Eerste horloge

Voor alle 3 valt wel wat te zeggen.
Maar voor een eerste horloge is een neutraal model (zoals eerder genoemd) wel de beste optie. Met wat verschillende banden erbij zit je dan gelijk goed.

Mijn keus zou naar de khaki field uitgaan.
Lekker neutraal. Wanneer je je eerste horloge aanschaft is het immers ook wel prettig dat het dagelijks te dragen is. Sommigen geven er niks om, maar de alpinist zou ik dan niet zo snel rocken met een oranje trui.

Dan wordt het een beetje dit idee :point_up_2:

3 likes

Alledrie zijn prima horloges, je kunt niet fout kiezen, eigenlijk.

De Hamiltons hebben vaak slechte AR coating. Ik heb de 38mm Khaki Field gehad, en vond 'm geweldig, maar ik heb 'm weg gedaan omdat ik 'm te veel vond spiegelen.

De Alpinist heeft een heel erg schoon glaasje, maar als je een oudere 6R35 hebt kan het zijn dat je een lage amplitude hebt op het uurwerk. Ik zou deze alleen nieuw kopen, of vergezeld van een Timegrapher shot.

Dat gezegd hebbende, de Hamilton is wat platter, de Seiko is mooi afleesbaar en heeft coolere wijzerplaten.

In beide gevallen, Hamilton of Seiko, heb ik altijd de band direct vervangen na aanschaf omdat ik het stugge klotedingen vond. Budgetteer dus ook 50-80 Euro mee voor een fatsoenlijke leren band. Als je picky bent wat betreft comfort.

De Murph vind ik minder karakter hebben dan de Khaki Field Automatic, eerlijk gezegd. Die zit niet in mijn hoofd als serieuze kandidaat.

Ik heb khaki field gestemd:

• Lekker dun dragend :white_check_mark:
  • Mooie klassieke field watch, concentrische cirkels op de dial :white_check_mark:
  • Strak lopend uurwerk :white_check_mark:
  • Enorme bandenslet :white_check_mark:

De Seiko heb ik ook vijf jaar gehad, maar in de praktijk is het groen moeilijk te combineren en zijn ze in mijn optiek te druk.

5 likes

Het belangrijkste: kies en draag wat jij mooi vind. Ervaring leert dat je ze ooit toch alledrie zal hebben zodra het virus begint en daarna volgen er nog vele meer…

:star_struck: en dat is ook het mooie aan deze hobby, het is de reis, met uiteindelijk een prachtige bestemming :grin:

2 likes

Voor een eerste zou ik voor een automaat gaan. Maar het zijn allemaal geen verkeerde keuzes.

1 like

Alpinist gaat hem worden, succes.

1 like

Ik had van de week deze toevallig even om de pols geslagen (van een collega). Ik was onder de indruk.

Succes met de keuze!

6 likes

Als je nog twijfelt, dan zou ik adviseren om nog even de tijd te nemen (pun intended). Als ik een horloge zie die ik wil hebben, dan is er geen twijfel. Als ik wel twijfel, dan denk ik er twee of drie weken later heel anders over. In die paar weken zie je het horloge in kwestie dan mogelijk vanuit andere hoeken dan de marketingmannen jouw eerder lieten zien en dan verandert dat het horloge waarschijnlijk niet in positieve zin.

Als eerste horloge zou ik gaan voor het horloge die je nu meteen om wilt doen en waarvoor je al voordat het horloge binnenkomt 2-3 bandjes gaat bestellen om uit te proberen.

Een horloge dat goed op staal én bijv. Nato, rubber én leer kan, dat zijn je toekomstige lievelingetjes. Mits de stalen band de hoogst mogelijke kwaliteit biedt.

1 like

Waarom dan niet voor een zwarte alpinist?

Okee, die X op de plaat is wat minder. Maar wel een fatsoenlijk glaasje, 200m, vet design en bandenslet. Als eerste en als enige horloge lijkt dat me de beste keuze. Kun je alle kanten mee op.

3 likes

Inderdaad , Baby Alpinist niet vergeten !

1 like

Let op de spiegeling van het glas bij de Field, ik stoorde me er dermate aan dat ie de deur uit is gegaan (ondanks dat het een verjaardagskado van m’n vrouw was).

Ik zou voor een Alpinist gaan, prachtig uitgesproken horloge.

2 likes

Welkom hier en succes met het vinden van je eerste horloge

1 like

@Mac1983 gewoon lekker kopen welke je zelf het mooiste vindt en gaan dragen. Mocht hij op termijn toch niet bevallen, gewoon in de la leggen en wellicht wijzigt dat dan weer na aantal maanden. Als dat niet zo is kun je hem altijd nog wel weer kwijt.

Oh, en veel plezier met je eerste horloge!

2 likes

Dank voor al jullie advies/meningen.
Ik begon met de Hamilton Khaki Field Automatic 38mm en vanaf daar kwam ik uiteindelijk een hoop andere modellen tegen.

Als daily is dit denk ik wel een mooi begin en vanuit daar uitbreiden :sunglasses:

3 likes