Eerste horloge: Swiss Military Hanowa Regiment II Automatic?

Deze Swiss Military Hanowa Regiment II Automatic staat op w2d.nl
http://goo.gl/ghhZs
. Hoewel ik mij wel afvraag of dit werkelijk ‘Swiss Made’ is aangezien er wel vaker wat nep-producten op w2d voorbij komen.

Weet iemand wat meer over dit horloge te vertellen?

Ik zoek namelijk zoiets. Een elegant, niet te dik horloge. Mijn voorkeur gaat uit naar een donkere wijzerplaat. Verder wil ik iets wat niet te kaal is. Dus er moet dan wel decoratie of ‘extra’ klokjes op zitten in de vorm van chronograaf, dag en datum aanduiding of alarm.

Als voorbeeld vind ik ook de Seiko Sportura SNAE07 erg mooi. Hoewel ik dit toch een beetje te ‘bonkig’ vind (
http://goo.gl/CwSDL
).

Het is mijn eerste horloge waar ik zo’n 200 euro voor kan uitgeven dus ik ben me een beetje aan’t orienteren.

TechnoSablier SA is a Swiss company producing mechanical watch movements for other Swiss watch companies. Some of the movements that they produce have been identified as identical to well-known Chinese designs, leading to the conclusion that TechnoSablier are importing Chinese Ébauche and finishing them to meet Swiss Made regulations.

Well known Swiss brands using TechnoSablier movements include Roamer and Hanowa.
The following are some TechnoSablier calibres with their know Chinese equivalents:

SSD3A - Sea-Gull ST6D or related movement of the same series

SSD3C9 - Shanghai SB1 or related movement of the same series

Swiss Made: een uurwerk mag het predicaat “Swiss Made” dragen wanneer het horloge gemonteerd en gecontroleerd is in Zwitserland en waarbij de onderdelen van de productie m.b.t. de montage van het horloge voor 50% van de waarde vertegenwoordigen. Swiss Made is een kwaliteitszegel.

Volgens http://bensontrade.nl/technische-informatie-horloges

Traveller69 Schreef:

Swiss Made is een kwaliteitszegel.

Niet dus.

Traveller69 Schreef:

Swiss Made: een uurwerk mag het predicaat “Swiss
Made” dragen wanneer het horloge gemonteerd en
gecontroleerd is in Zwitserland en waarbij de
onderdelen van de productie m.b.t. de montage van
het horloge voor 50% van de waarde
vertegenwoordigen. Swiss Made is een
kwaliteitszegel.

Dat betwijfel ik. Volgens mij is Swiss Made geen kwaliteitszegel.
ISO-9000 of ISO-9001 zijn kwaliteitszegels.

Ik heb het ook maar van een andere horlogewebsite :frowning:

Swiss Made is een KWANTITEITSzegel (het zegt iets over de waarde welke in Zwitserland is ontstaan). Het zegt niets over kwaliteit. Dat doet bijv. de “Geneva Seal” wel. Overigens barst de website van Bensontrade van de (vaak komische) onjuistheden.

Oke. Geen echt Zwitsers horloge dus.

Maar over het soort horloge? Bij welke merken zou ik dan kunnen kijken?

Ik zoek namelijk zoiets. Een elegant, niet te dik horloge. Mijn voorkeur gaat uit
naar een donkere wijzerplaat. Verder wil ik iets wat niet te kaal is. Dus er moet
dan wel decoratie of ‘extra’ klokjes op zitten in de vorm van chronograaf, dag en
datum aanduiding of alarm.

Als voorbeeld vind ik ook de Seiko Sportura SNAE07 erg mooi. Hoewel ik dit toch
een beetje te ‘bonkig’ vind ([goo.gl]).

Nog ff doorsparen, heb je een Tissot Le locle