Ik ben al enkele jaren gepassioneerd geraakt door horloges en wil nu als 18-jarige mijn eerste echte horloge aankopen. Ik scroll al enkele weken op het forum en heb al veel moois gezien, maar toch besloot ik een nieuw onderwerp aan te maken om de meer ervaren mannen (en vrouwen) om nog wat meer inspiratie te vragen.
Mijn budget ligt rond de 500 euro maar daar kan gerust nog wat in geschoven worden.
mijn oog is tot nu toe gevallen op volgende horloges:
Seiko is inderdaad populair, maar ik heb al eerder Seiko’s gehad en deze voelen steeds zo mainstream aan (zonder hier iemand het hoofd mee te willen stoten).
Met de voorbeelden die ik hier zie is een Tissot ook zeker een optie.
Ik zou de Hamilton halen. De Tissots vind ik zelf wat te degelijk, op die hierboven met crosshair en power matic uurwerk na. Is dacht ik wel een stuk duurder.
Belangrijkste is om langs te gaan bij juweliers om horloges in het echt te hebben gezien. Zijn toch wel veel dingen die niet goed zichtbaar zijn op afbeeldingen. En zeker die hamilton gaan passen.
Hamilton, Tissot en Seiko in die prijsklasse zit je meestal wel goed.
Die Hamilton is erg mooi!
Eventueel ook mooi af te wisselen met een leren bandje.
Het is maar net wat je wil. Mechanisch is populair om de mechaniek die er achter zit. Vaak zijn ze wel minder praktisch. Dus als je een horloge wil om te dragen en er verder niet zoveel omkijk naar wil hebben is quartz prachtig. Per uurwerk verschilt het verder.