Eerste horloge

Horloge van tw steel vind ik ook wel fraai om te zien. Helaas zijn er veel negatieve berichten over. Of het klopt weet ik uiteraard niet. Maar lees liever positieve berichten.
Iemand daar ervaring mee met de horloges van tw steel?

Seiko fanatiekelingen ten overvloede hier :grin:

TW Steel zijn hele grote ā€˜klokkenā€™. Moet je wel de pols voor hebben. En het moet je smaak zijn. Ze zijn niet meer zo populair als 10-15 jaar geleden. En je hebt wel nadelen met een mechanisch horloge in de zin van paar dagen uit doen en weer bijstellen (tijd en zonodig datum). Quartz is dan handiger. Batterijtje om de zoveel jaar. Tijdspanne van 10 jaar zou ik me geen zorgen over maken. Een Swatch doet het ook nog prima na 10 jaar. Quartz heeft natuurlijk ook geen onderhoud/service nodig wat in de papieren kan lopen bij hoger segment horloges.

Tag Heuer sportief zou kunnen, quartz formula 1 met chronograaf en datum bijvoorbeeld:

Beetje lange sluitertijd :boom:

Het is de omega seamaster diver commanders watch geworden.
Lag een mind exemplaar tweedehands bij de juwelier. Die kon ik niet laten liggen vanochtend.

1 like

Dat ging snel! Gefeliciteerd met je aankoop! Nu nog een foto erbijā€¦

Doe ik zo spoedig mogelijk

Idd vlot gedaan! Mooi horloge. Maarreā€¦ben je wel beetje buiten aanvankelijk gedachte budget gegaan geloof ikā€¦:wink:

Ja maar wel een horloge voor het leven. En goede prijs bedongen. Geen enkel krasje op het horloge.

@Lori let the addiction beginā€¦:hugs:

Mooie seamaster. Anders. Veel plezier ermee. Als je hier langer op dit forum blijft rondhangen is de kans groot dat het je nog meer geld gaat kosten. :grin:

Ook een quartz heeft onderhoud nodig. Er zitten bewegende delen in die (kunnen)slijten. :wink:

Mooie keuze! Veel plezier met je aanwinst. Ben benieuwd naar de fotoā€™s.

Uiteraard eens. Maar ik doelde meer op een servicebeurt van een automaat van Omega/Rolex/Cartier/of nog hoger segment etc tov de onderhoudskosten van een quartz. Voor 1 grote beurt koop je meerdere nieuwe high-end ETA quartz uurwerken.


Longines Legend Diver misschien iets? 300 meter waterdicht en vintage design

Of:


Sinn 104, 200m waterdicht met dag en datum aanduiding

Oh haha ik zie dat je al een keuze hebt gemaaktšŸ˜…

Fotoā€™s aubā€¦ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het is misschien wat raar om aan te raden maar wat dacht je van een vintage omega? Zoals die omega seamasters met een cal613. Als je het zo googlet kan je er wel een paar tegenkomen. Zijn niet te duur en super mooie werkpaarden van horloges!

:grin::rofl: