Eerste lessen achter de rug

Jaja, ondertussen heb ik de eerste (4) avondlessen ‘uurwerk maken’ achter de rug.
Tot hiertoe hebben we ons volop bezig gehouden met het demonteren, reinigen, bussen zetten indien nodig, monteren & oliën van een wekker binnenwerk.
Volledig klaar is mijn exemplaar nog niet, maar deze avond had ik hem graag afgewerkt.
Hierna is het de bedoeling om nog een wekker onder handen te nemen, om daarna verder te gaan met een regulateur en tenslotte een westminster. Eens we zover zijn, is het schooljaar afgelopen en kunnen we verder met polshorloges in het 2de jaar.

Ongeloofelijk trouwens hoe snel die 4 uren per avond (2X/week) voorbij vliegen. Nooit verveel je je een moment, meer zelfs, het is echt balen dinsdag om 22u te weten dat je een week moet wachten om terug verder te kunnen doen :wink:

Ik zal morgen eens een paar foto’s maken (daar zijn jullie hier op het forum toch altijd zo verzot op), zodat jullie ook de sfeer eens kunnen opsnuiven.

Garak

Echt heel erg tof! Waar volg je deze klassen als ik vragen mag?

Mijn beste,

Garak, ik heb met plezier jou verslag gelezen. Het doet goed om te weten dat de materie jou gevonden heeft.
En blijf luisteren naar je pols en ontdek zo de bron van je passie.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

JaNnN Schreef:

Echt heel erg tof! Waar volg je deze klassen als
ik vragen mag?

Ben ook benieuwd!

Als horloge liefhebber heb je wel wat te verduren, niet? Eerst een jaar aan een wekker snuffelen:D

Maar zo leer je het wel! Ik ben al blij als ik de kast open krijg:)

Ik ben benieuwd naar de foto’s

marnix_moed Schreef:

JaNnN Schreef:

Echt heel erg tof! Waar volg je deze klassen
als
ik vragen mag?

Ben ook benieuwd!

Ik volg deze in het TNA aan het eilandje in Antwerpen.
Freddy heeft onlangs nog ergens een filmpje gepost ervan.

Meer info is te vinden op www.uurwerkmaken.be

hey… ik zit bij jou in de klas… alleen weet ik niet wie jij bent ? ja pseudoniem zegt me niks in ieder geval…
Zijt gij soms de joery ?? of blijft het geheim wie jij juist bent ?

mmm, ben toch een beetje jaloers, heb even overwogen om mij ook in te schrijven maar keek een beetje op tegen de 2 avonden per week (+ full time job, 2 kinderen, nog wat sporten erbij) en ben nog maar een 8-tal maanden obsesief met horloges bezig…misschien gaat het wel over na een tijdje ?? (ken jezelf ;-))
Veel succes in ieder geval, misschien zie ik jullie wel volgend jaar…

Ik zit juist achter Joery…

Ik heb trouwens ook geen idee wie jij bent :slight_smile:

garak Schreef:

Ik zit juist achter Joery…

Ik heb trouwens ook geen idee wie jij bent :slight_smile:

“It’s a small world after all…” zingen de Zeven dwergen… :+

Ik probeer op amateuristische manier stap voor stap een 6497 uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Soms erg leuk, soms erg frustrerend, per saldo super leuk! + & - = +++ :stuck_out_tongue:

Zo, hierbij een paar foto’tjes die ik beloofd had!
Een overzichtje van het leslokaal.

Mijn slachtoffer om mijn eerste ervaring mee op te doen (zoek het gezette busje)

Een zijaanzichtje voor de liefhebbers

De wekker was eindelijk klaar toen bij het opwinden de veer plots brak… Terug uiteen dus voor een nieuwe veer. Echt wel balen…

Het onderdelen bakje

na het plaatsen van de nieuwe veer en verdere afwerking: het resultaat

3 (grote) ultasoon toestellen staan ter onzer beschikking

Alsook 2 drogers

In de gang staan vitrinekasten met promo materiaal

Een eigen ontwerp van een leerling in de dagschool

Promo materiaal

Thx voor de foto’s en info. In welke plaats wordt deze cursus gegeven?

Edit: Oh, sorry. Antwerpen zie ik nu!

Gaaf zeg! Vooral die plexi modellen!