Eerste horloge tips

Hoi horlogeforum.

Dit zien jullie vast veel voorbijkomen, maar ik wil mijn eerste horloge kopen en zoek naar tips!

Ik ben al een aantal weken aan het zoeken (en zo vond ik ook dit forum), zowel fysiek als online. Mijn keuze gaat nu richting seiko. Helaas kan mijn budget (150-200€) het niet aan maar de nieuwe save the ocean prospex vind ik prachtig (ik vind Diver en blauw mooi). Ik zat te kijken naar de Orient Mako & Ray maar om een of andere reden wil ik perse Seiko.

Iemand die mij met deze info kan helpen? Of wellicht iets compleet anders maar ook moois kan aanbevelen? Helaas dat mijn budget momenteel niet hoger is maar ik wil niet over de top beginnen.

M. V. G.
Hugo

5 likes

Ik denk dat je dan al de juiste keuze voor jezelf hebt gemaakt.

Met een Seiko zit je altijd wel goed en hebben ook veel keus! De seiko 5jes zijn ook leuk.
Anders misschien goed zoeken voor een 2ehands Tissot van 200 euro.

Geen echte duiker (100m waterdichtheid) maar voor een 200 euro kan je zo een wel kopen srpd51. Anders budget wellicht oprekken en voor een tweedehands (mini) turtle gaan.

5 likes

Zou welicht een gezocht topic kunnen maaken als je een pre ownd model zoeky

Zit hier iets tussen misschien. Allemaal nieuw.

1 like

Met het bovengenoemde budget zou ik zelf voor deze Citizen duiker gaan.

Leuke kleuren combi ala Rolex Kermit, goed merk, robuust uurwerk, en dan voor rond de €200 nieuw.

6 likes

Dit is inderdaad geen slechte optie.

Ik zou je ook Seiko/citizen aanbevelen en evt nog even doorsparen tot je jouw geliefde Seiko kan kopen of is dat geen optie?

Doorsparen zou opzich kunnen, moet heel eerlijk zeggen dat ik het nu ook kan veroorloven om wel wat duurder te gaan, maar wil toch mij vasthouden aan een budget. Genoeg levensjaren over om all out te gaan :wink:

Naar citizen ga ik zeker kijken! Ook erg mooi, bijzondere verpakking ook

3 likes

Duitse review :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik stond precies voor dezelfde keuze met het zelfde bedrag op zak twee jaar geleden. Uiteindelijk ben ik voor de Sea Urchin gegaan (SNZF15K1) van Seiko, maar die draagt wel groot.

Ik heb geen spijt van mijn keuze, maar als ik het opnieuw zou mogen doen zou ik denk ik voor een Oriënt Kamasu gaan. Deze heeft een leuker uurwerk, beter glas (ik geloof saffier) en ziet er buitengewoon strak uit. Als je die voor 200 wil niet je even goed zoeken, maar dat hoort bij de hobby vind ik😁

4 likes

Heb er toevallig net 1 opgezet in het blauwe gedeelte🤪

Denk dat wat @koekoek zegt toch de beste keus is. Als je per se een seiko wilt is dit een heel leuk horloge! Heb zelf de zwart/gouden uitvoering gehad en dat was echt een topklok! En, je kan hem modden met een mooie save the ocean dial​:upside_down_face::face_with_hand_over_mouth: dan heb je wat je wilt​:+1:

Er zijn al veel goede tips gegeven in deze draad. Ik heb inderdaad een zooitje nieuwe 5jes in het blauwe gedeelte staan. Dit zijn fijne all-rounders waar je makkelijk een andere ring op kan zetten voor een verschillende look (“modden”).

Binnen je budget heeft Oriënt mooie automaten, en ook citizen met bijvoorbeeld de promaster serie. Als je er iets boven wilt gaan dan kan je tweedehands een mooie Tissot, Steinhart, Hamilton of microbrand met ETA automaat kopen voor rond de 250-300€.

Succes!

Dit is het antwoord denk :ok_hand:t2:

Begin met deze, hoef je ook niet meer
weg te doen want het is de legendarische SKX007 :+1:

Succes!

1 like

Update!

Ik heb zojuist de orient kamasu met blue dial en bezel gekocht. Heel veel goede reviews over gelezen en kan niet wachten tot hij binnenkomt. Zal wat foto’s maken. Bedankt voor alle tips en inspiratie :slight_smile:

2 likes

Gaaf, goede keuze lijkt me :ok_hand: Ik heb deze ook als optie overwogen toen ik uiteindelijk voor een Turtle ben gegaan. Ben benieuwd naar je bevindingen.
Succes met wachten bij de brievenbus :slightly_smiling_face: .

Gaaf!

En daar is ie! Helaas wel te veel schakeltjes en geen juwelier open om dit te fixen. Heb een apparaatje gevraagd voor kerst om de linkjes te vervangen maar jeetje wat ene mooi ding! Kan er met mijn telefoon en dit sombere weer geen super foto’s van maken maar deze is wel prima

3 likes