Eerste horloge

Beste forumleden
Ik wil een wat beter horloge aanschaffen.
Maar ik zie helaas door de bomen het bos niet meer
Quartz. Automaat. Handmatig.
Ik heb al wat op Google gelezen maar kom er nog niet echt uit. Ik wil een horloge waar ik een jaar of tien mee kan doen.
Tweedehands of nieuw maakt me dan niet echt uit

Moeilijk

3 likes

Ik zou dan voor een Seadweller of Yachtmaster gaan.

7 likes

Heel vaag…

Budget?
Welk model heeft je voorkeur?
Welke band?

En om iedereen voor te zijn:

Seiko, Seiko, Seiko is het toverwoord hier. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn budget is maximaal euro 1000
Ik heb het liefst een leren band. Datum aanduiding is mooi meegenomen.
Ik heb een vrij dikke pols dus het mag best een wat groter horloge zijn

Zoek in dit geval even op Chrono24.nl metbdeze specificaties binnen NL en je zult zien dat je al behoorlijk wat hits hebt. Vervolgens kijken, uitzoeken en je filters aanscherpen. Mooi is om ongeveer 4 a 5 horloges over te houden op je wishlist.

Denk je dat Stowa iets voor je heeft? Zitten nieuw rond die prijs.

Ben zelf aan het kijken voor een Pilot watch van Stowa.

Mooie dingen rechtstreeks van fabrikant:

https://www.stowa.de/

Automaat is het makkelijkste, die werken altijd als ze rond je pols hangen… geen batterij gedoe.

1 like

Dit dus. Sympathiek merk, Duitse degelijkheid, prachtige horloge’s en weinig gelijken binnen dat segment.

1 like

Of misschien is een Sinn (556) of een Nomos Club iets voor je. Leuke horloges met een goede prijs-kwaliteit verhouding!

Misschien een Oris Aquis. Een respectabel merk met een historie, een automaat, is aardig aan de maat en gewoon een vet mooi en goed horloge.

1 like

Koop voor die 1000,- 5 maal een SKX nieuw over 10 jaar ,heb je iedere 2 jaar een nieuwe .En aan het eind van die 10 jaar een leuke verzameling 009, 007 ,011 ,031,013 een leuke mod erbij Keuze zat


2 likes

Kijk eens bij Squale, zij hebben leuke duik modellen welke ook goed met een leren band zijn te combineren.De bouwkwaliteit van deze horloges zijn gewoon erg goed, ze hebben niet voor niks horlogekasten gemaakt voor o.a. IWC. Voor een grote pols is de 60 atmos wellicht een goede optie, anders de 50 atmos. kijk eens op: http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches
De 50 ATMOS Onda Uva - Limited Edition is erg leuk en betreft een keurige en betrouwbare automaat ETA 2824-2

1 like

Voor dit budget zou ik een automaat zoeken bij bijvoorbeeld Tissot, Victorinox of Certina.

20150616184507820_500

1 like

Ik zou ook alvast onderstaande kopen, helemaal als
je hier nog langer blijft. Erg verslavend die horloges,…

3 likes

2e hand breitling colt, of een tag heuer aquaracer

Misschien vind je hamilton wat !

Als het ietsjes klassieker mag zijn raad ik altijd deze aan:

Leer, dag/datum en met 40 mm een prima formaat. Prachtig model! En met iets meer dan € 400,- ook nog een prima prijs.

2 likes

Als horloges je niet interesseren moet je je afvragen of je wel een mechanisch horloge wilt.

Een handwinder heeft als nadeel dat je hem eens per 40 uur op moet winden. Da’s een dagelijks ritueel.

Een automatisch mechanisch horloge zal opgewonden moeten worden, maar als je het dagelijks draagt heb je er geen omkijken meer naar.

Beide typen mechanische uurwerken hebben echter twee onhebbelijkheden: Ten eerste zul je waarschijnlijk over een periode van tien jaar minstens 1 onderhoudsbeurt moeten regelen.

Ten tweede verliezen of winnen mechanische uurwerken tijd. Je zult minstens eenmaal per maand de tijd even moeten corrigeren, omdat het gemiddelde mechanische horloge +/- 10 sec per dag doet.

Als je dat allemaal niet in het achterhoofd wilt houden zou ik je aanraden om een knappe Quartz te kopen.

Zodra je die vraag beantwoord hebt over techniek, kun je het gaan hebben over andere factoren:

  • Moet het horloge waterdicht zijn? Kom je veel met vocht in aanraking?
  • Wordt het horloge aan veel trillingen of vuil blootgesteld bij dagelijks dragen?
  • Moet het een net of sportief horloge zijn?
  • Hoe breed is je pols? Meet hem eens op.

Pas nadat we al deze vragen beantwoord hebben heeft het zin om een voorstel te doen.

8 likes

Ik wil een mechanisch horloge en het liefst een sportief model
Liefst lederen band maar evt een rubber band is ook geen probleem
Trillingen bij normaal gebruik. Lopen en fietsen. Soms op de race fiets
Hartelijk dank voor de uitleg mbt tot de horloges

Bij de slager stellen ze de vraag ook “mag het iets meer zijn”

Mits een iets groter budget en een prijsverlaging van mijn kant is dit wat voor je? :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-ball-fireman-storm-chaser-pro/166270

1 like

Nee helaas. Het horloge spreekt me niet echt aan