Eerste horloge

Mijn eerste horloge gekregen voor de heilige communie, in 1967, een junghans handopwinder met zwart leren bandje.
Ik heb hem niet meer en weet ook niet wat voor een model het was.

Ik zie hier en daar een vrome katholiek langskomen, wie kreeg er toen niet een horloge voor de eerste communie. ondergetekende kreeg ook zijn eerste klokje, een Indus automaatje met incabloc. Helaas is deze verdwenen.

Mijn eerste zelf gekochte mechanische horloge was een Sicura Jump Hour ā€œHelicopterā€. Plaatje van het net:

Mijn eerste horloge was een titanium Accurist:

Althans, eerste die nog een beetje serieus was. De Accurist kocht ik zelf toen ik een jaar of 17 was, nu bijna 13 jaar geleden. Ik denk dat mijn allereerste horloge een grijs plastic led horloge met blauwe accenten was, dat ik kreeg toen mijn amandelen er uit gegaan waren. Geen idee van het merk, maar volgens mij zag je het toen wel meer.

Hmm, even snel gezocht. Het zou best wel eens dit type horloge geweest kunnen zijn: http://www.tweedehands.nl/antiek-kunst/curiosa/60-s-70-s-space-age/fisher-price-horloge-jaren-80-64124281.html

Jammer dat de advertentie al 3 jaar oud is :smiley: Kan er verder ook niks over vinden…

Mijn beste,

Mijn eerste echte horloges waren een Prisma polshorloge en een zakhorloge van het merk Merkes.

Voorts een behoorlijk lange periode vrijwel geen aandacht besteed aan horloges.
Ik droeg wel horloges, maar dat waren vooral goedkope niets-zeggende allemans vrienden.
Swatch was hierop een uitzondering.
Mooie betaalbare horloges die mij met de nodige aandacht de tijd deed gadeslaan.

Doch zo’n 10 jaar geleden vormde de merken Tissot en Longines als eerste, de basis voor mijn horloge interesse.

Merkes

Longines Conquest

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hallo,

Exact dit model was mijn eerste en zoals je ziet al meteen een mechanisch horloge:

Voor mijn Communie gekregen…

Daarna vele LCD modellen van de Kijkshop en V&D. Later Casios en Junghans;nu van Eterna en Tissot tot Rolex en IWC en Omega. Een stijgende lijn inderdaad qua prijs maar het meest genoot ik toch van dat eerste ā€œgrote mensenā€ horloge van mijn peetoom en -tante uit Duitsland!
Groeten,
Marc

Mijn allereerste horloge heb ik niet meer. Ik heb er ook zo veel gehad. Deze is me echter zeer dierbaar. KAdo van mijn opa aan mijn vader die hem nu aan mij heeft gegeven.

Verder heb ik ook mijn Swatch Courier teruggekocht die mij altijd vergezelde naar de Costa Brava in mijn jeugdjaren.

M’n eerste echte horloge is deze.
Gekregen voor het halen van m’n vwo diploma van mij vader en moeder.
Heb hem nog…

Net als bij meer forumleden was mijn eerste horloge een Swatch. Helaas heb ik deze niet meer. Het eerste horloge waarvoor ik echt gespaard heb, betrof een Camel Trophy. Hoewel in slechte staat, is deze nog steeds in mijn bezit.

Groet

Prachtige Longines zeg, echt classy

Paar mooie vintage klokken zien langskomen hier! Gaaf dat een aantal mensen dat eerste horloge ook na al die jaren nog koestert. Leuk ook dat zoveel mensen ooit begonnen met een Swatch. Dat had ook mijn ā€˜droomstart’ moeten worden. Toen mijn eerste Mickey Mouse-horloge kapot ging, kreeg ik van mijn ouders een Casio LCD. Vind ik nu wel coole dingen, maar toen echt stom. Ik wilde een Swatch, net als iedereen begin jaren '80. Dus ben ik gaan sparen en kocht ik zelf een Swatch. Daarna kwam er nog een. Toen een nep-Rolex en toen, halverwege jaren '90 legde ik al mijn spaargeld bij elkaar en kocht ik mijn eerste echte horloge, een Tag Heuer (zie onderschrift). Ik heb 'm nog steeds en ben er nog steeds blij mee; doe 'm ook nooit weg. En, al zeg ik het zelf, hij ziet er nog bijzonder strak uit.
Vandaag trouwens, toch weer stukje jeugdsentiment, weer een Swatch gekocht; als ā€˜klushorloge’. Ik vind 'm cool en voor zo weinig geld een Zwiterse chronograaf met stoere diverlook… ; )

Ergens diep in de duistere krochten van mijn ā€œstudeerkamerā€ liggen de bekraste rottende resten van een zwarte swatch die ik in de jaren '80 van mijn ouders het gekregen.

Ik heb wel het eerste ā€œolympicā€ horloge van mijn vader in goede staat kunnen bewaren, ik zal er zo snel mogelijk een foto van maken :slight_smile: Ook het citizen duikhorloge waar ik tot 60 meter diepte mee heb gedoken heb ik nog :slight_smile:

@MartijnV. 60 m is wel aan de rand van het maximum. Welk duikbrevet heb je als hoogste en toeNdertijd ook hoeveel duiken?

Collega duiker, hans cp

Inderdaad op het randje ja, in Hemmoor, krijtgroeve in Duitsland. We zijn er ook maar kort gebleven. (enkele seconden op die diepte)

Drie sters NOB en PADI medical diver dinges. Ik ben in de jaren '90 begonnen, met zo’n ā€œslabbetjeā€ om, stijgsnelheid was nog 19m per minuut, (volg de kleinste luchtbelletjes) werken met tabellen en zo, duikcomputers waren of extreem duur of onbetrouwbaar. Voor mijn examen moest ik nog doorsnedes van automaten tekenen. (ā€œhoe ziet een gestabiliseerde eerste trap er uitā€ e.d.)

Ik duik al een poos niet meer, maar heb redelijk wat gedoken, meer dan honderd?

Mijn eerste was een handopwinder, geen idee meer wat voor eentje, van mijn ouders gekregen.
In mijn tienerjaren heb ik een Velona automaat gehad, ook van mijn ouders gekregen. Dat was nummer twee. Misschien kom ik die nog tegen als ik eens goed ga opruimen.

Daarna heb ik zelf mijn horloges gekocht. Dit was de eerste en die zag er na 25 jaar dragen en een aantal jaren in de la zo uit:

Het is een Omega 145.024 uit 1973/74 die dus 25 jaar lang mijn daily beater was.
Omdat ik die wilde laten opknappen, kwam ik op dit forum terecht. Nooit moeten doen dus. Er gaat een ā€˜verkeerde’ invloed van die forum uit:D:D Kijk maar:

1 like

Ik weet niet meer precies welke het eerste was, maar ik weet wel dat het mijn opa was die altijd horloges voor mij kocht (ik had een fantastische opa)! Hij heeft voor mij in ieder geval zo’n casio gekocht die je ook als rekenmachine kon gebruiken en waar je ook telefoonnummers in kon opslaan. Ook een zwarte g-shock heb ik van hem gekregen, wat op mijn minipolsje wel een helemaal te gek stoer ding was.

Niet om een oud topic omhoog te kicken maar vond het ook weer onzin om een heel nieuw topic te starten terwijl andere leden hier al mooie foto’s met hun verhalen hadden geplaatst.

Mijn 1e horloge was een Tetris horloge wat bij de Kruidvat lag. ( en nee dat was vroeger geen juwelier…) Ik geloof dat ik toen net analoog klok had leren kijken en vond toen zo’n digitaal horloge wel mooi en je kon er nog een spelletje mee spelen ook! Ik heb deze mijn hele basisschool periode gedragen vanaf ongeveer groep 4/5.(heb het gevraagd aan m’n ouders maar die wisten het niet meer precies, bonnetje en doos hebben ze natuurlijk ook niet meer liggen :frowning2:)

Ik wist niet eens meer dat ik 'm had tot ik 'm vorig jaar tegenkwam in een la bij mijn ouders. Batterij zelf proberen te vervangen en dat is zowaar nog gelukt ook, sindsdien doet 'ie het nog perfect.

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/4/5/457e62c29fd98133e64aa0e20a2a5b55431b616d_1_690x387.jpg

2 likes