Eerste horloge

Hallo, ik ben nieuw op het forum en sta op het punt mijn eerste horloge te kopen.

Ik blijf maar twijfelen over onderstaande 3.
Ben benieuwd wat de liefhebbers hier adviseren

• Hamilton Khaki Field Automatic 38mm zwarte dial, bruine lederen strap

• Hamilton Khaki Murph 38mm zwarte dial, zwarte lederen strap

• Seiko Alpinist 39.5 mm groene dial, bruine strap

16 likes
  • Hamilton Khaki Field
  • Hamilton Khaki Murph
  • Seiko Alpinist
0 stemmers

Hoi @Mac1983 heb een poll voor je aangemaakt.

9 likes

De Murph en de Alpinist hebben een vrij uitgesproken vormgeving, de Field is wat neutraler. Op langere termijn is dat in veel gevallen de betere keuze. Wat kwaliteit betreft ontlopen deze drie elkaar niet veel.

3 likes

Thanks! Kreeg zelf niet gevonden waar dat kon :innocent:

1 like

Ik stem alpinist!

14 likes

Ik stem Murph in 38mm

Ook op zwart leder cool

8 likes

Alpinist, smoelt gewoon lekker :partying_face: De Murph is ook niet slecht

1 like

Ik ben er persoonlijk nog niet uit welke kleur band nou eigenlijk lekker staat bij een groene wijzerplaat. Groen is ĂĽberhaupt lastiger met een outfit te matchen dan zwart, de bandkleur kan het dan nog lastiger maken. Met andere woorden, die Alpinist zou ik zelf vooral op staal willen dragen. En dat zeg ik terwijl ik zelf 2 horloges met groene plaat heb.
De Murph en de Field hebben dat probleem minder, die kunnen praktisch op elke band. De Field vind ik de leukste van de 2.
Wel even rekening houden met de schijnbaar matige (of afwezige??) ontspiegeling van het glas bij Hamilton. Zelf geen ervaring mee maar is een vaker gelezen punt van aandacht…

En er zijn trouwens 2 alpinisten met groene dial bedenk ik me. Weet niet of de afmetingen hetzelfde zijn, dus weet ff niet zeker welke je bedoelt?

Edit: je zegt bruine strap dus ik ga uit van dit model:

Ik vind zelf deze toffer :slight_smile:

5 likes

Eens! Ik denk dat deze het langste leuk blijft en goed te combineren op allerlei bandjes.
Vind hem minder schreeuwerig dan de Alpinist en denk dat de Field toch net te sportief is om echt elke dag te kunnen dragen. :slight_smile:

1 like

Qua styling is het natuurlijk een kwestie van smaak. Als accuratesse van het uurwerk een belangrijke factor voor je is zou ik willen adviseren om nooit voor een Seiko te gaan.

1 like

Voor een eerste horloge zou ik dan voor een zwarte wijzerplaat gaan. Dat is wat meer “do-it-all”. Dus dan valt de Seiko af. Wel gewoon een mooi horloge trouwens.

De Khaki Field is een coole field watch maar de wijzerplaat is wel wat druk. Het kan wel, maar voor een eerste horloge, wat je dus iedere dag om gaat hebben twijfel ik een beetje.

Dan kom ik dus uit bij de Murph. Zwarte wijzerplaat dus staat overal goed bij. Rustige wijzerplaat ook dus je wordt hem niet snel zat. Om het horloge nĂłg veelzijdiger te maken zou je kunnen overwegen om hem juist op stalen band te kopen ipv leer maar zwart leer kan ook prima.

Succes met de keuze, laat even weten wat het geworden is.

Welkom en succes met de uiteindelijke keuze.

1 like

Ik ook!
Ik heb de handwinder Khaki Field gehad. Lekker horloge was dat, lekker plat, maar de lange lug-to-lug ging tegen staan.
De Murph heeft dat beter voor elkaar. Ook lekker met veel verschillende bandjes.

Ik weet dat ik een van de weinigen ben, maar een Alpinist vind ik weinig aan. Geen idee waarom.

Zowel de Murph als de Alpinist hebben wel mokerlelijke wijzers trouwens. De Khaki Field wint daar weer.

4 likes

De Murphy. Hands down.
Verreweg het mooist.
En vanwege de film.
Maar neem dan wel de 42mm. (Of word die niet meer gemaakt ? :thinking:).

Op plaatjes misschien. Want dat dacht ik eerst ook. Totdat ik de Murphy in handen had …

1 like

Ik zeg ook de Alpinist, maar leg vooral al deze opties even om de pols! Ik heb beide twee Alpinists (de 121J1 en de 155J! zoals @David_Gee ook al noemt) en ik ben gek op beide modellen. En met een Seiko hou je nog wat geld over voor een paar extra bandjes bijvoorbeeld. :smiley:

Lastig hoor! :sweat_smile:

9 likes

Hahaha!! @Chlorophyl Duidelijk ook last van keuzestress gehad, maar ook opgelost zie ik hier. :smiley:

2 likes

Drie prima opties. Ik heb gestemd voor de Alpinist, en die is op z’n tofst op een stalen band zoals op de foto van @Chlorophyl hierboven.

2 likes

Ik zou voor de Khaki Field Auto gaan. Meest neutrale optie. De Alpinist is dan een goede keuze als volgende horloge :slightly_smiling_face:

Mijn keus. :+1:
Seiko Alpinist Sarb017. :smiling_face:

2 likes