Ik ga mee in de SARB adviezen . Ik heb zelf de 017 en de 035. Prachtig mooi 6R15 uurwerk, nauwkeurig en betrouwbaar. En ze zijn tegen redelijk nette prijzen te verkrijgen.
De SARB035 gaat overigens in de verkoop, de 017 wint het altijd
Ik zou ook beginnen met een Seiko 5; kan je nu al garanderen dat er daarna nog meer horloges moeten komen!
Je schrijft wel braaf dat €500 je max is maar dat riep ik ook met droge ogen 3 jaar geleden!
Beetje onderin de markt starten en daarna verder kijken en zien hoe bevalt is immers leuker? Het duurt tóch wel even voordat je -na de nodige experimenten- jouw type horloge en stijl hebt ontdekt!
Btw…als je gaat voor precisie kun je beter een quartz of een iPhone scoren!
Die 5jes zijn top.
Ik heb er ook een, een soort super 5je met 10ATM WR
en zichtbodem uiteraard.
Ik heb hem gekocht met bracelet en heb ook een saffier glas laten zetten.
Het is ook een goede banden swapper, leer, nato you name it.
Echt een hele leuke en robuuste fieldwatch
Die Pilot/fields zijn inderdaad top. @menno1, ik had de SNZG11, de blauwe versie, gewoon met hardlex. 100m WR, kan tegen een stootje en voor weinig aan te komen.
Foto van het net:
De SNZG15 is de zwarte versie die @drex laat zien. Hij is er ook nog in het groen en in een zandkleur.
Wat mij wel verbaast: Niemand heeft hier de Orient Bambino nog genoemd. Ik ben een fan van de laatst gelanceerde Bambino met Kleine Seconde, de AP0002S. Die kun je op eBay scoren voor 197 Euro uit de VS, inclusief inklaren en BTW:
Geen idee wat ze bij Seriouswatches doen, maar zonder meer coole horloges.
Oh, en Junkers nog. Het logo van Junkers is nooit mijn ding geweest, maar deze 6050-5 Bauhaus is voor het budget te vinden met een ETA 2824 onder de kap:
Na zoveel moois toch besloten om het advies om in te stappen met een seiko 5 te volgen… Maar dan wel een mooie blauwe snkl43 met dubbel saffier op monsterwatches besteld. Nu nog een mooi rood bruin leren bandje vinden en dan hoop een voor relatief weinig een nette dresswatch met open achterkant te hebben, iets als deze:
maar ben bang dat die Tissot Lelocle en edox les vaubert toch ooit wel eens gaan komen
ja klopt, de kleur zoek ik nog een beetje. Voor die prijs zijn dat hele mooie bandjes! Bedankt voor de tip, mahagoni kan hier wel goed op staan denk ik.
Gefeliciteerd met je aankoop! Heel goed dat je, ondanks alle leuke suggesties, toch gewoon je eigen keuze hebt gemaakt. En van dat saffierglas ga je vast ook geen spijt krijgen.
Ik heb eigenlijk eerst die Seiko sarb gezocht maar die kon ik niet voor de genoemde prijs vinden. En de prijs van zon Seiko 5 laat genoeg ruimte om op mijn gemak de duurdere exemplaren te bekijken.
That’s the spirit! Een horloge kopen zodat je met een rustiger gevoel naar de volgende kan kijken.
Seiko vijfjes zijn leuke horloges voor het geld. Tot ongeveer 500eu valt er genoeg te kiezen, zeker als je tweedehands meerekent dus neem de tijd. Weet wel dat het perfecte horloge altijd het horloge waar je naar op zoek bent en niet die je in bezit hebt .
Ik ben begonnen met de Tissot Le Locle en de Sarb033 kwam daar al snel achteraan. Allebei prachtige horloges. De Tissot draagt wel groter door de lichte wijzerplaat en iets grotere maat. De achterkant van de Tissot is natuurlijk ook vrij uniek. Ook is de Tissot wel iets traditioneler en meer dress watch. De Sarb is meer all-round. Van beide horloges ga je zeker geen spijt krijgen.