Eerste horloge: Tudor Black Bay of Omega Speedmaster 3510.5000

De Tudor doet me niks. De Speedmaster daarentegen :fire:

Maar maak vooral je eigen keuze. Hopelijk brengt het passen duidelijkheid voor jou.

Is dat geen valsspelen? :wink:

Is valsspelen niet leuk dan?

1 like

Al eens eentje gepast? De klassieke diver look vind ik echt geslaagd, het inhouse uurwerk voelt robuust en het is eens geen Rolex, wat voor mij net een pré is. De reguliere vind ik persoonlijk wat groot, maar mijn BB58 is perfect van maat.

Ik zat zelf tussen deze twee te twijfelen omdat ze beide schitterend zijn in hun categorie. De waterdichtheid en het saffier maakt het voor mij een betere allrounder dan de Speedy (waarbij hesalite the way to go is imho als je voor de klassieker gaat).

Mijn oplossing: BB58 gekocht en aan het sparen voor een Speedy :smiley:

2 likes

Het blijft heel persoonlijk. Ik heb ooit een Moonwatch gehad, en ergens wil ik er ook weer een terug. Interessanter verhaal, tijdlozer ontwerp en iconischer dan de BB. Maar horloges zijn vooral emotie, en die BB met rode bezel en de ‘smiling text’ maakte iets in me los. Dus werd het die.

1 like

Dit! Vooral beide passen en je gevoel laten kiezen :slight_smile: Het verhaal erachter is mooi meegenomen, maar zonder de emotie ga je toch ergens spijt hebben.

1 like

Heb een beetje hetzelfde gevoeld. De speedmaster klink met name heel gaaf en het hele “horloge op de maan” is toch wel bruut. Maar puur op uiterlijk doet de BB toch wel iets bijzonders :slight_smile:

1 like

Als één horloge je meer doet dan het andere is de keuze gemakkelijk, want je moet toch in de eerste plaats het horloge graag dragen en zien, veel meer dan dat de geschiedenis van een horloge leuk is om over te prten met een andere horloge"gek" …

Speedmaster zou ik eigenlijk alleen vintage nemen, 321 of 861.

Ja.

1 like

Dat “horloge op de maan” verhaal zou voor mij niet voldoende reden zijn om voor de Speedmaster te kiezen, als het uiterlijk van de BB je meer zegt.

Per slot van rekening zit ie om jouw pols, en moet jij er de hele dag tegenaan kijken.

Ok dan, ik zeg niets meer! :speak_no_evil: :smile:

Beste, alvast welkom op het forum.

Moeilijke keuze natuurlijk. Zou persoonlijk gaan voor de Omega Speedmaster maar niet de 3510.50.00 maar de handopwinder (311.30.42.30.01.005). De “reduced” is kleiner dan de Speedmaster en heeft volgens mij niet veel met de Moonwatch.

Als het de keuze is tussen een Reduced en de Black Bay, dan graag de Black Bay.

Hier ook beide in de kist. Automaat vs handopwinder, duiker vs chrono, maar het grootste verschil is toch hoe ze dragen. BB draagt groot en Speedy klein. Speedy naar mijn mening nog iets meer een bandenswapper. Leer, nato, staal, kan werkelijk alles hebben. Op leer zelfs goed onder een overhemd te dragen… al bij al zeg ik… Speedmaster!

Edit: als we het over de reduced hebben zou mijn keuze ook de BB zijn.

Koekoek. Beurt na 5 jaar? Dat is geouwehoer van juweliers.
Ik heb een black bay ingeruild op een speedmaster dus mijn keuze is duidelijk. :slight_smile:

1 like

Dit ja. Klote Speedy. Het is gewoon een saai ding die nog niet tegen vier druppels water kan.

1 like

Beste Maarten,
Welkom op het forum!
Ik heb hier een tijdje meegelezen, en werd steeds enthousiaster over de Speedmaster. Daarnaast ben ik ook een beetje NASA nerd, dus ik wilde héél graag eentje proberen. Toen ik eindelijk bij de juwelier zat en hem in het echt zag en omdeed dacht ik:” is dit het nou?”
Moraal van dit verhaal:
Eerst om de pols proberen voor je koopt!

1 like

Ben net wezen kijken (ja, mn mouw zit opzettelijk wat hoger om het horloge wat beter te laten zien :p)

Hij is wel echt mooi :slight_smile: en hij draagt minder groot dan verwacht. Mbt afmeting van de eta en in-house, ik voel en zie geen verschil ondanks de extra bolling van de in-house.

(ter info, mn pols is 16.5cm)

p.s. de kleur rood is echt veel “roder” dan ik had verwacht

1 like

Maar van wat we er kunnen van zien staat het jou wel zeer goed!!!

haha, dank :wink:
Het gaat de zwarte worden, ook een klein beetje met oog op wat ik om kan doen tijdens mn werk