Al enige tijd lees ik met genoegen mee op dit forum en ben zoals velen een kleine verzameling gaan opbouwen.
Helaas is foto’s maken niet mijn sterkste kant, dus wat plaatje van het net gepikt. Hopelijk binnenkort toch nog wat foto’s.
Mijn eerste klok was een Pulsar welke ik ruim 13 jaar met veel plezier gedragen heb en hij werkt nog steeds prima.
Vervolgens beetje megedaan met een goedkope “hype” vorige zomer en een Triwa Grand Dandy aangeschaft. Achteraf gezien een beetje een tegenvaller, maar desalniettemin best een grappig klokje.

Hier op het forum stond ooit eens een Breil Tribe te koop, blauwe band met oranje accenten. Was meteen erg gecharmeerd en kon op Ebay een nieuwe vinden voor een zeer mooi prijsje.

Het werd toen tijd voor mijn eerste serieuzere aankoop.
Erg gecharmeerd van dresswatches was ik lang zoekende. Getwijfeld tussen Baume & Mercier, Fred. Constant, Oris maar uiteindelijk (ook weer dankzij het forum)) kwam de Hamilton Jazzmaster in beeld.
Erg fijne klok die ik nog erg regelmatig draag, zeker bij de wat formelere gelegenheden.

Toch bleef de drang bestaan om weer een nieuwe klok aan te schaffen. Ditmaal op zoek naar een sportievere/stoere klok met stalen band.
Op een vakantie in Mexico meerdere malen met een Tag om mijn pols gestaan maar hem uiteindelijk toch niet gekocht.
Lang rondzoeken en oriëtenren begon ik steeds geïntereseerder te raken in Omega. Maar ik had teveel eisen; wel een datum, liefst niet te druk, rood accent erg mooi. Twijfelend over een gewone Speedmaster (toch iets te rustig voor me) naar een Day Date mét rood accent (maar veel te klein!).
Toen gesnuffeld bij de Seamasters, waarbij de Planet Ocean (Chrono) toch ook wel heel erg mooi was.
Dus richting juwelier (via mijn vriendin persoonlijke bekenden) en daar uitgebreid zitten passen en kijken.
De Seamster Chrono was toch echt té bruut voor mijn niet al te grote pols, de gewone Planet Ocean wel heel vet maar ook weer iets saaier zonder de Chrono. De andere Speedmasters die hij had waren het toch ook niet.
We gingen al bijna weg toen hij ineens vertelde dat hij nog wel een speciale Speedmaster had liggen.
De Speedmaster Professional 40th Anniversery Limited Edition
En toen was het meteen raak!
Afgesproken er nog even over na te denken en weggegaan om vervolgens na 5 minuten terug te lopen. 
Na een kleine week wachten hangt ie eindelijk om mijn pols en ben ik voorlopig even tevreden!

(tevens klein vraagje: ik vind het wel leuk als de chrono constant loopt, dus als secondewijzer. zijn er bezwaren tegen om dit te doen? slecht voor het uurwerk?)
Gr. Mark