster gaan als ik moest kiezen uit deze twee. Maar er is nog zoveel anders leuks te koop.
Verder denk aub niet te ver voorruit m.b.t. Additionele kosten. Eens in de 5 tot 10 jaar een beurtje hoort erbij. Zou ik me niet druk om maken of het een chrono is of niet. Die paar honderd euro meer of minder doet het m ook niet.
Gewoon kopen waar je hart sneller van gaat kloppen als hem om de pols hebt.
Dat zouden Russische dames met een backdoor fetisj kunnen zijn, maar geen horloges.
Inderdaad, we beleven het allemaal anders. Ik weet niet wat TS voor baan, thuissituatie of reserves heeft, maar jullie nochalance over een paar honderd Euro hier en daar suggereert dat je genoeg doekoe hebt om het niet interessant te vinden.
Ik heb in ieder geval geen Lange 1 doekoe, en al had ik het wel dan ben ik niet opgevoed om dat soort gekkigheid te kopen. Het is een zeer persoonlijke insteek, en dus vraag ik me af, @Kjeldv, als je zo’n discussie ziet ontstaan: Hoe sta jij er in? Jij bent de vraagsteller. Wat is het geworden?
Correctie van plaatsing van deze reactie.
Nooit geweten dat die Lange 1 zo’n 41K kost nieuw retail!
Inderdaad gekkigheid!
(Schitterend horloge trouwens maar dat terzijde)
Krijg de indruk dat TS hooguit 2 “dure” horloges wil aanschaffen tov zijn budget. En géén horloges van een halve ton overweegt?
Eens wat betreft de WR., met nauwere toleranties en andere kroon en pushers had je meer waterdichtheid kunnen krijgen.
Handwinding vind ik prima voor een chronograaf.
Plexi (een ander punt waar vaak kritiek op is) is juist een fijn materiaal.
Mee eens, hoewel de écht rijke mensen (de elite aka de superrijken) helemáál geen dagtaak hebben; die doen anderen voor hen, die dáárvoor op hun beurt door hen betaald worden.
Btw, ikzelf ben géén elitaire persoon in de letterlijke noch figuurlijke betekenis van de elite ‘an sich’, maar boeiend is 't wel, vind ik.
Ik vind stiekem handwinders best helemaal prima… vaak geeft het een dunner uurwerk en een dunner uurwerk vind ik een mooier.
Daarom denk ik ook dat ik zo’n fan ben van microtors, al hebben die allerlei technische bezwaren.
1x per dag een horloge winden is ook wel een lekker ritueel.
Grootste minpunt voor mij vwb de Speedy blijft het feit dat er niet standaard een verstelbare sluiting op zit.
Mijn Speedy zat áltijd te strak of los met de standaard sluiting dus heb deze zelf aangeschaft.
Zou eigenlijk standaard moeten zijn net als op de nieuwe Seamaster!
Ga morgen kijken mijn budget is 5k
Succes met je AT!
Na 137 berichten…wat is het geworden?
De poll zegt Speedy 42 %, Seamaster 33 %, en een kwart snapt niet hoe stemmen tussen twee horloges werkt.
Mooi altijd om te zien
Hallo luitjes, ik ben Sjoerd en nieuw hier, kunnen jullie mij helpen ?
Ik zoek een horloge, budget 300 euro, blauw, geen staal, 40.3 mm, gouden accenten, rode urenwijzer, blauwe minutenwijzer, datum in het wit op de 11, paarse secondewijzer, grijze bezel, dress maar ook duiker en sportief, geen tweedehands, wel vintage, op afspraak, automaat, titanium kast, kroon op 7 uur.
Vervolgens 285 berichten, foto`s, links, ruzies om welk merk, en de topicstarter komt nooit meer terug want die heeft na twee dagen al een Samsung watch gekocht (mails krijgen op je horloge is best wel leuk ) .