Eerste krasje

Dat is waar, als je maar genoeg andere krassen maakt vallen ook deze op den duur niet meer op :sweat_smile:

6 likes

Grand Seiko : top afwerking en vervolgens lekker krasseeeeee

‘Het eerste krasje’… jeetje :roll_eyes:

1 like


Ik ben over de schrik heen, nadat onze grote Fortis voorganger @ABCSteed mij voorhield dat een Toolwatch gedragen dient te worden ipv gepoetst. Wijze woorden!

3 likes

De eerste kras is schrikken, de laatste kras is echt gevaarlijk.

Krassen, dutsen, deuken, een stuk uit het glas etc.
Het meeste heb ik op deze veroorzaakt/te pakken gekregen door van een getegelde trap te vallen.
Vooral de randen van tegels zijn hard en scherp.

1 like

Precies zo is die. Is dus een “real tudor” teken :joy::joy:

1 like

Ik zie hem vaak voorbij komen maar nu vraag ik het toch. Wie was of is rlc?

1 like

Oh, bitch, please. M’n “eerste krassen” zijn op allerlei horloges al sinds 2004 aan de hand. Toen sloeg ik voor het eerst een glas van een Speedy kaduuk tijdens een potje squash. En dat vond ik op z’n hoogst wat ergerlijk omdat ik een maand zonder horloge zat. Maar pijn? Neuh.

Kijk maar eens naar die Santos, en verheug je dan in de gedachte dat je door het licht de bezel op 6 uur niet fatsoenlijk ziet. Die is er erger aan toe dan de 12 uur kant. :slight_smile: Die Santos is best irritant. Hij krast als je er nog maar naar kijkt.

Maar goed, hoe heb ik horloges gedeukt en gebutst?

  • Speedy Reduced glas ingetikt met squash racket.
  • Speedy Reduced tot stoppen gedwongen na 4x4 offroaden in de woestijn. In de kliko geflikkerd van ergernis.
  • Skagen horloge verpulverd door een slide door grind tijdens paintballen.
  • Uemura gevallen in badkamer, buts op lug ondanks DiaShield. Hersteld door Seiko NL.
  • GS SBGV245 van een tafel gevallen op een terrastegel van beton. Enorme japen. Kwam door de wind toen ik een foto wilde maken. Zes weken Japan om te fixen.
  • SARB033 bekrast tijdens klussen in de tuin.
  • GS SBGV239 gewoon heel erg veel gedragen en totaal bekrast.

En dan naar mijn Nomos. Die ziet er na zes jaar zo uit:

Het zijn gebruiksvoorwerpen. Wabi-sabi hoort bij de geschiedenis van het horloge. Die Santos en Nomos zijn echt van mij. Ik ga ze ook zeker niet laten polijsten. :+1:

Ja. Het bedrijf Laco met die belachelijke “Erbstück” horloges. Man man man man man. Nep-beschadigingen aan laten brengen. Waarom draagt men ze niet gewoon?

10 likes

Jij bent een omgekeerde RLC. Gooien en smijten met die dingen en niet piepen. :partying_face::+1:t3:

4 likes

:blush: zo wordt het een horloge met een eigen verhaal!

1 like

Gebruik is gebruik natuurlijk.
Dat weggooien zou ik dan weer niet doen, maar voor de rest, tja, het is een horloge en dat tikt soms wel eens ergens tegenaan.

Die deuk door de diashield heen is niet zo verwonderlijk, dat is een laagje op het metaal zelf, krasvast ja, vormvast, niet meer dan het onderliggende materiaal.

Mijn Seiko tuna (keramiek) en mijn MR-G (titanium met DLC coating) heb ik ook al een tijdje, en daar horen de sporen bij.

1 like

Sterker nog, de band krast de eindstukken en zelf de lugs aan de bovenkant als je hem verkeerd neerlegt.

1 like

En hoe leg je hem goed neer?

Schijnbaar niet hoe jij doet :joy:
Maar mijn voorkeur is naar links.

Op de zijkant, als de band over de lugs of eindstukken schuurt krast het, ik heb hem nu op de fabric, dus kan het niet goed laten zien. Kijk maar eens goed naar je eindstukken dan zie je lichtere plekken van het schuren.

Op de kroon of 9 uur?

maakt niet uit,
Maar als je hem op de wijzerplaat (met iets eronder) of gewoon met wijzerplaat omhoog legt zie je wat er gebeurd. Zodra ik de halve link van Uncle Seiko binnen heb en de band beter past zal ik hem er weer eens opzetten en proberen goed op foto te krijgen wat ik bedoel en hoe het gebeurd.

Ja ik was 15 en ze heette Cynthia. De
Liefde was kort maar krachtig :cry:

6 likes

:joy:

Toevallig de half link eraf gehaald vandaag .
De januari voornemens hebben hun vruchten als snel afgeworpen… kon ik de bb58 voorheen niet sluiten in de middelste fijn afsluiting zonder halflink, nu zit ie perfect in de middel position zonder halflink.

3 likes