Eerste horloge kopen

Ja zit je toch wel een goede €1200 boven budget

Het eerste dat ík heb meegekregen van dit forum is dat, als je een duidelijk afgebakend budget hebt, het een kwestie van tijd is tot mensen veel duurdere horloges gaan voorstellen en roepen dat je “nog heel even” moet doorsparen.

Laat je niet opjuinen en blijf lekker binnen je budget. Voor dat bedrag is heel wat te krijgen.

3 likes

Touché
Groot gelijk

1 like

Sorry maar ik ben dus een complete leek die zelfs het verschil niet kent tussen mechanisch en quartz, wat raad je aan? Rechthoekig, geen geel goud, niet teveel blingbling en vooral iets degelijk.

1 like

Cartier Tank vind ik wel een ultiem mooi horloge voor een dame.
Aan de andere kant: een mooie vintage "mannen"horloge vind ik ook prachtig staan bij een vrouw.
Ellen Degeneres loopt met een Paul Newman Daytona en soms met mijn lieveling: de Yaught-Master.
Jinek met haar roze DJ.

Ik zou eerst eens gaan passen en kijken wat je mooi vindt. Voor € 3 K. is heel veel moois te koop.
Ook belangrijk: wanneer ga je hem dragen ? Op dagelijkse basis of bij gelegenheden. Wil je een leren of metalen band ?

Heeeerlijk, gewoon € 3 K. aan een horloge uit kunnen geven en lekker genieten van the chase AND the catch. Veel plezier en succes !

Als je gewoon een mooi duur horloge zoekt en het zorgeloos wil dragen, zal ik het bij een quartz (een horloge op batterijen) houden.

Je hebt toch ook zelf smaak wat je mooi vind, wil je iets wat je mooi vind en behouden of wil je iets waarde vast?

Als je van plan bent het (bijna) iedere dag te gaan dragen zou ik voor de charme van mechanisch gaan. Wetende dat je zo’n mooi stukje techniek van binnen hebt dat tikt, is voor mij toch wel het horologische summum.

Video ter toelichting:

Quartz became super popular when it was introduced by Seiko in 1959.

:thinking:

edit: Ik vind het ook wel apart hoe hij van kwarts, mechanisch en automatisch drie categorieën maakt. Ik zou zeggen: kwarts en mechanisch zijn twee categorieën, en binnen mechanisch zijn handwinders en automaten twee categorieën. Hij doet het ook voorkomen alsof handwinders (of wat hij aanduidt met “mechanical”) geen complicaties kunnen hebben.

Maar één ding heeft hij gelijk in: koop wat je zelf wilt hebben.

Hoi Kaat,

als je de Reverso mooi vind zou ik als ik jou was zoeken naar een Reverso (modellen lady of classic/classique) met quartz uurwerk. Zijn er genoeg te vinden binnen je budget en in verschillende variaties. Tenminste, als een jong gebruikte geen probleem is.

De Reverso classicziet er inderdaad wel mooi uit, ik kijk nog wat rond, zoveel keuze.

Dat is in een paar woorden het probleem van veel HF-ers!
Welkom, Kaat.