Eerste horloge kopen

Welk eerste dameshorloge kopen?
Ik heb totaal geen idee wat een goed merk is, is Cartier ok, of ga je beter voor een merk als Breitling of Tag Heuer, ik wil max 3000 euro uitgeven, mag natuurlijk ook tweedehands zijn.

4 likes

Rolex! :sunglasses::+1:

Welkom Kaat!

Gewoon een Rolex. Anders zit je op het verkeerde forum hoor. :wink:
Aaah @RLC is me voor…

Nee geintje alhoewel ik Jinek wel mooi vind met haar Rolex om. Erg mooi zelfs! Die Rolex!

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/0/0/b/00b238f1c826b49a7389ec80e5c06ebdada8e1bb_1_666x500.jpg

Voor 3.000,- kan je een heel mooi horloge kopen. Maar weet je zeker dat je een ‘damesmaatje’ wilt? Tegenwoordig dragen steeds meer vrouwen een 36mm of groter. Deze blijven ook beter hun waarde behouden. Niet onbelangrijk want als je hier wat langer rondhangt zal je smaak misschien ook nog wel veranderen.

Veel plezier hier!

3 likes

Ergens op deze website staat volgens mij een lijstje met punten dat je kan invullen met dingen die je aantrekkelijk en/of onaantrekkelijk vindt aan een horloge. Ik kan dat lijstje nu even niet vinden, misschien dat één van de meer ervaren leden het zo uit zijn of haar mouw weet te schudden? Als je dat lijstje invult kan iedereen veel gerichter met je meedenken. :slight_smile:

1 like

Hier een aantal categorieën. Wat zijn je wensen betreft:
-stijl: duikhorloge, flieger, racer, voor onder een pak
-uitstraling: een duikhorloge kan er uitzien als een toolwatch of als een iets wat de meeste bekende geheime agent onder z’n pak zou dragen. Of een net/dress horloge kan er klassiek zijn (met Romeinse cijfers, Breguet wijzers) of juist erg strak en modern.
-vorm: rond, vierkant, ovaal, “superhoekig”, etc.
-materiaal: staal, titanium, goud, kunststof, etc.
-band: metaal, rubber, leer, stof, etc.
-uurwerk: quartz, handopwind, automaat, kinetic, solar, etc.
-complicaties: extra functies naast de tijd weergeven, zoals datum, dag, maanfase, chronograaf/stopwatch, tourbillon, etc.
-kleuren: uhm… spreekt voor zich?
-budget
-nieuw of mag 't ook 2e hands zijn?
-verkoper: via het internet, grijze verkoper, authorized dealer, etc.
-andere wensen: mate van waterdichtheid, geschroefde kroon, transparante achterdeksel, saffierglas, lume, Swiss Made, etc.

3 likes

Deze is te duur. Is ja boven het max. bedrag… :wink:

1 like

Ja, lekker! Likes zijn op.

Als je die eens invult Kaat, dan word je zelf een heel stuk wijzer over dingen waarvan je niet wist datje ze leuk of stom vond, en kunnen de experts hier heel diepgaand met je meedenken. En dan heb jij straks een top horloge! :smiley:

2 likes

Prijs is een vraagprijs en zeker onderhandelaar. Verkoop hem namens de moeder van een goede vriend van mij.

You can do better than that. Indoctrineer de dame nou niet met geijkte en ‘veilige’ opties.

Kaat, ik vermoed dat een Cartier Tank je bijzonder goed zal staan.

1 like

Kijk eens op chrono24, vul alle filters in zoals je wil en zie wat eruit rolt. Als tweedehands geen probleem is, dan heb je bij vrouwenhorloges nog wel een stuk meer waar voor je geld.

Gezien je niet nee zegt tegen tweedehands, is Rolex een goede keuze. Is tijdloos, houdt een behoorlijke restwaarde en valt nooit uit de toon. Zelfs niet als je gaat voor een two tone :wink:

Zorg wel dat je geen kat in een zak koopt.

Ik had al wat rondgekeken op chrono24 en de modellen van Cartier en Hermès spreken me vooral aan, ik vind rechthoekige modellen mooier dan ronde, de damesmodellen van Rolex en Breitling vind ik aan de kleine kant, maar gaat een Cartier ook zijn waarde behouden en zijn die kwalitatief wel goed?

2 likes

Cartier en Hermes maken beide prachtige horloges!

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat zoek je, behalve een rechthoekige kast?
Mechanisch of Quartz?

Het eerste wat ik heb meegekregen van dit forum is dat, als je met een dergelijk budget iets zoekt, je het zult vinden. Je mag dus heel kritisch zijn over wat je precies wilt. Kies of je een rechthoekige of een ronde wilt. Rechthoekig mooier? Dan rechthoekig. Ook Rolex (en Breitling?) hebben grotere modellen. Is dat wat je zoekt? Uiteindelijk zul je het vinden. Bedenk echt precies wat je wilt, volgens mij kun je niet kritisch genoeg zijn. Met dit budget vind je uiteindelijk precies het model dat je zoekt, en het is wellicht niet gelijk te koop, maar uiteindelijk kom je hem tegen.

Aantal (persoonlijk) mooie dames modellen:

  • Cartier Tank
  • Rolex oyster datejust
  • Seike Pressage (nog ver onder je budget ook)
  • Omega Constellations

Van wat ik tot nu toe gelezen heb ben je op zoek naar een Cartier Tank Solo:

2 likes

Of nog heel even doorsparen en:

1 like

Ik vond deze ook wel mooi, alleen het roze bandje wat minder.

Prachtig dat model maar wel wat prijziger.

1 like

3000 euro budget om een eerste horloge te kopen. Ik benijd je en realiseer me dat de keuze dan nog steeds heel moeilijk zal zijn. Je krijgt in ieder geval genoeg hulp hier. Succes en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. :hugs: