Eerste horloge Omega Constellation Pie Pan

Beste Forum,

Al heel wat jaren kijk ik graag naar horloges. Echter, vond ik het moeilijk om te bepalen welk horloge ik als eerste ging kopen, omdat het toch vaak om behoorlijke bedragen gaat. Het is uiteindelijk een Omega Constellation geworden, omdat ik het een erg mooi klassieke uitstraling vindt hebben.

Helaas kwam ik er bij levering achter dat het horlogebandje van slechte kwaliteit is en dat maakt me een beetje onzeker over de aankoop.

Ik ben een leek en daarom erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en waar ik bij een volgende aankoop op moet letten. Eerlijkheid wordt gewaardeerd.

Ik zal in de loop van de avond extra foto’s toevoegen.

Ik kijk er naar uit om meer te leren op het forum.

Groet!

14 likes

Tis niet echt een verzamelexemplaar.

De plaat lijkt me opnieuw opgemaakt en de kast flink gepolijst.

Als ik me niet vergis is de linker bandaanzet aan de bovenzijde ook er opnieuw aangezet…

@septentrio en @flowert, wat denken jullie?

Waarom denk jij dat de plaat opnieuw is opgemaakt? Ik zit hem te vergelijken en bijvoorbeeld hier is het ook best wel ‘maf’ geschreven:

Die aanzet lijkt op de tweede foto slechter dan op de eerste. Ben ook erg benieuwd hoor!

De foto’s zijn niet helemaal scherp, maar volgens mij valt het wel mee. Die aanzet zou ook weerspiegeling kunnen zijn.

Een leren bandje is trouwens geen enkel criterium of een horloge wel of niet een goede koop was. Een verkoper is er doorgaans niet bij gebaat om er nog eens 100 euro tegenaan te smijten voor een mooie kwaliteitsband.

2 likes

2 likes

Mooi ding hoor, ik zie geen grote issues. Bandje, zoals hierboven gezegd, speelt geen rol in de waardebepaling. Lekker dragen en van genieten :+1:

1 like

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik denk zelf ook dat het horloge teveel gepolijst is. Ik zie het vooral aan de sterren aan de achterkant van het horloge.

Het pootje lijkt door de weerspiegeling van de foto opnieuw aangezet denk ik. Ik heb geprobeerd het beter te fotograferen.

Ik ben (nog) geen verzamelaar, maar misschien is het het eerste horloge van een verzameling die gaat komen.

Bedankt voor je feedback.

Deze gold-capped versies hebben vaak wat minder scherpe facetten over na ruim 50 jaar. Goud is zacht. Maakt niet zo veel uit.

3 likes

Omdat op de eerste foto de print niet heel scherp oogt.

De lug lijkt inderdaad spiegeling te zijn. De andere fotos ziet ie er normaal uit.

@septentrio en @flowert , deze plaat is ok?

Ik vind de tekst onder omega niet strak en de minute track lijkt ook niet heel strak.

1 like

Ja, ik snap je gedachtegang volkomen.

Yes, lijkt mij wel. :+1:

Op deze foto is de tekst keurig strak.

3 likes

Bedankt voor je reactie.

Ik heb echt snaarstrakke omega platen gezien uit dezelfde tijd. Zo zie je maar weer.

2 likes

Plaat is ok.

2 likes

Eens. Wat een verschil kan een foto maken zeg. :cold_sweat:

2 likes

Bedankt. Ik geniet er zeker van👍

Het is opmerkelijk dat er veelal conclusies getrokken worden door het bekijken van fotos van mobieltjes, die sowieso door de breedhoek vervormingen laten zien.
En dat de horloges dan gelijk een redial hebben ???
Een statief, goede lens en eventuele lenscorrectie in lightroom of dergelijke kunnen de werkelijkheid enigzins benaderen.

2 likes

Hetzelfde met polijsten: een gouden of stalen horloge kan idd flink gepolijst zijn.

Goldcapped ???

Een knappe kerel die dat flink kan polijsten of dat eventueel kan zien …er zit maar een paar micron op en dan zit je zo op bare metal.
Dus tenzij je een micrometer in je oogballen hebt zitten geloof ik daar niks van.

1 like

Dat valt wel mee met gold cap, dat is best een laagje waar gemakkelijk afgeronde hoekjes op kunnen komen zonder dat je meteen op het staal zit.
Maar omdat het goud is, slijten die hoeken ook sneller dan bij staal.
Het hoeft daarom niet per se te betekenen dat iemand hem iets te enthousiast langs het polijstwiel heeft gehaald, kan ook ‘natuurlijke’ slijtage zijn.

Er wordt toch een foto geplaatst en dan om een reactie gevraagd? Als dat een half-gare foto is, dan krijg je ook een minder accuraat antwoord.

1 like