Eerste krasje

Ja die doet altijd het meeste pijn…
Maar goed het is een gebruiksvoorwerp denk ik dan maar. (

Maar toch niet leuk)
Nadeel van korte mouwen dragen en bezig zijn.

Wie herinnert zijn “eerste” kras nog en zit daar een beter verhaal achter dan mijn “korte mouwen bezig zijn”.

8 likes

@RLC weet dat nog heel goed.

24 likes

Ach, er zullen vast gaande de weg meer krassen bij komen. Dat geven het horloge karakter. Wil je de krassen maskeren koop dan metal brush/polish zodat je de krassen weg kan poetsen.

Mijn eerste echte flinke krassen heb ik opgelopen op mijn Pontiac Memomatic uit 1970. Dit horloge heb ik aangeschaft omdat ik voor de 1ste keer vader werd, 2 jaar geleden. Paar weken na de bevalling wilde ik een tut onder het bedje van ons zoontje pakken omdat de tut daar onder was gevallen. Wat ik niet doorhad was dat ik met de sluiting over het laminaat schaafde om de tut te kunnen pakken. Gevolg: een paar flink diepe krassen.

Nu kijk ik naar die krassen en denk ik aan de baby tijd van onze zoon, mooie herinneringen. Over 10 jaar zal die vast vragen waar die krassen vandaan komen

3 likes

Met een zacht schuursponsje kun je het storende effect goed verminderen.

Bedoel je krassen in de laminaat?

Nee op je plavuizen :rofl:

Eerste seconde na het lezen van “kras” dacht ik gelijk aan hem. Hij heeft echt iets achtergelaten

3 likes

Nee…het is een sieraad. No krasjes allowed. Shame on you. :grimacing:

Geintje uiteraard…en ikzelf ben er als de dood voor :wink:

3 likes

Welkom terug Ralph!

14 likes

Horloges met krassen, krasjes, butsen heb ik niet. Anders is voor mij het plezier eraf. Maar gelukkig zijn we allemaal verschillend. De een koopt een gebruikt horloges met een krasje , de ander wil een puntgaaf exemplaar. Zo komen we allemaal aan onze trekken. Maar ze moeten voor mij wel uit de doos komen. Wel dragen want daar zijn ze voor.

2 likes

Ralph durft niet terug te komen. Hij is bang dat Jur m thuis komt opzoeken.

4 likes

Ik heb ze het liefst gaaf. Laatste pijnlijke eerste kras: zoontje slaat tijdens het eten met zijn mes op de bezel van mijn 2 dagen oude mm200 reduced, met een deukje tot gevolg. Bijna onzichtbaar, maar als je het weet… Kon er niet boos om worden, maar moest wel even slikken.

Plaatje met deuk op 27min:

Kan de vuilnisbak in!

4 likes

Dat is bij deze Tudor sluiting onoverkomelijk. De clasp schuurt bij het openen licht tegen de centerlink.

6 likes

I scratched my bluesy… :sweat:

Precies wat @ZeeVanTijd zegt. Hier ontkom je niet aan zelfs met heel spaarzaam dragen krijg je dit. Maak je er niet te druk om er is in deze tijd nagenoeg niets kwa horloges wat niet gemaakt kan worden dus lekker dragen en als je wil is hij over 20 jaar zo weer als nieuw.

Standaard bij elke nieuwe aankoop even met de Makita erover om de heartbreak van de eerste kras te voorkomen.

10 likes

Je kan ook overdrijven. Gewoon dragen die hap en wil je hem na verloop van tijd weer fris hebben, dan even langs Dik Wakker.

1 like

Aha, dat verklaart het. Ik zag het eerst niet maar vandaag heb ik de Bracelet van straks naar middel gezet. En nu pas viel het mee op.

Gaat echt een hype worden: afgeragde luxe horloges om de pols.
Op Uhrforum vraagt iemand om een goed afgeragde Sinn U50, vol krassen, deuken etc.
Is er al iemand in deze " markt " gestapt?