Wat was je eerste grote liefde? Dat horloge waarmee het serieus werd en waar je nog steeds een warm gevoel van krijgt.
Bij mij was dat nota bene een quartz, zij het dan een “mecaquartz”. Ik vond um schitterend, maar ook onbetaalbaar. Op mijn huwelijksreis (2000) zag ik er een op fifth avenue, het ideale moment en de ideale plek om er een te kopen, maar de verkoper wilde niet voldoende zakken, de dollar stond toen extreem hoog en ik had geen idee wat er zou gebeuren als ik in de kraag gevat zou worden op Schiphol.
Dit is mijn grote liefde waarmee ik echt toegaf aan het horlogevirus, de Breitling Colt automaat:
Nog steeds draag ik hem met grote regelmaat, bijna dagelijks! Ik heb hem één keer te koop gezet, maar uiteindelijk teruggetrokken omdat er wel erg veel interesse in was. Tot de conclusie gekomen dat deze er niet uit gaat…
Al op de middelbare school was ik een liefhebber van mooie horloges. In die tijd was ik helemaal gek van Camel horloges. Ik vond ze prachtig! En dat ijzeren accent tussen de lugs vond ik het toppunt van mooi. Na keihard werken en sparen kon ik er eindelijk 1 kopen. Het ding kostte in mijn ogen toen een kapitaal, geloof rond de 250 gulden, maar blij dat ik er mee was… Toevallig vond ik hem een paar dagen geleden bij toeval in een doosje:
Dit is mijn eerste liefde. Stond elke maand in een Formule 1 blad. Werd als maar gekker. Totdat ik hem in de etalage zag liggen en ben gaan passen. Mijn moeder nog gebeld en gevraagd wat te doen. Maar ja ik heb het niet van een vreemde. Ze zei als je het kan missen dan moet je het doen, anders krijg je spijt. Ma bedankt.
Heb mijn Pequignet nu 12 jaar en nog steeds blij mee. Misschien een keer tijd voor een service beurt.
Ik weet niet meer exact welk model het was, maar het was een bicolor model van Omega, zo een die Hayek altijd om z’n pols had. Het leek wel goud & titanium. Uren staan kwijlen bij de juwelier op de stoep
Ik weet niet meer exact welk model het was, maar
het was een bicolor model van Omega, zo een die
Hayek altijd om z’n pols had. Het leek wel goud &
titanium. Uren staan kwijlen bij de juwelier op de
stoep
Groet
Mark
Ik weet niet welke Hayek om had, maar als ik het zo hoor moet ik denken aan zo iets:
Dit was mijn eerste échte horloge, dwz een 'niet’quartz horloge, ongeveer een jaar of 13-15 geleden. Pas vorig jaar heb ik het bandje ingekort en aan mijn vrouw gegeven die 'm nog een tijdje met plezier gedragen heeft (totdat ik haar mijn nieuwe Speedmaster triple date op maat gemaakt had omdat ik 'm te klein vond, vanaf toen keek ze niet meer naar de Tissot om :D)
Nu ligt ie rustig in een horlogedoos, ik zal 'm nooit wegdoen.
In 2007 zag ik de Omega Speedmaster day date in een vitrine bij een lokale juwelier.
Helaas had ik op dat moment het budget niet.
Maar deze speedy is altijd in mijn achterhoofd blijven spoken.
Wijlen forumlid Ajan bood mij 2 jaar geleden zijn speedy aan, maar wederom geen budget op dat moment wegens andere verplichtingen.
Toen ik het budget bij elkaar had gesprokkeld was forumlid Ajan helaas overleden.
Ik hoop een keer deze day date in mijn bezit te krijgen, maar op dit moment is mijn 2e grote liefde de Sinn 757 utc;)