Eerste horloge aanschaffen

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Nadat ik met met veel vraagstukken over horloges en merken telkens weer hier terecht kwam besloot ik mezelf toch maar eens aan te melden om mijn eigen vragen te kunnen stellen.

Ik ben al enige tijd opzoek naar een, vooral mooi horloge, wat ik dagelijks kan dragen. Ik heb een budget van 1000 tot max. 1500 euro maar door het enorme aanbod weet ik van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moet. Zo ben ik verschillende merken tegen gekomen die me betreft uitstraling wel aanspraken maar naar het betere google werk niets meer bleken te zijn dan een plakmerk.

Op mijn verlanglijst staat:

-Een automaat
-Een strakke klok, tegen het klassiek aan
-leren band
-Zwitsers
-En ja zoals iedereen dat wil, enigszins waardevast

Ik hoop dat jullie me van wat goede tips kunnen voorzien!

Welkom!

Moet het een nieuw horloge zijn? Tweedehands geeft binnen je budget wat meer speelruimte, en ook is de waardevastheid soms groter omdat de kop er al vanaf is (ligt sterk aan merk & type natuurlijk).

NOMOS is echt een aanrader. Een automaat zal (nieuw) lastig worden binnen je budget, maar een handopwinder lukt denk ik net.

Dank voor je reactie,

Nee dat is geen vereiste, 2e tweedehands is geen probleem.

Een Omega Speedmaster reduced is heel mooi en waardevast. Staat nu op nummer 1 op mijn lijstje. Daar zit standaard een stalen band bij. Je kan altijd kijken voor een extra leren band of wellicht een costum band laten maken.

Gr

Stowa zou een iets betaalbaarder alternatief kunnen zijn. Ik denk dan aan de Antea: https://www.stowa.de/en/Antea/

Overigens verwacht ik bij Nomos meer waardevastheid, zeker als je voor een moderne klassieker als de Tangente gaat.

Dan zou ik eerder een Speedmaster Date nemen: heeft tenminste geen piggy back chrono.

Reduced:

Date:

1 like

Welkom op dit forum en veel plezier hier. Ik wens je veel succes met je zoektocht. Nomos is inderdaad een goede keuze alleen komt deze niet uit Zwitserland maar uit Duitsland.
Oris, Glycine, Tissot zijn wel Zwitserse merken die in deze prijsklase opereren.

De date is inderdaad heel mooi, maar niet haalbaar met zijn budget.

Ik moet zeggen dat ik “weinig gevoel” krijg na het kijken naar nomos. Misschien naïef maar de naam en de horloges zoals voorgesteld van Omega lijkt me beter. Echter ben ik echt meer opzoek naar een leren band, een die standaard zo geleverd wordt.

Geen Zwitsers merk maar wel een zwitsers ETA 2824 uurwerk.

6 likes

Misschien slaat het nergens op maar ik ken het merk niet, dus ik voel er weinig voor;

Welkom op HF, veel plezier hier! Tissot, Hamilton, Oris zijn mooie merken (minder waardevast) om je eens te oriënteren (bijv. Tissot Visodate en de Hamilton Jazzmaster). Een Omega Speedmaster reduced is ook prachtig en waardevaster naar mijn mening (die zou je 2e hands moeten kunnen scoren van je budget). Succes met je zoektocht!

Welkom, Longines Legend Diver tweedehands ?

1 like

Deze was ook het eerste waar ik aan dacht. Zelf nieuw binnen het budget te verkrijgen dacht ik.

Inderdaad een mooie klok, en misschien valt hij nieuw nog binnen mijn budget.

Een mooie Tissot leLocle ?

Allereerst welkom hier! Volgens mij moet je een Nomos Club kopen. Geen Zwitsers horloge maar daar zou ik mij niet zo druk om maken.Tweedehands zou een automaat moeten lukken voor de prijs die jij noemt. Op Uhrforum komen ze volgens mij met enige regelmaat voorbij.

http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/I_Club/Club_Automat/club_automat_raum02.jpg

Is een mooi merk en opzoeken waard!
De Legend Diver is ook heel mooi en misschiende de beste keuze voor u.

Ten eerste welkom op het forum. Misschien gaat je zoektocht zelfs nog over in passie :wink:

Ik moest net als sommige eerdere reacties gelijk denken aan de Longines Legend Diver. Prachtig horloge maar niet op smalle polsen.

Daarnaast is de Speedmaster reduced een goed alternatief:

Of de Sinn 103 St. Is nieuw binnen je budget en je kan verschillende kleuren/soorten leren banden kiezen

1 like

Welkom!
De lld valt wel groot, door de rechte lugs/pootjes waar de band aan vast zit. Vooral op z’n originele band.
Als Omega een merk Is wat je bevalt, zou iets boven budget misschien een railmaster kunnen. Ik noemde em hier een kameleonmaster. Zie zelf waarom :wink:

Mocht je je specs/wensen verder willen verscherpen of ideeën opdoen, neem dan ook een kijkje naar t ehbo lijstje in onze faq. Daar staan soms punten in waar je misschien nog niet bij stil bent blijven staan.