Eerste horloge hulp

Inderdaad de PRX lijkt me ook wel wat, originele vorm ook.
De skeuzestress wordt enkel groter :sweat_smile:

1 like

Sowieso alles eens gaan passen, dan weet je het pas zeker!

2 likes

Hangt er helemaal van af wat jij zelf leuk vind. Ik zou persoonlijk eerder naar een mechanisch gaan, omdat de techniek mij meer aanspreekt en vaak ook de waarde meer houd

Quartz: voordeel dat die zéér secuur op tijd loopt, nadeel dat je eens per paar jaar een batterij moet laten vervangen. Of je moet een solar energie quartz kopen. Citizen en Seiko hebben daarin erg veel keuze.

Mechanisch: voordeel geen batterij vervangen, nadeel dat ze meestal wat minder precies lopen en na een paar jaar weer service nodig hebben.

Je zou ook eens naar de Seiko Sixties serie kunnen kijken hier, die heeft er ook met open heart.

Zoals al genoemd: Hamilton, Seiko, Tissot maar ook Citizen zijn behoorlijk betrouwbare merken met voldoende ervaring.

Welkom op dit forum.

1 like

Welkom bij de club Simon.

Saffier glas.

1 like

https://www.steinhartwatches.de/ hier staan mooie klokken: mechanisch, eta uurwerk (ff goed kijken welke typen), saffier (glas), keramische lunette, voor de prijsrange die jij ongeveer aanheeft (dan moet er net wel en model tussen zitten die jij leuk vindt).

1 like

Van welke provincie ben je? Hier in Hasselt kan je ze vinden in Versato. Geloof dat ze filialen hebben in elke provincie.

1 like

Koop een tweedehands. Neemt een ander de afschrijving en kan je een iets mooier horloge uitzoeken.

1 like