Magic the Gathering is een kaartspel waar je 1 tegen 1 (kan ook met meer, maar laten we het simpel houden) elkaar aanvalt met je leger in de vorm van kaartjes. Je hebt 7 kaarten in je hand en een stapel dicht. Elke beurt pak je een nieuwe kaart van jouw stapel.
Elke beurt mag je een aantal acties uitvoeren (iets opleggen, aanvallen, etc). Daarna is de ander. Elke beurt mag je maar 1 kaartje opleggen waarmee je iets kan ‘kopen’ uit je hand. Dus elke beurt kun je iets groters opleggen omdat je meer kaartjes hebt om iets te kopen.
Dit was de simpele uitleg.
On topic…
Welkom.
Ik snap je. Wel vraag ik mij af welke kaart het was.
Jazeker. IWCs zijn voor mannen die nét geen Investment Banker zijn geworden en nu gefrustreerd zijn op middelbare leeftijd, in hun net-niet-gave baantje (dit is een impressie die ik deel met een vrind). Panerai worden gedragen door snelle jongens.
Leuk trouwens, Magic. Ooit veel gespeeld en fanatiek gekocht. Inmiddels ben ik dit ontgroeid en is mijn hobby op HF rondhangen en opscheppen over hoeveel vrouwen ik heb geregeld. Mijn collectie ligt nog ergens onderin een kast
Leuk verhaal (serieus)! Toen ik met voor mijzelf begonnen was, stond ik met een kennis tegenover een “captain of industry” en we vroegen hem naar zijn raceweekend (reed toen in een Porsche GT3 996). Na afloop van het gesprek zei de kennis: “zag je wat hij om had…een IWC!”. Ik had toen nog geen idee wat dat was, maar ging het direct opzoeken (toen internet nog via een telefoonlijn ging). Wow wat duur! En wat gaaf! Maar dat ga ik nooit kunnen betalen en ga dat soort bedragen sowieso nooit neerleggen. Nou ja…10 jaar later is daar toch iets in veranderd…Tijden veranderen! Wie weet draag jij ooit ook een horloge waar je nu van droomt (en zo speciaal is het dan niet meer…bezit van de zaak = einde vermaak).