Eerste Horloge Kopen

Er is zoveel mogelijk bij Seiko. Duiker of bijvoorbeeld 200 meter waterdicht, sportief en netjes netjes.

Deze vind ik zelf heel leuk (ja, ook de loep :wink:):

4 likes

Welkom op het forum, kijk rustig eens rond in het blauwe verkoop gedeelte hier. Wat voor stijl horloge vind je mooi?

1 like

Inlezen, snuffelen op het blauwe gedeelte van HF en naar juweliers/AD om te kijken en te passen. Wil je quartz of automatisch? Vergeet Rolex😇Alleen jouw smaak telt.

1 like

Nu is de vraag wat voor eigenschappen vind je mooi aan een horloge. In die prijsklasse en iets daaronder heeft Seiko heel veel verschillende modellen. Niet allemaal even makkelijk te vinden op eigenschappen maar wel op de specifieke namen.

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn heel veel mooie horloges als het maar een Duiker is !

Binnen jouw budget zijn ruim voldoende leuke Seiko horloges te vinden. En als ze “jong gebruikt en netjes” zijn dan helemaal, ook de wat duurdere modellen. Kijk gewoon een op de site van Seiko en loop eens wat zaken binnen met een ruim assortiment. Leuk om te doen en zeker als je de centjes in je zak hebt. Vergeet die Rolex bullshit hier, dat is een hardnekkig virus, hou voldoende afstand :+1::wink:

Kijk hier maar eens, keuze genoeg
https://www.chrono24.nl/search/index.htm?customerId=17310&dosearch=true

2 likes

Met die 800 euro zou ik wat op verkenning gaan in het blauwe gedeelte. €2-300/stuk zodat je voor alle gelegenheden een leuk horloge hebt.

Duiker: SKX007, SRPD-lijn, Mini turtle (je lijkt smalle polsen te hebben, daar is de laatste top mee). Een hoogwaardiger model zou de eventuele Marinemaster 200 kunnen zijn, valt ook binnen je budget 2dehands maar een pak duurder dan voorgenoemde.

Dresser: Seiko Cocktail time (prachtige wijzerplaten), Orient Bambino zijn erg leuke modellen.

De SNA411 flightmaster is ook een erg leuk horloge van Seiko.

In weze zou je met 800 euro 3 verschillende modellen kunnen aankopen en zo gaan filteren wat je leuk vindt. De waarde zakt hier niet erg snel als je een 2dehands aankoopt dus geeft dit je imo de beste mogelijkheid om met je horlogemicrobe op ontdekking te gaan.

1 like

Welkom! Eerste advies: leren het slappe gelul van serieuze hulp te scheiden :grimacing: Dat begint met het ‘scannen’ van de reacties, zodra er ook maar ergens ‘Rolex’ in de tekst staat direct skippen en naar de volgende reactie gaan, scheelt een hoop tijd :sunglasses:

5 likes

Seiko srpd51k1, klaar, niet verder kijken!:sunglasses:

1 like

Dankje voor je advies, maar ik ga erover nadenken om voor een Rolex te sparen

Top. Dankjewel voor je advies Arend1

Ja joh, die hebben de marge totaal niet opgeklopt. :slight_smile:

Hee, maar alle gekheid op een stokje, wat voor horloge wil je hebben? Wil je een Field watch, oftewel een uiterst leesbare wijzerplaat met een zekere tolerantie voor billenkoek?

Als voorbeelden binnen je budget:

Smiths PRS-29. 100m WR, saffier, automaat, 36mm, 20.000 A/m anti-magnetisch. 525 ballen.

Seiko SNZG09, 11, 13, etc. 100m WR, 41mm groot, 4800A/m antimagnetisch, automaat, 175 ballen.

Hamilton Khaki. Zijn er een miljard verschillende van, maar ik vind de 38mm tof. 50m WR, saffier, automaat, etc etc.

Of wil je een duiker?

Baltic Aquascaphe, 700 ballen

Seiko Green Sumo, 750 ballen na een beetje praten.

Orient Kamasu. 250 ballen.

Of wellicht een Flieger?

Stowa, bijvoorbeeld. De Ikarus heb je voor 750 op de mat.

Of de Archimede Pilot 39. 800 ballen.

Of de LaCo Augsburg, 340 ballen.

Ik neem aan, gegeven je openingspost, dat je geen dress-watch wilt hebben, maar de bovenstaande modellen zijn tof en vallen binnen je budget.

5 likes

Een Duiker. Zo kan ik hem namelijk dagelijks dragen.

Die PRS-29 field watch met z’n 100m WR kan ook zeker voor dagelijks. De SNZG ook. Sterker nog, als je er een NATO op gooit kan een Stowa Ikarus ook veel hebben met z’n 50m WR. Zwemmen? Nee. Maar dagelijks dragen? Zeker.

Net als miljoenen Seiko dress horloges die gewoon 100m WR zijn. Delen van de Presage serie hebben geharde stalen kasten en 100m WR, dus die kun je zeker ook de hele dag om. :slight_smile:

1 like

Wow. Top dankjewel voor je reactie. Er is heel veel keus zo te zien. De Seiko Green Sumo ziet er zeker niet slecht uit en de Seiko 5 is ook zeker mooi, maar van die type zijn er heel veel verschillende kleuren en vormen :slight_smile:

1 like

Dankjewel Seikonaut. Ik heb naar alle drie de horloges gezocht en ze zijn zeker heel mooi. Lastige keus, want er zijn heel veel Seiko types. Nogmaals dankjewel

1 like

Mijn punt is ook een klein beetje dat ofschoon ik een groot fan van Seiko ben (ik heb dertien Seiko’s, waaronder vier duikers die in je budget wel te vinden zijn) er ook zeker andere horlogemerken de moeite waard zijn. En vergeet tweedehands niet. Staar je dus niet blind op Seiko Duikertjes.

200m WR, 24-uurs pilotenhorloge, de Glycine Airman. Ik kocht 'm voor 450 tweedehands.

Pellikaan forumlimited. Komt af en toe ook voorbij in het blauwe gedeelte, zeker voor je budget te regelen. :slight_smile:

Seiko Mini-Turtle, is alleen nog maar via een ietwat dodgy website te krijgen, maar is zeker het beste Seiko duikertje wat ik ken. 260 ballen.

Seiko Presage met Emaille dial. De Urushi-gelakte dial staat nu in de aanbieding bij Seiyajapan, die heb je voor rond de 850-900 Euro nieuw binnen, maar dan heb je wat unieks met 100m WR. Ik had met deze emaille een mazzeltje voor minder dan 750 Euro.

Hamilton Khaki. Ook 100m WR en saffier, dus ook dagelijks te dragen. Onder 800 nieuw te vinden.

Deze Squale duiker heb ik ooit voor 700 tweedehands gekocht, inclusief doos, tags, stalen band en de hele rataplan.

2 likes

Welkom hier en veel succes moet je keuze.

Welkom!

Het zou zonde zijn om tijdens “het sparen” voor een dikkere klok op je honger te blijven zitten… Zoals zovelen hier aangeven, toppertjes in het blauwe gedeelte! Zelf recent een leuke SKX007 gekocht via dit forum, geen moment spijt van gehad! Succes!