Eerste indruk Certina ds action diver automatic

En een Chr Ward Trident C60 pro600 in 38 mm?

Heb echt nix met het merk… voor de rest wel een fijne klok, ja.

Ondanks het flinke formaat draagt deze Certina toch zeer comfortabel. De Lugs zijn niet helemaal recht maar gaan toch een beetje naar beneden. Met een platte pols zoals die van mij is dit ideaal. De band is ook van zeer hoge kwaliteit, rammelt niet en trekt ook geen haren uit. De sluiting is zeer solide en ook zeer massief. Gewoon een aanrader. Voor 780 euro heb je een Zwitsers duikhorloge met een vrij origineel en functioneel design.

1 like

Ik snap je volkomen en deel je tevredenheid over de maatvoering van de SKX. Ik keek naar dezelfde duikers maar besloot eerst in een ander genre te gaan shoppen. Daarna een blauwe duiker. Hoewel de zwartrode HC ook naar me lonkt, wat lastig te vinden in de 2013 uitvoering in 39mm.

Desondanks de flinke afmetingen blijft het horloge nog vrij dun. Beetje moeilijk klagen over een horloge met deze prijs kwaliteit verhouding.

Kom ze op Chrono24 tegen (nieuw, full set, trusted seller) voor 590,-
Kan ik dan aannemen dat dat een scherpe deal is? Vind het op zich een fraaie duiker, moet het een keer in het echt gaan bekijken.

Dit zijn de betere binnenkomers op het forum! Mooi horloge en mooie foto’s!

Zeer scherpe deal! Zeker eens uitproberen. Jammer vind ik het dan weer als mensen gaan passen bij de juwelier in de stad en dan online aankopen doen.

Als de stadse juwelier van de adviesprijs afstapt en mij een goed voorstel doet ben ik altijd genegen daar op in te gaan.
Het doet me wel goed om te weten dat er forumleden zijn met een dergelijk budget dat ze het geen probleem vinden die extra 25% te betalen om de lokale economie te steunen :wink:

Het is vooral omdat ik uit een famillie kom van handelaren. Ook wij voelen de concurrentie van e-commerce en dat van de buurlanden. Het zou toch mooi zijn als we over een aantal jaren nog naar de lokale ondernemer kunnen gaan en niet afhankelijk zijn van webshop’s en ketens. Mijn budget als student is helaas niet toerijkend om elk jaar een nieuwe Zwitser aan te schaffen.

Tegen die achtergrond begrijp ik de reactie natuurlijk beter. Eens, vanuit meerdere oogpunten is het behoud van fysieke winkels beter en vooral een leukere aankoopbeleving. Ik denk echter wel dat de lokale ondernemer meer ondernemer moet worden (zo niet al is) en niet achterover kan leunen en denken: de klanten komen toch wel. Stenen naast een goede webshop is een eerste vereiste. Weet niet wat de marges zijn in de haut horlogerie maar die zullen heel behoorlijk zijn gezien de kortingen die soms gegeven kunnen worden. Voor mij telt hetzelfde, elk jaar een nieuwe Zwitser voor de eigen collectie zit er niet in. Het historisch gezegde " Geen geld geen Zwitsers" is dus in meer gevallen waar :joy:

Misschien kunnen we binnenkort wel met een 3D printer onze horloges thuis zelf printen.

Welkom op het forum, leuke review en deze Certina vind ik een zeer fraaie duiker.

Dit forum is helemaal niet goed voor mij. Ik zie continu dingen voorbij komen die ik dan ook wil hebben :confounded:

Het virus slaat toe :laughing: mooie foto’s van de Certina!

1 like

Dat is een mooie Certina DS.

Hier is de mijne, 1e generatie. Het horloge is nu weg voor een servicebeurt:

2 likes

hoi super ben ook de trotse bezitter van de ds diver grono en een woord geweldig.

1 like

Ik ben ook een zeer tevreden drager, is mijn daily beater geweest de afgelopen 2 jaar. Hele mooie klok, erg stevig gebouwd, super fijne band met als bonus die mooie turtle op de achterkant. Enige kritiekpuntjes zijn inderdaad de lume, die heel mooi fel is maar na een uur of wat niet meer zichtbaar, en de bezel die bij mij vast is gaan zitten na ongeveer een jaar dragen. Dit zal bij een beurt wel gefixt kunnen worden en ik gebruikt de bezel toch niet, maar toch hoort dat niet te gebeuren.

Ben [ nog steeds ] blij met de mijne. Flipperitus heeft voor deze nog niet toegeslagen.
Nou issie ook wel fantastisch mooi blauw, en vooral in de zomerzon een spektakel.

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Certina%20Action%20Diver/DSC01752%20Large_zpsqqgeff2u.jpg.html][/URL]

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Certina%20Action%20Diver/DSC01755%20Large_zpskkykcfiy.jpg.html][/URL]

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Certina%20Action%20Diver/DSC01761%20Large_zpssjttm2vb.jpg.html][/URL]

2 likes

Kan veel veranderen in een dag zie ik :joy:

https://uhrforum.de/certina-ds-action-diver-blau-eta-2428-2-super-kondition-t268721