Eerste horloge Omega Constellation Pie Pan

Beste Forum,

Al heel wat jaren kijk ik graag naar horloges. Echter, vond ik het moeilijk om te bepalen welk horloge ik als eerste ging kopen, omdat het toch vaak om behoorlijke bedragen gaat. Het is uiteindelijk een Omega Constellation geworden, omdat ik het een erg mooi klassieke uitstraling vindt hebben.

Helaas kwam ik er bij levering achter dat het horlogebandje van slechte kwaliteit is en dat maakt me een beetje onzeker over de aankoop.

Ik ben een leek en daarom erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en waar ik bij een volgende aankoop op moet letten. Eerlijkheid wordt gewaardeerd.

Ik zal in de loop van de avond extra foto’s toevoegen.

Ik kijk er naar uit om meer te leren op het forum.

Groet!

14 likes

Tis niet echt een verzamelexemplaar.

De plaat lijkt me opnieuw opgemaakt en de kast flink gepolijst.

Als ik me niet vergis is de linker bandaanzet aan de bovenzijde ook er opnieuw aangezet…

@septentrio en @flowert, wat denken jullie?

Waarom denk jij dat de plaat opnieuw is opgemaakt? Ik zit hem te vergelijken en bijvoorbeeld hier is het ook best wel ‘maf’ geschreven:

Die aanzet lijkt op de tweede foto slechter dan op de eerste. Ben ook erg benieuwd hoor!

De foto’s zijn niet helemaal scherp, maar volgens mij valt het wel mee. Die aanzet zou ook weerspiegeling kunnen zijn.

Een leren bandje is trouwens geen enkel criterium of een horloge wel of niet een goede koop was. Een verkoper is er doorgaans niet bij gebaat om er nog eens 100 euro tegenaan te smijten voor een mooie kwaliteitsband.

2 likes

2 likes

Mooi ding hoor, ik zie geen grote issues. Bandje, zoals hierboven gezegd, speelt geen rol in de waardebepaling. Lekker dragen en van genieten :+1:

1 like

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik denk zelf ook dat het horloge teveel gepolijst is. Ik zie het vooral aan de sterren aan de achterkant van het horloge.