Eerste goede voornemen, even voorstellen

Sinds enkele jaren volg ik dit forum en vergaap mij aan de mooie plaatjes en de beschikbare kennis. Ergens in 2023 besloot ik eindelijk een account aan te maken. Met de goede voornemens voor 2024 nog in het achterhoofd mag een introductie dan ook niet ontbreken.

Mijn interesse in horloges ontstond toen ik als tiener een horloge van mijn ouders kreeg. Het horloge was afkomstig uit zo’n staande vitrine op straat bij een juwelier. Het horloge mag geen naam hebben maar de lichtblauwe sunburst wijzerplaat is me altijd bijgebleven.

Na meerdere goedkope horloges begon mijn zoektocht naar iets anders, iets mechanisch. Via Marktplaats heb ik een paar jaar geleden een Christopher Ward C60 Trident Pro 600 kunnen bemachtigen. Zo goed als nieuw en voor een vriendelijke prijs. Dit horloge stond op mijn shortlist en is sindsdien mijn daily driver. Momenteel is de CW al enkele weken retour voor een nieuwe bezel waarbij ze ook meteen de ‘reverse wheel’ vervangen en een ‘Mechanical analoge repair’ uitvoeren, wat dat ook mag inhouden :blush:. Ze doen het laatste twee overigens keurig onder garantie.

De aantrekkingskracht van een nieuw horloge blijft altijd bestaan. Toen ontdekte ik de HFLE 2024. Het deed me direct denken aan mijn eerste horloge en de keuze was dan ook snel gemaakt.

Wat mijn grail betreft, dat wisselt nog regelmatig maar ik merk dat de Speedmaster steeds in mijn gedachten blijft hangen. Maar ja, dat is (verre) toekomstmuziek. Eerst maar eens de HFLE 2024 afwachten. En zoals ik vaak heb gemerkt en gelezen: de reis vaak minstens zo leuk als de bestemming.

Groet Hidde

30 likes

Welkom op het horlogeforum en veel lees en kijkplezier hier.

1 like

Van harte welkom Hidde :+1:

IMG_1947

1 like

Welkom Hidde!

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving.

1 like

Welkom Hidde, en veel plezier hier

1 like

Welkom :grin:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de club Hidde :+1:

1 like

Welkom Hidde :+1:

1 like

Welkom hier bij HF !
Maar je bent al een tijdje lid.

1 like

Welkom op het forum Hidde. :grinning:

1 like

Welkom Hidde. Veel plezier hier.

1 like

Welkom Hidde!

1 like

Welkom op HF Hidde

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Hidde: welkom! Mooie tijd hier toegewenst.

1 like

Welkom Hidde!

1 like

Welkom!

1 like