Eerste GMT Master II ?

Goedenavond horlogemensen,

Ik ben al een tijdje aan het speuren naar een eerste Rolex. Wil eigenlijk een 5513, maar die prijzen gaan echt helemaal nergens meer over en er wordt volgens mij vaak aan geknutseld. Maar, een GMT Master II lijkt me ook niet verkeerd. Zag deze langs komen op marktplaats. Hier ook een foto

Ik zie het gewoon niet. Ik heb er te weinig verstand van om op dergelijke fotos te zien of het a) überhaupt een echte is, b) het horloge gepolijst is en c) of alle onderdelen origineel zijn. Wat denken jullie hiervan?

Groet,

Harmen

Deze staat er al even dacht ik. Volgens mij niks mis mee, maar geen doos en papieren. Vraag betere foto’s als je serieus deze overweegt. De prijs lijkt me redelijk maar ook weer geen koopje. E.e.a. hangt erg van de staat af, daar moet je hem voor in je handen hebben denk ik. Of hij gepolijst is kun je aan details zien. Ik ben dit jaar ook overstag gegaan en heb er een uit 1991 hier op het forum overgenomen. Ben er heel blij mee, het is een super gave klok.

5 likes

Ik wil mijzelf nog lang geen kenner noemen, maar met dit soort horloges had ik wel graag de papieren/certificaten erbij gewild.

Zegt niks. Als ze een horloge tot in detail na kunnen maken, soms zelfs zo goed dat ze een expert nog kunnen laten twijfelen, dan is het namaken van papieren natuurlijk een koud kunstje. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel complete neppe sets er aangeboden worden.

De verkoper komt uit Uden, ik dacht dat Picotech daar gevestigd is. Als deze daar is geserviced zit dat in ieder geval goed. Verkoper zit al 7 jaar op MP, ook een goed teken. Prijs is niet te mooi om waar te zijn. Ik zie ook de T wijzerplaat, klopt ook met de leeftijd.

Maar met de papieren kun je wel nachecken of die daadwerkelijk ook bij een bepaalde juwelier gekocht is.

1 like

@Jeffreyh1984 Jeffreyh1984 Klopt papieren zie ik ook graag. Maar die kosten gek genoeg tegenwoordige 1k extra. Best een gekke wereld ;). Toch heb ik liever een ongepolijste zonder papieren, dan een gepolijste met papieren.

Bij Uyen lag ook een GMT master II coke, maar wel gepolijst… vind ik toch net wat minder.

Ik zou gewoon gaan kijken.

Misschien maar gewoon bellen ja. Hebben jullie zelf wel eens bij een koop of verkoop een horlogemaker aangedaan om het product onder de loep te nemen?

Ik niet, maar je kunt vragen bij wie het is gebeurd, als het goed is heeft hij daar een bon oid van.

Daar zou ik niet teveel van verwachten. Zeker niet bij een horloge van dik 20 jaar oud.

Ik ben bekend met de verkoper via een vriend van me die er vaker zaken mee gedaan heeft, is niks mis mee!

Gewoon gaan kijken en als je hem mooi vindt dan meenemen. De prijs is netjes en gaat alleen maar omhoog :+1:

Los van dit alles: als je eigenlijk liever een 5513 hebt moet je een 5513 kopen.

3 likes

Lijkt in ieder geval een mooi exemplaar voor een mooie prijs. En als XXoF hem ook (via via)kent qua handel is ook wel fijn.

Je kan volgens mij refnr gewoon door het systeem laten halen bij de dealer? Spreek af in de buurt van een dealer en doe dat. Ben je van alle stress af.

Succes met deze klassieker :smile:

Ik had een bod gedaan op deze:
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m981872810-rolex-gmt-1675.html

Kreeg dagen laten een mailtje dat hij voor 5750 weg mag…
Maar het komt me niet lekker over… gebrekkige informatie, op vragen geen antwoord en zeer korte mailtjes terug. Geen tel om te bellen… En al zijn andere horloges blijven ook maar ‘online’ en niet verkocht. Terwijl een 1675 voor 5750 een heerlijke deal is lijkt me.

Ja. Als ik twijfel of de kennis niet heb ga ik met de verkoper naar een expert. Zorg wel dat je naar een adres gaat met kennis in huis. De meeste Juweliers herkennen een nep Rolex niet ook al staat er Relax op de wijzerplaat

2 likes

Uit de advertentie: “Op mail reageer ik niet.Een kenner ziet genoeg.”

Niet op die vier onscherpe thumbnails. Vervelend verwoord, dit stukje. Strekt bij mij niet tot vertrouwen.

Dat heb ik dus ook. De zin: een kenner ziet genoeg. Bullshit.

En dergelijke foto spreken ook niet echt van liefde voor horloges…

toch ingewikkeld dat tweedehands kopen

Wat wel in zijn voordeel spreekt is dat ie ruil als optie geeft. Verder kan ik me enigszins wel voorstellen dat ie niet gemaild wilt worden, want een beller = altijd sneller.
Ik snap zowiezo niet dat mensen een bod plaatsen. Gewoon bellen en een afspraak maken (liefst geen bod doen) en daarna gaan onderhandelen. Werkt altijd het beste.

Klopt :stuck_out_tongue:

Ik denk dat de conclusie is dat je het nooit kunt weten en er weinig zinnigs over te zeggen is :stuck_out_tongue: