Jaja, ondertussen heb ik de eerste (4) avondlessen ‘uurwerk maken’ achter de rug.
Tot hiertoe hebben we ons volop bezig gehouden met het demonteren, reinigen, bussen zetten indien nodig, monteren & oliën van een wekker binnenwerk.
Volledig klaar is mijn exemplaar nog niet, maar deze avond had ik hem graag afgewerkt.
Hierna is het de bedoeling om nog een wekker onder handen te nemen, om daarna verder te gaan met een regulateur en tenslotte een westminster. Eens we zover zijn, is het schooljaar afgelopen en kunnen we verder met polshorloges in het 2de jaar.
Ongeloofelijk trouwens hoe snel die 4 uren per avond (2X/week) voorbij vliegen. Nooit verveel je je een moment, meer zelfs, het is echt balen dinsdag om 22u te weten dat je een week moet wachten om terug verder te kunnen doen
Ik zal morgen eens een paar foto’s maken (daar zijn jullie hier op het forum toch altijd zo verzot op), zodat jullie ook de sfeer eens kunnen opsnuiven.
Garak, ik heb met plezier jou verslag gelezen. Het doet goed om te weten dat de materie jou gevonden heeft.
En blijf luisteren naar je pols en ontdek zo de bron van je passie.
hey… ik zit bij jou in de klas… alleen weet ik niet wie jij bent ? ja pseudoniem zegt me niks in ieder geval…
Zijt gij soms de joery ?? of blijft het geheim wie jij juist bent ?
mmm, ben toch een beetje jaloers, heb even overwogen om mij ook in te schrijven maar keek een beetje op tegen de 2 avonden per week (+ full time job, 2 kinderen, nog wat sporten erbij) en ben nog maar een 8-tal maanden obsesief met horloges bezig…misschien gaat het wel over na een tijdje ?? (ken jezelf ;-))
Veel succes in ieder geval, misschien zie ik jullie wel volgend jaar…
“It’s a small world after all…” zingen de Zeven dwergen… :+
Ik probeer op amateuristische manier stap voor stap een 6497 uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Soms erg leuk, soms erg frustrerend, per saldo super leuk! + & - = +++