Eerste Horloge Kopen

Hallo.
Ik ben nieuw hier op het forum en heb ook veel interrese gekregen in het kopen en verzamelen van horloges. Ik ben van plan om een nieuw horloge aan te schaffen wegens het feit dat mijn meest gebruikte horloge (zie afbeelding) er beschadigd uitziet. Ik heb zelf al een beetje gelezen en gehoord, en een horloge merk dat me veel aanspreekt is Seiko.

Er zijn namelijk heel veel soorten Seiko horloges, maar mijn prijs range zit tussen de 200-800 euro.

Volgens mij zijn er op deze forum genoeg mensen met veel kennis en eigen ervaring die me erbij kunnen helpen om er eentje te kiezen.

Mvg Gonzalo

8 likes

Even doorsparen, dan kun je een Rolex kopen. Dat is wat je wilt. Thank me later.

13 likes

Nee hoor, hier zit echt niks dat ook maar iets van horloges afweet .
Toch van harte welkom

Zoals hierboven al geschreven, sparen voor een Rolex.
Beter advies is er echt niet.

Hoeveel krijg jij betaald door die fraudeurs? :cowboy_hat_face:

3 likes

Als er nu 1 Chinese website is, waar je van weg moet blijven is het wel eglobal…

Lees anders ff de Google reviews erop na.
Spreek trouwens uit ervaring: stay away

fuck rolex te hooge prijsen :rofl:
Ga voot omega

4 likes

Een weinig behulpzame reactie gezien het budget en ook een uiterst stereotiep advies.

Rolexliefhebbers zijn toch wel net Jehova-getuigen :wink:

Disclaimer: Ik heb er zelf ook een, maar hij gaat er binnenkort uit. Dat is het voordeel, je verkoopt het makkelijk.

7 likes

:rofl: de betere vergelijking

3 likes

Welkom. Als ik jou was zou ik de Horlogemarkt op dit forum (het blauwe deel) in de gaten houden. Er worden daar met grote regelmaat leuke Seiko’s (en andere merken) aangeboden.
(De MĂ©raud Bonaire die nu te koop staat zou ik zeker overwegen. )

2 likes

@anon50762135 lekker negeren want een rolex gaat je geen onbezorgd gevoel geven. Je wilt een horloge altijd kunnen dragen lijkt me.
Mijn voorstel zou een seiko save the ocean zijn met een geweldig mooie blauwe dial. Die zit gewoon lekker binnen je gevraagde budget

3 likes

Welkom Gonzalo en sterkte!

2 likes

Zijn die Jehova’s zo drammerig? Ik geloof trouwens niet dat Ide nou een echte Rolex liefhebber is…

Welkom Gonzalo :+1:

Welkom!
Wil je een duiker of een dresser, wat is je smaak?

1 like

Welkom op het forum,

Met Seiko zit je altijd goed.
In het blauwe gedeelte word voldoende aangeboden voor uw budget.

Voorkeur voor soort of type ?

Let wel op: voor u het weet wordt het bedrag tussen de 2000 en 8000 euro

Niets mis met een Seiko. Spreekt me zelf ook erg aan. En hoewel ik een Rolex wel bijzonder vind, zou ik er zelf geen kopen. Ik kan niets vernieuwends aan een Rolex vinden. Dan heeft het voor mij geen meerwaarde.

Maar dat heb ik ook met meerdere dingen, zoals auto’s. Ik zou me nooit een Bentley kopen, ondanks dat het mooie wagens zijn. Ik voel me net zo comfortabel in een minder dure wagen, die me qua design veel meer aanstaat. Statussymbolen zijn maar betrekkelijk. Als je iets moet kopen, omdat je status het verlangt, dan is het voor mij weggegooid geld. Maar aan de andere kant, als je het kan en wil, waarom zou je het niet doen? Als je je daarbij happy voelt, vooral doen! Maar voor mij persoonlijk kijk ik niet meer of minder tegen je op.

Maar als tip voor een mooie Seiko: Bij Monsterwatches staat een mooie Samurai Save the Ocean in het blauw. En daar kun je voor een paar centen meer meteen een saffierglas in laten zetten. En bij een budget tot €800 zou je er zelfs nog een tweede bij kunnen kopen… Bijvoorbeeld een SKX007J… :innocent:

1 like

Aha de oh zo vernieuwende SKX die qua ontwerp sinds eind jaren 70 bijna onveranderd is. :innocent:

1 like

Drammerig is wellicht niet het juiste woord, wel zijn ze ervan overtuigd ze dat hun geloof het enige juiste is. Objectief, voor zover je het daar bij een geloof over kunt hebben, is dat onwaarschijnlijk.

Rolexliefhebbers zijn wel drammerig en denken Rolex het enige juiste merk is. Zie daar de overeenkomst :smile:

Tik dit met een GS SBGP007 VFA om de pols, dus vind Seiko een prima keus :wink:

1 like

welkom

tussen de 200-800€?
man, dan heb je een keuze waar je niet meer uitkomt :ok_hand:
zoek een merk, ga naar de bewuste site en begin te kiezen, genoeg modelletjes in deze prijsklasse :ok_hand:

1 like

You got me there! :joy: Maar het gaat mij erom, dat Rolex meer een statussymbool is. Het gaat me niet zo zeer om kwaliteit of design. Daar is geen discussie over. Er is ook helemaal niets mis met klassiekers, je mag me altijd wakker maken om naar een Bentley S2 te kijken, dus ook voor een “klassieke” SKX.

Misschien had ik me wat beter uit mogen drukken, mea culpa.

Welkom hier! En in de prijsrange die je aangeeft kan je echt veel krijgen! Kijk eens naar een turtle bijvoorbeeld. Dragen fijn en zijn lekker groot!:wink:

1 like