Eerste horloge

Goedemiddag,

Mijn naam is Wilco en ik ben nieuw op het forum. Ik volg het forum wel al geruim een jaar met de achterliggende gedachte mijn eerste, echte horloge te kopen. Ik ben inmiddels 22 jaar en ik vind het een mooi moment voor de eerste aankoop. Nu heb ik het afgelopen jaar al veel getwijfeld over het budget dat ik wil besteden. De ene periode dacht ik te gaan starten met een Seiko 5, waar ik de andere periode zat te kijken naar verschillende Tag Heuers. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen zo ongeveer €500 te willen besteden. Een paar honderd euro meer of minder maakt hierin ook niet uit.

Zelf zou ik graag willen starten met een mooie dresswatch. Ik heb mijn oog al laten vallen op de Hamilton Intramatic en de Tissot Chemin de Tourelles. Ik heb zelf een vrij smalle pols en een leer bandje leek mij voor mij persoonlijk ook een betere keus. Mocht ik het hier mis hebben hoor ik het graag van jullie.

Hebben jullie misschien nog leuke suggesties of tips?

Alvast dank!

5 likes

Hoi Wilco! Welkom op het HF.
Zo te lezen heb je al een aardige tijd gezocht en veel gelezen. Maak voor jezelf een niet te grote lijst van modellen die je mooi vindt en ga ze eens passen waar mogelijk. Dat zegt 100x meer dan een plaatje van het web. Als het een gerenommeerd merk is zit je eigenlijk altijd wel goed mijn inziens.
Wel een foto hè als je iets hebt gevonden.

2 likes

Hartelijk welkom!
Ja, die Hamilton Intramatic is een reuze keuze. Kleine(re) pols: 38 mm! Succes.

3 likes

Welkom !!

1 like

Hoi Wilco,

Welkom hier. Van de twee die jij noemt vind ik de Hamilton mooier. Als (voordeliger) alternatief voor een vergelijkbaar model zou je de Orient Bambino kunnen overwegen.

2 likes

Dank voor jullie reacties!

De Hamilton was ook één van de eerste horloges die mijn aandacht trok een jaar geleden. Zou wel ironisch als dat hem daadwerkelijk wordt. Daarnaast vraag ik me af hoe jullie je keuze voor lederen of stalen band maken. Zoals ik eerder al noemde heb ik een vrij smalle pols. Kan ik hierdoor beter voor een lederen band gaan? Ik ga sowieso eens passen.

Persoonlijk kijk ik vooral naar het type horloge en hoe de stijl is op staal. Dressers is voor mij leer, terwijl duikers op staal horen. Fliegers op ruw/vintage leer. Niks op Nato

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/nomos-only/81640/440?u=watchwalker

Zoiets misschien?

seiko sarx041 presage


Of dit, met prachtige geëmailleerde nachtblauwe wijzerplaat… Seiko Presage SPB069 LE

1 like

Welkom!

Zou een max bill wat kunnen zijn? Of een tissot le locle?

Betreft afweging metaal of leer, beide kunnen op een wat smallere pols. Wel is het dat sommige aanzetten en of schakels van metalen banden wat minder mooi om de pols kunnen vallen. In real live passen lijkt me in dat geval verstandig. Heb zelf mm neus es gestoten via een internet aankoop, waarvan bij de 1 de aanzet te stug was en bij een andere ook de schakels.

Welkom hier!
Die Tissot heeft een heel dunne bezel en is dan met 42mm imo niet passend bij een smalle pols.

De Hamilton is een uitstekende keus. Voor mezelf maakt het gebrek aan een secondenwijzer het horloge veel minder interessant, en als het mijn enige zou zijn zou het absoluut no go zijn. Maar dat kan voor jou anders liggen.

Verder zou ik de SARB033 overwegen:

Komt op staal, kun je zelf leer uitkiezen. Oh, en 100m WR, ook wel prettig.

1 like

Mijn beste,

Wilco, van harte welkom!!
Ik wens je aangenaam verblijf binnen de contouren van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! Persoonlijk zou ik tussen die twee gaan voor de Intra-matic, ben geen fan van de Romeinse cijfers op de Tissot.

Al gekeken naar de Christpoher Ward C5 Malvern 595? Qua maat past dat wellicht beter bij je smallere pols.

1 like

Welkom,
Veel plezier op het forum, ik zou vooral veel gaan lezen en lekker plaatjes kijken! :+1:

1 like

Bovenste foto is een andere wijzerplaat dan die van de sarb. Onderste foto klopt wel.

@Wilcop ik begon eigenlijk in dezelfde positie als jij op dit forum. Wilde een net all-round horloge, voor een smalle pols. Bij voorkeur op leer.
Ik ben na veel reviews en fora ook op de sarb033 uitgekomen en nog geen seconde spijt gehad. Staat mooi op de pols qua maat. Heel veelzijdig. Past bij elke outfit. Afwerking is netjes. Hier een foto van mijn exemplaar:

3 likes

Welkom op HF.

Ik begon al in mijn jeugd met horloges kopen.
Ik heb zelf meerdere Casio’s gehad.

Als kind was ik al bezig horloges van mijn moeder te repareren.

Nu wil ik rommelmarkten gaan afstruinen naar juweeltjes. In een bakje een IWC vinden waarvan de aanbieder geen notie heeft dat het een horloge is dat niet van de kijkshop is, lijkt me een goeie vonds.

1 like

Ook best aardig, niet te dress. Kan altijd gedragen worden.

Seiko is sowieso een aanrader.

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Ah ja, komt uit mijn mapje ‘banden voor de SARB’, het is de SCVS003, zijn voorloper. Beide fotos kloppen dus :stuck_out_tongue:

1 like