Mijn voorkeur voor horloges begon al op jonge leeftijd met Swatch. Denk wel 6 tot 8 van gehad, de eerste gewone van kunststof, de pop-up, en de eerste stalen. Helaas allemaal kapot / verloren etc. Niet 1 heeft het overleefd, best jammer, maar eigen schuld, dikke bult.
Op mijn 16e kreeg ik van mijn pa een mooie Seiko, helaas geen fotos meer van. En ook deze heeft mijn 4 jarige diensttijd niet overleefd. (is op Aruba achtergebleven na een doodsmak tijdens een oefening).
In 1993, herinner ik mij als de dag van gisteren, kocht ik op Schiphol bij Gassan de Omega Constellation, dag / datum met full bar band. Dit was eigenlijk best een behoorlijk grote stap voorwaarts gezien mijn leeftijd. Ik weet nog goed dat ik voor mijn reis naar Gran Canaria naar de bank moest om een hele stapel guldenbiljetten op te halen. Alles pinnen kon niet. Ik heb mezelf toen belooft dit horloge nooit meer weg te doen. Ik roep al mijn hele leven: “de eerste is de mooiste”. Ik heb het horloge eenmaal laten servicen in Zwitserland op vakantie, en voor derest alleen de batterij gewisseld om de zoveel jaar.
Deze week heb ik mijn droom Submariner mogen ontvangen. Een best bijzondere referentie 16613 met een zogenaamde Sultan Dial. Dit horloge is uit 2006, maar slecht sporadisch gedragen door de vorige eigenaar. Het is best toevallig dat beiden horloges in staal goud zijn. Daarvan heb ik er in mijn 30 jaar verzamelen maar een paar van gehad. Nu nog alleen deze 2 en dat is ook ruim genoeg.
Leuk verhaal, en herkenbaar, zo kocht ik in 1997 als eerste “echte” horloge een staal gouden Speedmaster die ik tot op de dag nog steeds in bezit heb. Heel veel horloges gehad en ook weer verkocht maar de Speedmaster blijft
Gefeliciteerd, fantastisch horloges.ben zelf wel een liefhebber van staal/goud, heb er nog verschillende.
Mijn eerste omega was een speedmaster die ik eind jaren zeventig kocht voor hfl 1250,=, list prijs was 1500 gulden. Heb het nog steeds maar draag het zelden.
Veel plezier met je nieuwe horloge!!
Thanks Gerard,
“vroeger was alles beter” krijg je al snel als je een jaartje ouder wordt hè ? Krijg ik ook steeds meer last van. . Vandaar bij mij nu vooral nog horloges van 10-20 jaar oud. Met een aantal stuks van rond de 30 jaar w.o. de Omega.
Wij zijn in iedergeval erg bevoorrecht dat we nog mooie horloges hebben kunnen verkrijgen tegen redelijke prijzen.
Waarde is niet het doel van verzamelen, je koopt en draagt vooral wat je mooi vind. Het helpt alleen wel als je op tijd bent begonnen. De herinneringen aan het wikken en wegen, sparen, soms hele lange zoektochten, ruilen met mede adicionados in binnen- en buitenland. Dat maakt onze passie zo mooi, en is onbetaalbaar!
Ik kan dit ook zo onderschrijven! Ik vind aantal modernere horloges zeker mooi. Maar pas ze niet kwa maat (Rolex Explorer II Polar 42mm bijvoorbeeld) en ook al de keramische modellen zijn optisch echt groter dan de 1mm grotere diameter vaak voor mij kwa beleving.
Ook Omega heeft aantal hele forse nieuwe modellen, mooi maar voor mij niet draagbaar.