Eerste Horloge

Goedendag, ik ben momenteel veel aan het rond kijken voor mijn eerste horloge, alleen kom ik er zelf niet zo goed uit.misschien hebben jullie wat suggesties voor mij? Budget: 1500-2000 euro

Ha, die @tymo, leuk dat je er bent. Een goede vraag, velen zijn jou voor gegaan. Probeer eens via de zoekfunctie wat topics te achterhalen en door te nemen.

Verder zijn iets meer aanwijzingen ook handig om tot een goed advies te komen!

Hier een aantal categorieën. Wat zijn je wensen betreft:
-stijl: duikhorloge, flieger, racer, voor onder een pak
-uitstraling: een duikhorloge kan er uitzien als een toolwatch of als een iets wat de meeste bekende geheime agent onder z’n pak zou dragen. Of een net/dress horloge kan er klassiek zijn (met Romeinse cijfers, Breguet wijzers) of juist erg strak en modern.
-vorm: rond, vierkant, ovaal, “superhoekig”, etc.
-materiaal: staal, titanium, goud, kunststof, etc.
-band: metaal, rubber, leer, stof, etc.
-uurwerk: quartz, handopwind, automaat, kinetic, solar, etc.
-complicaties: extra functies naast de tijd weergeven, zoals datum, dag, maanfase, chronograaf/stopwatch, tourbillon, etc.
-kleuren: uhm… spreekt voor zich?
-budget
-nieuw of mag 't ook 2e hands zijn?
-verkoper: via het internet, grijze verkoper, authorized dealer, etc.
-andere wensen: mate van waterdichtheid, geschroefde kroon, transparante achterdeksel, saffierglas, lume, Swiss Made, etc.

4 likes

Uiteraard mijn Tudor blackbay van mei 2018 op het blauwe gedeelte;)

1 like

Het is wel handig als je zelf wat meer zou aangeven in welke richting je wenst te kijken…

Welke soort horloge duiker, piloot, dresser,…
Welk soort uurwerk erin moet quartz, handwinder, automaat
Hoe groot
Voorkeur voor een bepaalde kleur wijzerplaat, een bepaald soort band,… welk materiaal…

Een Seiko.
Of twee Seiko’s

Bedankt voor jullie reactie @Horloge17 @SwedishChef, ik had al een mooie horloge gezien ( Rolex 1995 SS Air-King Black Dial 14010 ). Alleen ligt een rolex wel ver uit mijn budget. Misschien weten jullie een vergelijk baar model te noemen?

Mooi. Eerst ingeving is de TH Cal5 van @Number4
Die heeft er iets van weg, als je de ogen goed samen knijpt.

5 likes

Welkom Tymo. Gezien je budget en wat je nou opnoemt stel ik voor om de komende tijd lekker veel hier rond te hangen, te lezen en te beginnen met een veel goedkoper horloge.

Hahaha als je tabasco in je ogen spuit voordat je Mike Tyson even tekeer laat gaan :joy:

There is no substitute for

:full_moon_with_face:

3 likes

Je was mij net voor, wilde ook die van Luuk laten zien! Super mooi horloge :+1:

1 like

Meer een algemeen punt, neem je tijd. Er zijn best goede deals te krijgen op horloges, zolang je maar wat uithoudingsvermogen hebt.

Mbt horloges die erg tof zijn en (volgens mij) ook wel in de prijs categorie vallen:

  1. Omega constellation pie pan, dress watch (https://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=omega+constellation+pie+pan&dosearch=true&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=)
  2. Omega speedmaster reduced, ik dacht dat er op het forum een aantal voorbij zijn gekomen voor EUR1600-EUR1900.
  3. Nomos Orion 38, dress watch

Zeker niet onbelangrijk als je vintage gaat, service costs! Kan zo een paar honderd euro zijn

Haha of bijna blind bent maar om te beginnen zeker een mooie opstap :grimacing::wink:

1 like