Eerste horloge kopen

Hey allen,
Deze week ga ik waarschijnlijk mijn eerste horloge kopen. Twee weken geleden (voor de eerste keer) de OP date en 36mm datejust omgehad bij S&C. Vanaf dat moment heb ik bevestiging gekregen voor mezelf dat ik het het geld waard vind. Ze vertelde daar wel dat levertijd wel even kan oplopen. Ik zei dat ik er even rustig over ging denken en heb zelf een paar mooie gezien bij de bekende juweliers in Maastricht. Op een paar ook al gereageerd via Chrono24 wat hun beste prijs is en veel beweren dat ze vaste prijzen op Rolex hanteren of geven een kleine korting van 50 euro. Nu zijn hun prijzen zeker al een stukje scherper dan de list prices, maar is het gepast om wat horloges te gaan passen en dan alsnog over een beste prijs te beginnen? Ik weet dat je gewoon een beetje brutaal moet zijn, maar Maastricht is best een eind dus ik wil zeker wat kopen. Ik heb de voorkeur voor een relatief nieuw model (>2016), dus daar zit denk ik op voorhand al minder spelingsruimte als bij een vintage model.
Ik hoor graag ervaringen van anderen.

1 like

Gelijk een Rolex, dat is wel een applausje waard!

4 likes

Gewoon de ‘bekende’ grijze handelaren in de gaten houden of contacteren of ze jouw keus kunnen leveren.

Niet echt. Ook geen boegeroep, maar ook geen applaus.

Wat de vraag van TS betreft: Ik zou een korting proberen te krijgen. Als je die discussie op een respectvolle manier voert hoeft een AD of handelaar daar geen wenkbrauw over op te trekken.

Ik doelde ook een beetje op de Maastrichtse juwelier. :wink:

:face_with_raised_eyebrow:

Waar pluk jij dit vandaan matroos? Een vintage van 7.5K ga je niet naar 6.5 krijgen, een nieuwe DJ wel.

1 like

Naast Leon Martens hebben we Schaap & Citroen, Burger, Filipucci, Brocantique en Scorpione . Dus een dagje Maastricht kan zinvol zijn om zaken te vergelijken :wink::+1:

1 like

Petrus zei: vele eersten zullen de laatsten zijn, en vele laatsten de eersten. Maar wat moet je dan met de middelste…?

1 like

Gewoon durven !
Jij betaalt dus jij hebt de macht…

ps. het is minder dan… de taalnazi’s lezen mee. Let ook op spelfouten…

Bedankt voor reacties. Bij Steiner heb ik een paar hele mooie gezien en bij Burger en Filipucci ook, dus ga ze denk ik gewoon alle drie even langs.

1 like

Zou ook zeker even naar recensies zoeken van beide winkels. Bij beide zou ik niet snel iets kopen.
Succes en veel plezier met de zoektocht!

Die zullen gelijk zijn aan de eersten en laatsten. :+1:

1 like

Eén keer geïnformeerd naar een horloge. Ze zijn zeer stellig in hun ‘vaste prijs’ en vond de communicatie destijds ook niet vriendelijk over komen. Heb het horloge dan ook niet gekocht en waarschijnlijk als ze iets van 100e eraf hadden gedaan wel :slight_smile:

Maar succes met de zoektocht!

Maak er een dagje uit van in Maastricht. Heb ik ook gedaan toen ik naar Steiner ging. Dubbel plezier want mijn vriendin vond een weekend weg leuk en ik ging met een mooi horloge naar huis.

Kijk ook altijd even of je niet nog 100 euri extra mag betalen voor een doos erbij

Bij Burger vind ik het persoonlijk het gezelligste

1 like

Vandaag een horloge gekocht, het is een nieuwe (eind 2018) Rolex Datejust 36mm geworden. Heel erg blij mee.
Nu is de ingestelde tijd ongeveer 1,5 minuut achter en erger me er toch een beetje aan. De verkoopster heeft wel het een en ander uitgelegd, maar ging vlot en door enthousiasme van het kopen misschien toch niet alles super onthouden. Maar de tijd kan ik gewoon verstellen toch zonder dat dit problemen geeft voor horloge en/of datum? Is hier een handleiding van?
Klinkt misschien dom, maar ben (te) voorzichtig.
Alvast bedankt.

Enthousiasme is altijd goed en voorzichtigheid ook. Je moet met het instellen letten op de datum. Die kan je het beste niet bij bepaalde tijden verzetten in verband met het mechanisme.

Hier kan je gebruiksaanwijzingen vinden van nieuwe Rolex’en. Staat het vast wel concreter in benoemd. Ik ga nu ff MotoGP training terug kijken :ok_man:

1 like

Ten eerste gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier er van.

Dan nu: waar blijven die foto’s??

d6b5493aa3c04446c5e4c8ce9aacc93a338825b5

gefeliciteerd met je aankoop

Bedankt voor reacties.

Even snel een fotootje gemaakt. :slight_smile:

2 likes

Even een update, toen ik vanochtend opstond, stond het horloge opeens stil. Ik was de afgelopen dagen vrij dus heb hem niet heel veel omgehad, maar daar kan een (nieuwe) Rolex toch niet zomaar van stilvallen? Toch wel lichte paniek, is het slim om naar dealer te gaan?
Alvast bedankt