Eerste horloge, Jaguar J1201

Goedemiddag iedereen,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben een student van 20 jaar die een aantal weken geleden erover zat na te denken om een horloge te kopen. Mijn vader vertelde toen ik 17,18,19 was dat ik eigenlijk al een horloge zou moeten halen. Mijn hoofd stond er nooit naar, de materialisme, status en overbodigheid was voor mij genoeg om bij een juwelier meteen door te lopen zonder ook maar een blik er naar te werpen.

Vandaag zijn we naar de juwelier geweest. Eerst keek ik naar een Seiko Chronograph SNDF39P1. En andere Seiko modellen van de Sportura serie. Mijn eisen waren een horloge gemaakt met saffierglas en goed uurwerk. Maar de keuze is gevallen op een Jaguar J1201/2 horloge bij de juwelier. Gemaakt met Zwitsers uurwerk en saffierglas (Chronograph 100M).

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

MvG

6 likes

Mooi toch, nu nog een gave XJ erbij :grinning:

2 likes

Welkom op t forum.

Spreekt me niet echt aan, niet echt een harmonieus design imo

Welkom op het HF !

Ziet er leuk uit, en Jaguar heeft soms toch net weer even een andere manier van complicaties inbouwen zoals GMT
Dit model kende ik niet, je ziet vaker die Heineken groene dials.

( hoe vind je de afwerking / bandje zelf eigenlijk ? )

zowiezo hoe is het om opeens met een horloge te lopen,
gebruik je hem nu ook of grijp je nog steeds naar de mobiel :smile:

grt. Gerard

Mijn beste,

Proficiat met je eerste klok!!
Een mooie link tussen horloge en automobiel.
Voorts wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit gezaghebbende HorlogeForum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom en veel plezier er mee.

Ik heb ook een Jaguar: wel een automaat:

Bedankt!