Gefeliciteerd
Wanneer ben je voor het laatst bij rolex geweest?
Haha Nice!
@mitch, niet té opvallend sportief is een wijze
keuze. Al die berichtgeving over straatroof etc. .
Erg smaakvol en prachtig uitgevoerd horloge.
Mooie passessie. Mijn keuze zou gevallen zijn op 1, 3 of 4, maar jouw keuze is begrijpelijk. Gefeliciteerd met je toekomstige NA
Vorige week woensdag. En jij?
Zo dat was nog eens kiezen.
Dat werd dus een Rolex? Gefeliciteerd. Wanneer van ze je bellen?
Maarreh, niet even een kijkje bij Grand Seiko genomen, als ouwe Seiko verzamelaar?
Nog niet volgende ronde misschien…
Een hele goede keuze👌.
Tijdloos, past overal bij en niet te opvallend.
Je laat toch wel weten wanneer hij binnen is toch?
Maak je geen zorgen
En je kon de explorer bestellen? Rolex is niet meer wat het geweest is
Ja dat kon ik, maar hoewel ik het een top horloge vind niet gedaan.
Waar baseer je dat op? Wat was Rolex ooit wat het nu niet meer is volgens jou?
Ha Mitch, mooie line up aan horloges! Interessant is dat de keuze gevallen is op een explorer. Uiteraard wel tijdloos en nooit een foute keuze.
Je zegt in de titel eerste grote jongen wat impliceert dat er nog meer gaan volgen! Erg leuk! Geniet van je aankoop zodra je het magische belletje krijgt.
Bij welke juwelier ben je (zodra het horloge voor jou binnenkomt) geslaagd?
Ja… de keuze lag vrij open hoor. Ik was echter voornamelijk op zoek naar een horloge wat tijdloos is en daardoor direct ingetogen. Desondanks heeft hij zeker aanwezigheid en het geheel klopt gewoon. De seamaster vind ik persoonlijk ook erg mooi maar die heeft dat beide niet. De Cartier stond me ook echt goed als zeg ik het zelf ;). Maar nee dat zal niet de laatste zijn nee.
Niet verkrijgbaar, op een normale manier.
Akkoord. Kan ik het mee eens zijn
Ik heb hier nog eens over nagedacht. De huidige 36mm Explorer met lumed numerals is één van de beste versies ooit, dus Rolex is ook in technisch opzicht geen Rolex meer, want is niet langer de gare rammel-reut van de fifties tot en met de jaren 90.
- Ze gebruiken tegenwoordig saffier, en sinds kort zelfs met AR coating. Dat begon in 2005 eens met AR coating op de cyclops, godbetert.
- A propos the noughties, sinds 2004 produceren ze hun eigen uurwerken. Of nou ja, ze kochten de grootste OEM leverancier.
- De helaasheid der dingen heeft ook toegeslagen: Sinds 2005 gebruiken ze ook keramiek voor veel bezels.
- Tot slot maken ze sinds begin jaren 2000 ook solid end-links, met massieve banden en een milled clasp.
- Veel kasten en bezels (behoudens de Explorer) zijn lomp geworden.
Er is dus naast de prijs en de beschikbaarheid wel degelijk eea veranderd. Dat kwam de Explorer ten goede, maar de Sub, GMT Master en Dweller nou juist weer niet. Die waren juist universeel beter in de jaren 60, 70, 80 en 90.
TS heeft een mooie keus gemaakt.
Wat maakt dat gebruik van keramiek onder de helaasheid valt? Heeft aluminium meer karakter? Mooie van keramiek is toch juist dat het niet krast?