Hierbij een kort verslag van mijn trip naar watches and wonders 2023. Dit evenement was voor het eerst toegankelijk voor het publiek.
Zaterdagochtend om 7:00 vertrok mijn vliegtuig van Schiphol naar Geneve, een vlucht van 1 uur 20 minuten. Vanuit de airport was het gelukkig maar 10 minuten in de regen lopen naar Palexpo gebouw. Bij binnenkomst veel security, zag er allemaal professioneel uit. Wederom door de beveiligingspoorten waar je daarna door vriendelijke gastheren & vrouwen werd ontvangen. Eerste indruk, groots opgezet en zag er allemaal stijlvol en mooi uit …
Toevallig liep ik als eerst naar Rolex toe en Tudor waar de marketing op volle toeren draaide. Tasjes en boekjes verzamelen voor thuis. Gelukkig was er meer …
Ik was onder indruk hoe de stands ingericht waren, ieder merk met zijn eigen stijl en sommige hadden zelf +200m2 ruimte voor het ontvangen van gasten en het visualiseren van een stukje historie en het verhaal achter de horloges.
Naast het rondwandelen (ik ben bijna bij alle merken langs geweest) en al het moois te bekijken (en soms gepast) leek het mij leuk om mijn ervaringen delen met jullie.
Voor de Rolex Daytona was een speciale boot ingericht en hetzelfde voor Jaeger-LeCoultre. Erg mooi gedaan van de eerste versie tot 2023, paar foto’s om een idee te geven.
Bij Zenith een korte clinic gedaan onder begeleiding door twee watchmakers. Zie het resultaat mooie oranje oplichtend hands . De Zenith Pilot is een van mijn favoriete horloge, uitgelegd hoe het ontwerp is gerealiseerd om de datum perfect over te laten lopen (supermooi feature vind ik).
Tijdens de sessies waar ik ben geweest ging het onder ander over de trends qua kleur zetting door de verschillende horlogemerken. Wat vinden jullie van deze nieuwe ontwikkelingen?
Een ander onderwerp ging over de technieken zoals web3, blockchain en the metaverse interessant maar is dit een brug te ver voor de traditionele horloge wereld?
Als laatste vier horloges met de mooiste wijzerplaten volgens mij, uit de vele die ik daar heb gezien.
Het was een inspirerend dag en nog nooit zoveel horloges op 1 dag gezien. Hopelijk volgend jaar weer.
Groet,
Benny