Al 4 dagen ben ik lid van het horlogeforum. Dit word mijn eerste indruk van mijn nieuwe Certina ds action Diver.
Het horloge is dus van Certina een van de minder bekende merken binnen de Swatch groep, maar binnen het horlogeforum zal Certina natuurlijk geen onbekend merk zijn.
Het horloge heeft een doorsnede van 43mm
De lug tot lug afmeting is 49 mm.
Op het horloge passen banden met een breedte van 21mm.
Het horloge is gemaakt van 316l roestvrij staal.
De Lunette is zeer robuust en tandwielvormig, in combinatie met de 60 verstelposities is dit een zeer gemakkelijk verstelbaar Lunette. Ook met natte en vettige vingers is de Lunette goed te verstellen.
Het horloge is in elke situatie makkelijk af te lezen.
De wijzerplaat is zeer diep zwart en heeft een goede afwerking. De uur aanduidingen zijn groot en dik aangebracht en opgevuld met blauwe superluminova.
Zo zijn ook de wijzers van hoge kwaliteit en in het donker goed af te lezen.
De afwerking van het horloge is voornamelijk geborsteld op uitzondering van de Lunette en de acherkant van het horloge. De voordelen hiervan zijn dat krasjes makkelijk zijn weg te poetsen met een schuur spons. De banden die ik bij dit horloge heb zijn een massief stalen band, een rubberen Certina band en een James bond NATO.
Het uurwerk is een Zwitsers ETA 2824-2. Het horloge is 200 meter waterdicht en is getest volgens iso 6425, dit wil zeggen dat het horloge voldoet aan de internationale eisen waar een duikhorloge aan moet voldoen.
De algemene conclusie over dit horloge is dat de prijs kwaliteit verhouding zeer hoog is. Dit horloge kan makkelijk mee met horlogeās uit een klasse hoger.
Welkom hier met je Certina, een mooi en degelijk horloge, waar je jaren plezier van zal hebben.
Je fotoās mogen er ook zijn, zo kan ik ze niet maken.
Leuke review van een mooi horloge van een gerenommeerd merk.
Ik mis alleen de bracelet in de review.
Hoe is de kwaliteit hiervan, rammelt de band , hoe voelt de band aan.
Ik haat rammelende banden.
Ik ben zelf erg terughoudend met te grote maten. Ik heb de DS Action Diver ergens gepast met mijn dunne pols van ca 16.25 cm. Heb wel een platte pols (polsvorm maakt best veel uit). Ik was verrast dat het horloge voor mij wel draagbaar was, in tegenstelling tot andere 43mm klokken. (lug to lug is 49, polsbreedte is 53 a 54mm dus de band loopt niet ānaar binnenā).
Wat zijn je polsmaten en heb je hem wel eens om gehad?
Bij mij staat de blauwe versie op de lijst. Het blauw is wel nogal hard, daar moet ik me nog eens over buigen.
Nee nog niet omgehad, dus dat kan positief verrassenā¦
Is gewoon dat, elke keer ik de skx007 draag ben ik opnieuw in de wolken met het gebalanceerd ontwerp en hoe goed ie op mn pols past. Ik zou graag exact hetzelfde evenwicht vinden in een duikers klok van een stapje hoger, net iets eleganter met chroom omrandingen om de markers en dergelijke, maar ik vrees ondertussen dat dat niet te vinden valt.
Ik neem enkel merken met een stabiele geschiedenis in overweging, dus geen microbrands en dergelijke. Bottom-line heb je Squale, maar dat elegante komt daar ook niet tot uiting. Deze action diver dan, maar hier heb ik twijfels over de maat. Zelfde als bij de Sumo.
Blijf je over met de Longines Hydroconquest, maar daar blijf ik verdeeld over de styling, en, uiteindelijk de Oris Aquis 40mm. Ik denk dat deze alle boxes wel aanvinkt, behalve dan voor wat betreft de nogal forse lug-to-lug en kastdikteā¦
Tag Aquaracer caliber 5 heb ik gehad, maar de āklikā was er niet zoals bij de skx.
Naar mijn idee laat de markt van leuke kwaliteit duikersklokken in midsize (dus tot en met een lug to lug van een 47mm) wel nog wat te wensen over. Best onbegrijpelijk eigenlijk