Als ik een horloge een beurt heb gegeven moet ik steeds dagenlang afregelen om het uurwerkje mooi op tijd te laten lopen. Zoveel geduld heb ik niet meer dus er moest een afregel apparaat komen. Vandaag binnen uit Hongkong, afgeleverd binnen twee weken, verzonden met Hongkong Post:
In een eenvoudige doos met piepschuim binnen doos en heel veel plakband eromheen.
Maar wat er in zit is prachtig, een Timegrapher 1000.
Gelijk getest en het apparaat werkt prima, eigenlijk merk ik niet eens veel verschil met de peperdure Witschi die ik bij de Schoonhoven cursus heb gebruikt. Er is maar één punt van kritiek, het plastic klemmetje voor de horlogekast is glad en laat het horloge makkelijk glippen. Dat heb ik onmiddellijk opgelost door een stukje stroeve tape er op te plakken.
Ik dacht altijd dat mijn klokjes wel netjes liepen, maar bij nadere beschouwing valt dat wel tegen. Wanneer je de positie op de microfoon verandert, dan verloopt het resultaat nogal. Op zich kan ik daar wel mee leven, het gaat voornamelijk om horloges van een halve eeuw oud of nog ouder.